Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiliwang
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik weet niet helemaal of dit het juiste forum is voor deze vraag maar ik ga hem hier wel stellen.

Ik heb afgelopen weekend mijn onboard video-kaart(radeon 2100) laten vervangen voor een Radeon 5770. Dit omdat ik niet genoeg geld had voor een hele nieuwe pc maar toch een betere videokaart nodig had.

Nu ben ik enkel tegen 1 probleem aangelopen, ik krijg totaal geen geluid uit mijn pc, niet met mijn speakertjes/subwoofer en ook niet met oortjes van mn ipod. Nu heb ik de videokaart er in laten zetten omdat ik totaal geen verstand heb van hardware en ik het dus makelijker vind dat het voor mij gedaan wordt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. d:)b
P.S. Ik ben niet super handig met de PC dus het zou handig zijn dat er zeer duidelijke instructies zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jiliwang op 31-10-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens naar configuratiescherm>geluid, en kijk wat er standaard staat ingesteld.
Als je een geluidskaart heb, stel die dan in als standaard, anders de onboard chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audio heeft ipc weinig te maken met je videokaart, tenzij je een all-in-wonder heb (weet niet of dat nog bestaat).
Neem aan dat je je jackplug wel gewoon in je groene gaatje in je mobo gedaan heb?
Zo niet, doe dat ff en probeer opnieuw.

Als dat het niet is kan je het volgende proberen:

-Geluid op mute? >> Naast de tijd in je taakbalk
-Rechter muisknop op geluidspeakertje >> playback devices >> en dan moet je Speakers op AC97 activeren en als default zetten (gokje aangezien je een 2100 erin had zitten, kan mischien ook Realtek HD zijn of iets anders, maakt ipc niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
Is je systeem met een hdmi kabel aangesloten en gebruik je daar ook de audio van ?
Zo ja dan staat die audio waarschijnlijk nog op je onboard IGP.

[ Voor 34% gewijzigd door SpiriTNL op 31-10-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiliwang
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:09:
Ga eens naar configuratiescherm>geluid, en kijk wat er standaard staat ingesteld.
Als je een geluidskaart heb, stel die dan in als standaard, anders de onboard chip.
Blijkbaar was deze instelling niet helemaal goed. want het stond ingesteld op een cd drive. Ik heb nu weer geluid dus hardstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:10:
Audio heeft ipc weinig te maken met je videokaart, tenzij je een all-in-wonder heb (weet niet of dat nog bestaat).
Daar heb je geen all in wonder voor nodig, elke moderne (ati)gpu heeft iets van een audio device inzich.
Dit om audio over hdmi te kunnen krijgen. Als je dus die geselecteerd hebt i.p.v. je mobo-onboard zul je ook geen geluid meer krijgen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1