AMD FX-4100 Black Edition of Intel Core i5 2400 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo tweakers,
ik wil graag mijn dual core processor vervangen.
ik ben gestuit op de AMD FX-4100 Black Edition en de Intel Core i5 2400.
nu vraag ik me af welke beter.
de kloksnelheid van de i5 ligt lager dan die van de FX-4100 maar de prijs van de FX-4100 is veel lager dan die van de i5.

(ik zoek een processor die goed geschikt is voor Battlefield 3)

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben! :)

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 20:11
Check ff de benchmarks...
Grafisch is AMD beter... CPu is I5...

Dus als je geen los graka neemt, koop de AMD... anders de Intel

Verwijderd

Die i5 is beter.
Maar wat voor video kaart heb je en wat is je monitor en game resolutie?
En de rest van je specs (hardware) graag.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Kloksnelheid heeft helaas niets te maken met hoe snel een processor is.

De FX-4100 is beduidend langzamer dan een Core i5 2400. Als je een alternatief voor de 2400 zoekt zou ik eens kijken naar de AMD Phenom II X4 975, deze is 20 euro goedkoper en ongeveer even snel. Van de nieuwe lijn AMD processoren zit de AMD FX 8120 wel aardig in de buurt qua snelheid maar die is duurder.

Wat betreft de opmerking van zonglew00, je zult sowieso een echte videokaart moeten kopen voor BF3, met de IGP (ingebouwde videokaart) van zowel AMD als Intel ga je het echt niet kunnen spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door roy-t op 31-10-2011 07:35 ]

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

En hier: http://www.anandtech.com/bench/CPU/2, kun je processors vergelijken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 09:02 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:21

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals hierboven aangegeven is de FX-4100 een stuk (lets say 15 - 20%) langzamer. De CPU heeft dan wel weer als voordeel dat hij een unlocked multiplier heeft, waardoor overklokken veel makkelijker is.

Als je vergelijkbare prestaties wilt hebben zou ik IDD voor een pricewatch: AMD Phenom II X4 975 Black Edition of pricewatch: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition gaan (Respectievelijk 20 en 10 euro goedkoper).

Bij BF3 heb je IIG meer aan de 6core, aangezien hij zeer goed schaalt op meerdere threads.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik vindt de anandtech site om een goede game cpu uit te zoeken altijd een vertekent beeld geven.
Synthetische benchmarks en resoluties waar bijna niemand op gamed zijn geen goede maatstaf.

Aangezien de TS aangeeft BF3 te gaan spelen kun je veel beter naar benchmarks zoeken specifiek voor (deze) game(s).

http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html

Zoals je kunt zien heb je meer dan genoeg aan een doodgewone quadcore van nog geen 100 euro (zoals de FX4100, deze is dus níet beduidend langzamer dan een i5).
Persoonlijk zou ik eerder voor een phenom II x4 955 gaan, of meer toekomstgericht een x6 1090T.

De juiste videokaart is véél belangrijker, spendeer hier dus het meeste van je budget aan.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De benches daar gaan over high graphics, en niet ultra. Dat maakt nogal uit qua CPU load ;) .

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:57:
De benches daar gaan over high graphics, en niet ultra. Dat maakt nogal uit qua CPU load ;) .
Heb jij betere benches?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Eigen ervaring met 2 exact dezelfde hardwareplatformen met als enige verschil een PII x4 975BE vs een PII x6 1090TBE (Crossfire HD6950 setup voor de GPU's)

Ruim 15FPS verschil, en dat scheelt een hoop (55 vs 70FPS)

Ik ben het er verder wel mee eens dat de GPU de beperkende factor is trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 31-10-2011 12:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bekijk benchmarks. Bekijk prijzen. Maak zelf een keuze.

Benchmarks *ZAT* in BF3, kijk gelijk naar eentje met vergelijkbare GPU.

Dicht wegens te weinig eigen inzet. GoT is er voor de problemen waar je na eigen inspanning niet uitkomt, niet om je bij het handje vast te houden bij alle keuzes in het leven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.