Toon posts:

Waarom zoveel sms/min en zo weinig mobiel internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik meer mobiel internet wil, dan word ik geforceerd om een abbo te nemen met meer sms & belminuten dat ik niet wil.

Hoe komen die telecomproviders hiermee weg? Je zou verwachten in een vrije markt dat iemand heel veel mobiel internet aanbied met weinig smsjes / belminuten tegen een goede prijs?

In Engeland hebben ze onbeperkt internet en smsjes en dat kost niks. Hier in Nederland is het peperduur echter. Er gaat iets niet goed in dit land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jij het nieuws rondom mobiel/3g de laatste tijd niet helemaal gevolgd hebt.

Het stijgen van de prijzen van mobiel internet is een logisch gevolg van het massaal overstappen van de consument op apps als whatsapp en ping, daarnaast is voip op je telefoon ook mogelijk.
Gevolg hiervan is het drastisch verminderen van het aantal gebruikte belminuten/smsen, waardoor dan weer de inkomsten van providers inzakken. Gevolg: Duurder internet op je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Puur kartelvorming als je het mij vraagt. het ligt er zo dik op als er 1 gaat gaan de anderen ook. moet duidelijk zijn toch. en niet één keer maar meerdere.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog ze hebben pas boete gehad voor kartelvorming in 2001. D9 kpn vodafone en t-mobile
Misschien over 10 jaar dat ze hier ook een boete voor krijgen maar dan zijn de centjes al binnen. En die boete... centenwerk voor hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:44
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:41:

In Engeland hebben ze onbeperkt internet en smsjes en dat kost niks. Hier in Nederland is het peperduur echter. Er gaat iets niet goed in dit land.
Welke provider dan als ik kijk op Vodafone zitten we hier niet zo slecht,

http://shop.vodafone.co.u...lFilters=flt_12monthplans

En ik neem aan dat die concurreerde prijzen hanteert.
Als je 1G daar wilt hebben p/m 31 pound heb je 1200 belminuten.

In Nederland is bij Simyou 1G + 100 belminuten mogelijk voor €15 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Verwachting onder veel tweakers is dat na de frequentieveiling volgend jaar door concurentie de prijzen weer flink zullen dalen, de prijzen in bijvoorbeeld Denemarken liggen op €2,50 per GB waar dat hier €10 is, veel hoger dus!
Pagina: 1