Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIndows 7 installatie error: controlleer installatiebronnen

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ik heb vandaag een systeem upgrade gekocht en zojuist in elkaar gezet. Ik ben nu al een aantal uur zoet met de volgende error zodra de windows 7 installatie opstart:

Er is een onverwachte installatiefout opgetreden. Controleer of de installatiebronnen toegankelijk zijn en start de installatie opnieuw.

Systeem:
Asus P8Z68-Vpro
I5-2500
HDD Samsung HD103UJ
Corsair Vengeance 8GB DD3
2 x Radeon HD 6950
Samsung dvd writer

Ik heb het volgende geprobeerd:

- alle Sata settings geprobeerd (ide, AHCI en Raid mode)
- bijbehorende en oudere sata kabels geprobeerd
- verschillende sata poorten

Wat mij tot nu toe opvalt:

- Het mobo heeft 8 Sata6G poorten waarvan er 2 niet in de bios aan te passen zijn. Op het moederbord worden deze 2 poorten sata6g-e genoemd. Je ziet dus niet in de geavanceerde bios dat ze aangesloten zijn. Sluit ik de HDD's aan een van de andere poorten aan dan zie ik ze wel. Ik heb beide geprobeerd en ook alle sata modus getest. Gebruik ik de sata6g-e poorten dan zie ik ze wel verschijnen in het laad scherm voordat je de bios in kan gaan. Ik ben ten einde raad. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ongeloofelijk.....Heb in mijn wanhoop nog maar wat geprobeerd. De Ultimate Bootdisk gedwonload, daarmee GParted gestart en mijn windows schijf geformatteerd. Tadaaa. Nu doet ie het. Ik kan me niet herinneren dat de windows 7 installatiedisk niet om kon gaan met een eerdere installatie. Vroeger kon je na het laden van de installatiedisk een harde schijf formatteren. Bizar. Dus mocht iemand ooit dit probleem hebben. http://www.ultimatebootcd.com _/-\o_

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat kan dus ook tijdens de installtie. Je kunt ervoor kiezen om opnieuw te partitioneren en formatteren alvorens de installatie start.