Hallo mede-tweakers.
Ik ben bezig met het samenstellen van een upgrade set voor mijn huidige PC.
Ik wil mijn moederbord, processor, geheugen en videokaart vervangen.
Ik ben nu bezig met het samenstellen van onderdelen en heb een aantal vraagjes. Ik heb al even lopen googlen en het forum lopen rondneuzen, alleen heb ik de antwoorden nog niet gevonden.
Het volgende heb ik tot nu toe uitgekozen:
AM3 AMD Phenom2 X6 1090T 125W 3.20GHz / BOX
8192MB DDR3/1600 Corsair Vengeance CL9 KIT
6770 AMD Asus EAH6770 VGA/2x DVI/HDMI/GDDR5 1024MB
Over het moederbord twijfel ik nog.. Ik twijfel tussen:
MSI AM3+ 990FXA-GD65 S/R/GL/SATA3/USB3/DDR3/ATX
of
Asus AM3 M4A89TD PRO/USB3 V/S/F/R/GBL/DDR3/ATX
Het eerste moederbord heeft een 990FX + SB950 chipset.
Het tweede moederbord een 890FX + SB850 chipset.
Ik heb lopen zoeken op het internet en kan het verschil niet duidelijk vinden. Zijn er flinke prestatie verschillen tussen deze twee moederborden?
Ik wil deze upgrade met één van de twee moederborden in mijn huidige kast bouwen. De kast heeft genoeg ruimte, daar twijfel ik niet aan. Echter is de vraag of mijn voeding genoeg kracht levert. Mijn huidige voeding is een Corsair vx450W. (Linkje)
Ik hoop dat jullie mijn twijfels kunnen wegnemen. Alvast bedankt voor de reacties!
Mvg,
Zanziee
Ik ben bezig met het samenstellen van een upgrade set voor mijn huidige PC.
Ik wil mijn moederbord, processor, geheugen en videokaart vervangen.
Ik ben nu bezig met het samenstellen van onderdelen en heb een aantal vraagjes. Ik heb al even lopen googlen en het forum lopen rondneuzen, alleen heb ik de antwoorden nog niet gevonden.
Het volgende heb ik tot nu toe uitgekozen:
AM3 AMD Phenom2 X6 1090T 125W 3.20GHz / BOX
8192MB DDR3/1600 Corsair Vengeance CL9 KIT
6770 AMD Asus EAH6770 VGA/2x DVI/HDMI/GDDR5 1024MB
Over het moederbord twijfel ik nog.. Ik twijfel tussen:
MSI AM3+ 990FXA-GD65 S/R/GL/SATA3/USB3/DDR3/ATX
of
Asus AM3 M4A89TD PRO/USB3 V/S/F/R/GBL/DDR3/ATX
Het eerste moederbord heeft een 990FX + SB950 chipset.
Het tweede moederbord een 890FX + SB850 chipset.
Ik heb lopen zoeken op het internet en kan het verschil niet duidelijk vinden. Zijn er flinke prestatie verschillen tussen deze twee moederborden?
Ik wil deze upgrade met één van de twee moederborden in mijn huidige kast bouwen. De kast heeft genoeg ruimte, daar twijfel ik niet aan. Echter is de vraag of mijn voeding genoeg kracht levert. Mijn huidige voeding is een Corsair vx450W. (Linkje)
Ik hoop dat jullie mijn twijfels kunnen wegnemen. Alvast bedankt voor de reacties!
Mvg,
Zanziee
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5