Cases voor casemodden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 19:47
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw in het casemodden, en ik wil het graag proberen, maar ik heb een vraag: Ik zoek een goede case die goed geschikt is voor casemodden A.K.A niet te uitgebreid aan de zijkant zodat je er makkelijk Windows in kunt maken enz. ,redelijk goedkoop is (<100 euro) en eventueel een cable-management systeem heeft.

Als iemand een idee heeft wil ik dat graag horen :)

~Zet

P.S. Ik ben ook van plan om de computer zelf in elkaar te zetten en ik heb goed gereedschap (Dremel enz.) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Lian Li. Maakt niet eens zo heel veel uit welke. Lian Li's zijn imho de kasten bij uitstek. Goed kwaliteit en het verbaast mij iedere keer weer hoe praktisch dingen uitkomen.
Ze zijn wel aan de prijs, maar voor 100 piek moet je wel een leuke kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Ik zie op Informatique.nl inderdaad wel een mooie voor 99 euro.
(Informatique hoofdkantoor is 10 minuutjes fietsen vanaf mijn huis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor kasten heb je zelf al gevonden? er zijn er duizenden. Cable mgmt is vrij nieuw en zal dus in niet veel kasten aanwezig zijn, een optie is natuurlijk om het zelf te maken met de dremel. In principe is elke kast geschikt vanaf 0€ het is maar net hoever je wilt gaan. Gaan er highend componenten in of meer type mediacenter? Want de kleine Coolermaster 690 krijgt veel topics met "waarom word alles zo warm" vragen op het forum en is dus een eigenschap van de kast. Maar ook dit is weg te modden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

mijn case was 20 euro een oude antec 900.

[cip] wâldcase (antec 900)

maar een antec 100 is ook makelijk te modden. cable shizzel er al in geen window. en maar 40 euro

pricewatch: Antec One Hundred

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je begint met casemodden, dan zou ik gewoon eerst los gaan op een 2e hands case, kun je bijvoorbeeld een nieuw likje verf geven om krassen weg te werken etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Eigen wat Ferry al vermeld, zoek ergens een simpele 2e / meerderhandse case en ga daar eerst op los.

Je eerste mod is altijd een mislukte mod, mede omdat de technieken die ervoor gebruikt worden altijd wat oefening vergen.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Dat is ook een idee. Ik hb niet echt een case waar ik veel mee kan, maar ik heb wel een oude minicomputer met zo'n 4 zijdige case die je er af moet trekken. Ik kan daar wel mee oefenen: ik ga hem vanmiddag aanvallen met mijn Dremel :D

Edit: Ik ga vanmiddag een fotootje posten van hoe erg het is :D

[ Voor 12% gewijzigd door Zetsubou op 31-10-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
KatirZan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:03:
Eigen wat Ferry al vermeld, zoek ergens een simpele 2e / meerderhandse case en ga daar eerst op los.

Je eerste mod is altijd een mislukte mod, mede omdat de technieken die ervoor gebruikt worden altijd wat oefening vergen.
da's dus niet mislukt, maar een leermomentje ;) en als je dat in het hoofd houdt terwijl je begint is het sowieso geen 'mislukte' mod meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

Corsair kasten worden ook vaak gemod. Ik heb zelf een 400r. Al redelijk uitgebreid maar ik heb genoeg ideeen

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Zetsubou schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:16:
Dat is ook een idee. Ik hb niet echt een case waar ik veel mee kan, maar ik heb wel een oude minicomputer met zo'n 4 zijdige case die je er af moet trekken. Ik kan daar wel mee oefenen: ik ga hem vanmiddag aanvallen met mijn Dremel :D

Edit: Ik ga vanmiddag een fotootje posten van hoe erg het is :D
idiale plek om oude kasten te scoren is gewoon bij de vuilstort te kijken in de elektronica container. Meeste spul wordt er gewoon neergezet en kan je helemaal je technieken op oefenen zonder dat je OMG NOOOOooooo.... gaat ;) ik heb door de jaren heen aardig wat kasten gesloopt en kom nu nog wel eens momenten tegen waarop ik heb waarom had ik het niet zo gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Hakker op 31-10-2011 14:35 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Voor je eerste kast zou ik idd niet meteen een hele dure gaan halen, maar gewoon eentje die over is... Zet anders eens een advertentie in vraag en aanbod op deze site... Als je goedkoop een leuke kast in de buurt op kan pikken is het A: in betere staat dan bij de stort/grofvuil vandaan en B: als je een foutje maakt is het minder erg dan bij een kast van 100 euro.

Mocht je eerste casemod een succes zijn, dan kan je later je kunsten loslaten op een wat duurdere kast. En eenmaal bezig stop je echt niet met 1 kast. ;)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb hier nog wel een ouwe kast staan :) alleen heb ik de front eraf gesloopt incl. ventilator. dus het is alleen puur een lege kast, gewoon een leeg doek zeg maar.
was eerst een techsolo tc-75. was een klere ding :P het zijpaneel is niet echt meer in goede staat omdat ik er zelf een 80mm fan in hat gezet. maargoed, je kan er toch een window in plaatsen :)
gratis af te halen :)
als jij hem niet verknipt, doe ik het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 31-10-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Baby's first window:

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x392/Zetsuboushi/window1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x392/Zetsuboushi/window3.jpg

Wat een rotmateriaal is die kast van gemaakt zeg! 3.5 reinforced circle dremeltjes erdoorheen gegaan...
Uiteindelijk toch met succes.

Ziet er niet al te goed uit, en mijn fotografeerkunsten laten ook te wensen over :D
Er zit ook plexiglas in! (Ik had mijn loon binnen, gelijk ff een goedkoop plaatje gekocht)

En die case: Waar moet ik die afhalen? Oefenmateriaal is altijd welkom :D

[ Voor 28% gewijzigd door Zetsubou op 31-10-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:04
Het gat maken is in elk geval gelukt, zou ik zelf eerder met een decoupeerzaag en een paar goede vijlen gedaan hebben, maar dat is een keuze ;)

Afwerking is nog winst te behalen, so to speak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
You need to train, young paduan... ;) Stap 1 heb je voltooid, een gat maken... Nu alleen nog werken aan de afwerking... Heb je vijlen tot je beschikking?

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Jupjup, ik moest het wel afraffelen, want ik moest aan mijn huiswerk
Bovendien maakten de vijlen wel veel geluid s' avonds, dus ik haal morgen het plexiglas er weer uit en dan ga ik het afwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

In oost Nederland (in de buurt van enschede) :) ik hoop voor je dat je in de buurt woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetsubou
Jammer, ik woon in het westen :(
Nou ja, ik ga misschien wel even kijken op de stort en op het vraag en aanbod :)

EDIT: Als ik deze als case gebouwd is mijn leven compleet: Afbeeldingslocatie: http://www.tfportal.de/gfx/items/large/minigun_large.png
TF2 Heavy's minigun

[ Voor 41% gewijzigd door Zetsubou op 01-11-2011 17:10 ]

Pagina: 1