Garantie wel-niet? CANON MP630

Pagina: 1
Acties:

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 18:44

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik heb bij Komplet.nl een printer besteld de canon MP 630
http://www.canon.nl/For_H...onals/Inkjet/PIXMA_MP630/

Deze geeft al 3 weken de error code: 6C10
Opnieuw opstarten wat de printer als optie geeft werkt niet.
Ik dacht gisteren is even de bon opzoeken en hij was nog net geen 2 jaar oud.
Oke retour formulier ingevuld, krijg ik net bericht terug dat ik geen recht heb op garantie.
Kan hem alleen terug sturen en reparatie voor eigen rekening.

Tja heb je een printer van nog geen 2 jaar, en heeft misschien 200x geprint en 10x gescant....

Op www.consuwijzer.nl wordt ik niet veel wijzer.
De 2 jaar garantie is niet altijd?
Je hebt recht op een deugelijk product tja.

Wie weet er echt het fijne van want ik vind het maar vaag.
Want als de regels wat vaag zijn dan kun je geen harde lijn trekken van wel of geen garantie.

Heb liever gewoon 2 jaar garantie en klaar: valt ie er binnen dan garantie, niet dan klaar.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
r.marijnissen schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:11:
Heb liever gewoon 2 jaar garantie en klaar: valt ie er binnen dan garantie, niet dan klaar.
ietwat offtopic, maar als je weer een printer koopt, er zijn diverse merken die standaard 2 jaar geven op de meeste modellen, zoals Brother en Samsung.

Of je kunt er garantie(-certificaten) bijkopen. Dat zou (in veel gevallen) niet nodig moeten zijn gezien sommige wettelijke richtlijnen, maar 'recht hebben' en 'recht krijgen' blijken in de praktijk nog steeds 2 verschillende dingen....

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Op Canon printers geeft de fabrikant 2 jaar garantie. Ik zou gewoon rechtstreeks contact opnemen met Canon, of met Tech Repair (deze doen alle reparaties voor Canon).
Uit mijn ervaring heeft Canon uitstekende garantie.

Eigenlijk zou Komplett dit voor jou moeten doen, maar voordat je zo'n webwinkel zijn fout laat toegeven, is je garantie misschien al verlopen.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
In de voorwaarden die je hebt geaccepteerd bij aankoop van je product staat hetvolgende:
Garantie

Als consument heeft u bij ons vanaf 1 januari 2010 recht op tenminste twee jaar garantie op uw productaankopen bij ons, mits voldaan wordt aan de algemene voorwaarden en het product niet uit onze Outlet komt. Deze garantietermijn geldt onverminderd de wettelijke regelingen betreffende garantie en conformiteit. Mocht een product binnen de garantietermijn defect gaan, kunt u altijd rekenen op herstel of vervanging. Voor zakelijke aankopen geldt echter de fabrieksgarantie.

Voor alle hardware en software in ons assortiment gelden, naast de wettelijke garantietermijn, ook fabrieksgaranties. Dat betekent dat u recht heeft op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel en u vindt ze terug op de website van de fabrikant en op de productpagina bij Komplett.
Dat is waarschijnlijk reden voor; 'geen recht op garantie'.

Het is mij even niet duidelijk vanaf welk jaar men wettelijk recht heeft op 2 jaar winkelgarantie.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 18:44

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Welke reden dan?

Komt niet uit de outlet en is ook niet voor zakelijk gebruik gekocht.
Ik heb gewoon recht op garantie maar men wil er onder uit.

Vind dat echt triest.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
r.marijnissen schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:20:
Welke reden dan?

Komt niet uit de outlet en is ook niet voor zakelijk gebruik gekocht.
Ik heb gewoon recht op garantie maar men wil er onder uit.

Vind dat echt triest.
In de de voorwaarden staat: >-01-01-2010 = 2 jaar garantie. In jouw TS lees ik bijna 2 jaar oud en gok ik op aankoop <01-01-2010. Als je hebt gekocht na 01-01-2010, kan je naar hun eigen voorwaarden refereren.

Afgezien van bovenstaande, kan je even uitzoeken vanaf welk jaar wettelijk is bepaald dat je 2 jaar garantie via winkelier hebt.

Wat voor reden geven zij voor afwijzen garantie?

Maar hier zijn trouwens 100+ topics over te vinden hier op tweakers...
Pagina: 1