Als ik mijn GF2MX Geheugen overclock krijg ik na een tijdje wazige streepjescode-achtige dingen op het scherm (totdat het gerefreshed word). Dit gebeurd zelfs al als ik het maar een paar MHzŽen oc. Ligt dit aan de temp. van het geheugen of aan de kaart (geen id van welk merk ie is).
weet je niet welk merk je kaart is??? waar heb je hem gekocht dan?
ik denk trouwens dat het een temp kwestie is, koel je hem nog extra?
ik denk trouwens dat het een temp kwestie is, koel je hem nog extra?
Gekocht bij de AH (Albert Heijn)
zat al al standaard GF2 MX in.
maar veel °C zal het toch niet schelen als je er een paar (10) MHzŽjes bij opgooit? (qua performance scheelt het ook niet veel maar daar gaat het nu even niet om)
zat al al standaard GF2 MX in.
maar veel °C zal het toch niet schelen als je er een paar (10) MHzŽjes bij opgooit? (qua performance scheelt het ook niet veel maar daar gaat het nu even niet om)
Verwijderd
Als er geen actieve koeling opzit (fan) dan krijg je dat. 
Ik heb op mijn Asus V7100 de standaard heatsink eraf gehaald en er een Blue Orb cooler opgezet. Nu kan ik overklokken t/m 220/210Mhz (hoger gaat de Nvidia tweak niet
).
Ik heb op mijn Asus V7100 de standaard heatsink eraf gehaald en er een Blue Orb cooler opgezet. Nu kan ik overklokken t/m 220/210Mhz (hoger gaat de Nvidia tweak niet
die streepjes code ontstaat bij mij wanneer ik het geheugen te ver overklok... hij slaat dan in een keer vast... op 200mhz draait ie 3dmark 3 uur achter elkaar. En op 201 mhz slaat ie meteen vast.
(de streepjes staan bij mij boven aan het scherm)
Dit heeft dus niks te maken met actieve koeling, want die zit op je GPU core.
(de streepjes staan bij mij boven aan het scherm)
Dit heeft dus niks te maken met actieve koeling, want die zit op je GPU core.
Geen inspiratie
Actieve cooler kan ik er ook nog wel op knutselen (op de core) maar heet dit wel effect op het ram? RAM sinks kopen is misschien ook wel een optie maar ik probeer zo weinig mogelijk te modden zolang er nog garantie op zit...
Verwijderd
Als je GF2MX van de AH komt dan is heb je waarschijnlijk 7.0 ns RAM (correct me if i'm wrong!). Dus wordt overclocken moeilijk zonder actieve koeling. Idd met BlueOrb en Ram heatsinks draait mijn ASUS-V7100 op 210/200. Verder heb ik nog niet geprobeerd.
ASUS Rules ....
ASUS Rules ....
Verwijderd
Jij zegt wel dat hij niet verder gaat maar ik kan met EXPERTOOL (geleverd bij gainward) zo goed als onbeperkt overklokken. Alleen zit ik ook met het probleem van de streepkes en punten op het beeld. Dat al bij 155 mhz mem speedOp woensdag 21 maart 2001 16:26 schreef CyW_BigBear het volgende:
Ik heb op mijn Asus V7100 de standaard heatsink eraf gehaald en er een Blue Orb cooler opgezet. Nu kan ik overklokken t/m 220/210Mhz (hoger gaat de Nvidia tweak niet).
Memspeed van GF 2MX is toch standaard 166MHz?Op donderdag 22 maart 2001 19:27 schreef sunfield112 het volgende:
[..]
Jij zegt wel dat hij niet verder gaat maar ik kan met EXPERTOOL (geleverd bij gainward) zo goed als onbeperkt overklokken. Alleen zit ik ook met het probleem van de streepkes en punten op het beeld. Dat al bij 155 mhz mem speed, ik ben dus op zoek naar geschikte koeling voor op mijn heatsink
Verwijderd
Daar heb ik nou op mijn Hercules 3D Prophet(OEM versie, Retail geflasht) geen last van. Met een simpel 486-koelertje opklokken tot 240/230 zonder artifacts of andere bijeffecten. Gewoon perfect...
De GF2MX draait op 166 MHz als je een OEM versie hebt. Als je een retail hebt draait hij standaard op 175 MHz.
Mod=vergeten
De GF2MX draait op 166 MHz als je een OEM versie hebt. Als je een retail hebt draait hij standaard op 175 MHz.
Mod=vergeten
Verwijderd
ik heb ook een asus v7100 en iik kan hem maar tot gpu : 185 en mem 182 oc'en,
met actieve koeling op de heatsink
met actieve koeling op de heatsink
Als je ECHT hoger wilt:Op woensdag 21 maart 2001 16:26 schreef CyW_BigBear het volgende:
Ik heb op mijn Asus V7100 de standaard heatsink eraf gehaald en er een Blue Orb cooler opgezet. Nu kan ik overklokken t/m 220/210Mhz (hoger gaat de Nvidia tweak niet).
start>uitvoeren>
rundll32 nvqtwk.dll,NvHWCtl
erin copy-pasten, uitvoeren en hij wil tot 275-250
pas er wel mee op, niet meteen op 275-250 zetten
Verwijderd
maar hoe kan het dan dat mijn cardexpert standaard op 175/143 draait?
Als ik het geheugen op 155 zet krijg overal stipjes en ander geouwehoer.
Als ik het geheugen op 155 zet krijg overal stipjes en ander geouwehoer.
Pagina: 1