[geavanceerd] internet doorsturen (Niet lokaal)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.401 views

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-02 19:24
Oke, Dit is volgensmij lastig om te doen, Ik ben niet echt slecht met software of programma's dus het zal niet helemaal in leek-taal moeten maar mijn doel is als volgt:

Ik heb thuis een PC (nee echt?) en een internet verbinding(tis nog te volgen he).

Wat ik wil doen:

Is mijn pc als een soort van proxy server instellen zodat ik vanuit een andere plek (zeg maar een wifi hotspot ofzo) via MIJN eigen verbinding kan surfen enzo.

Gedrag dat lijkt op het gebruik van Hotspot Shield zeg maar, alleen dan met mijn eigen verbinding.
Dus stel je zit op school (meeste poorten zijn dicht dus geen online games enzo) en start Hotspot Shield (Je gaat dus via een proxy) en dan kan je wel online gamen (Uitgeprobeerd en dit werkt alleen traag(120kbit ofzo)) nu wil ik dit dus regelen zodat het via mijn eigen verbinding gaat.

Opgesomd:

Eigen pc als proxy (of andere methode).

Verbinden met eigen internet via die proxy dus op een andere plek.

Hoe in godsnaam doe ik dit...

Sorry voor punctuatie en andere fouten.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Meestal is er een goede reden voor om op bepaalde locaties (school, werk) specifiek internetverkeer te limiten of te blokkeren. Verder denk je al wel aardig in de goede richting, ik denk alleen niet dat men je hier echt van dienst zal zijn gezien de reden van je verzoek.

Mijn rig

• Themperror
oh maar dat is echt niet de enigste reden hoor :P

ik zit op een opleiding op de eindhovense school (game dev) en echt alles is dicht behalve internet dus ik kan echt heel weinig daar (ook heb ik al het medewerkers netwerk(leraren netwerk) gekraakt en is precies hetzelfde alleen wat snellere verbinding (en nieuwsgroepen mwahah))

oh en teamviewer enzo werkt wel maar nogmaals.. teamviewer is overal sloom want die gaat ook door zijn eigen servers heen dus ook weer ipc zelfde als proxy

oh en NOG iets..

sinds wanneer heb ik het recht niet meer anoniem te surfen en waar dus niet alles wordt bijgehouden wat ik doe?
(en dan kan ik eindelijk op 4chan op school (en nee dit is niet geblocked maar iemand heeft daar IETS gepost en nu is het hele schoolnetwerk gebanned van elk board))

[ Voor 42% gewijzigd door Themperror op 30-10-2011 20:26 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Themperror schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:19:
oh maar dat is echt niet de enigste reden hoor :P

ik zit op een opleiding op de eindhovense school (game dev) en echt alles is dicht behalve internet dus ik kan echt heel weinig daar (ook heb ik al het medewerkers netwerk(leraren netwerk) gekraakt en is precies hetzelfde alleen wat snellere verbinding (en nieuwsgroepen mwahah))

oh en teamviewer enzo werkt wel maar nogmaals.. teamviewer is overal sloom want die gaat ook door zijn eigen servers heen dus ook weer ipc zelfde als proxy

oh en NOG iets..

sinds wanneer heb ik het recht niet meer anoniem te surfen en waar dus niet alles wordt bijgehouden wat ik doe?
(en dan kan ik eindelijk op 4chan op school)
Anoniemiteit is een illusie

Je kan je ook andersom de vraag stellen sinds wanneer heeft een bedrijf/school geen rechten om te weten wat op zijn eigen netwerk gebeurt (waar jij gast bent) en die uit veiligheids of capaciteits redenen dichttimmerd ?

Hier melden dat je een netwerk hebt gekraakt "muhahaha" is domweg dom.

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 20:27 ]

Iperf

• marko77
Themperror schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:19:

...
De opmerking dat je het leraarnetwerk 'gekraakt' hebt zegt me eigenlijk al genoeg, heb je daar wel het 'recht' toe?

Mijn rig

• Themperror
fish schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:26:
[...]

Anoniemiteit is een illusie

Je kan je ook andersom de vraag stellen sinds wanneer heeft een bedrijf/school geen rechten om te weten wat op zijn eigen netwerk gebeurt (waar jij gast bent) en die uit veiligheids of capaciteits redenen dichttimmerd ?

Hier melden dat je een netwerk hebt gekraakt "muhahaha" is domweg dom.
iedereen heeft zijn eigen laptop mee (dus ik ook de mijne) en voor de rest valt er niet veel kwa veiligheid VOOR HUN te ver(..)en

• Themperror
marko77 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:29:
[...]

De opmerking dat je het leraarnetwerk 'gekraakt' hebt zegt me eigenlijk al genoeg, heb je daar wel het 'recht' toe?
dan hadden hun het beter moeten beveiligen.. ik heb het zelfs bij de systeem beheer gemeld en gezegd hoe ik dit deed.. en das meer dan 1 jaar geleden en het is nog niet dicht..

(server certificaat valideren uitzetten en dan via je eigen acc inloggen damn dat was makkelijk)

also ik zag paar maanden geleden een nieuwsartikel hier over dat het gewoon mag om op andermans netwerken te komen (ring a bell?) ookal heeft de admin je het wachtwoord of whatever niet gegen en dit niet gestraft kan worden via politie/rechter...

[ Voor 19% gewijzigd door Themperror op 30-10-2011 20:34 ]

• Themperror
-nouw plz back on-topic voordat een mod dit vraagt

• justahuman
  • Laatst online: 19:21
je istalleerd thuis gewoon een freesshd zet dit op op poort 443 (die is nooit geblokkeerd) en gebruik dan gewoon putty portable. en zet gewoon een tunnel. die voer je dan gewoon in firefox portable onder sock en je bent klaar.

• Themperror
justahuman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:36:
je istalleerd thuis gewoon een freesshd zet dit op op poort 443 (die is nooit geblokkeerd) en gebruik dan gewoon putty portable. en zet gewoon een tunnel. die voer je dan gewoon in firefox portable onder sock en je bent klaar.
ja... dat kan inderdaad maar dat geld alleen voor BROWSEN dan en niet voor ander gebruik zoals programmas die dan misschien internet verbinding nodig hebben

iniedergeval gedeeltelijke oplossing nu de andere helft nog :P

bedankt anyways :D

• marko77
Wie zegt dat je geen andere protocollen naast http kunt forwarden via putty dan? Is heel goed mogelijk.

Mijn rig

• justahuman
  • Laatst online: 19:21
jawel, als je gewoon in je lan setting de socks proxy gebruik word alles er doorheen gestuurd.(gebruik het zelf op school met veel succes)

[ Voor 18% gewijzigd door justahuman op 30-10-2011 20:42 ]

Verwijderd

Wat is overigens je upload-snelheid thuis? Wellicht is dat gewoon 120kbps, en kan ju dus hoog of laag springen maar verandert er niets

• Themperror
justahuman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:41:
jawel, als je gewoon in je lan setting de socks proxy gebruik word alles er doorheen gestuurd.(gebruik het zelf op school met veel succes)
slim slim.. heel slim zelfs..
en de post erboven ook..

dit werkt volgensmij wel ja.. ik ga het morgen op school uitproberen, enige andere tips zijn nog altijd welkom..

ik heb btw freesshd geinstalleerd en al werkend dus alvast bedankt aan iedereen

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:49
Wat is er mis met een simpele VPN instellen op je PC? Verbind je simpel heen, en al het verkeer gaat dan via je PC thuis..

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:05

BHQ

idd, SSL vpn ;)

• Themperror
Xaero schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:49:
Wat is er mis met een simpele VPN instellen op je PC? Verbind je simpel heen, en al het verkeer gaat dan via je PC thuis..
explain.. im curious, ik ben niet echt thuis in het netwerk gebied namelijk al heb ik wel veel mensen geholpen met hun routers en internet problemen..

dus wat jij bedoelt is ipc hetzelfde als hamachi alleen dan host je zelf? en als dat zo is.. hoe?

kan iemand btw met putty proberen te connecten? ik hoef alleen te weten of de connectie timed out, als je inlogschermpje ziet ben ik blij

IP: 82.157.98.231
poort 22

(mijn vriend kwam er niet in, maar hij zit achter 2 routers en dat is misschien het probleem)

[ Voor 21% gewijzigd door Themperror op 30-10-2011 21:00 ]

• Xaero
  • Laatst online: 16:49
Themperror schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:52:
[...]

explain.. im curious, ik ben niet echt thuis in het netwerk gebied namelijk al heb ik wel veel mensen geholpen met hun routers en internet problemen..

dus wat jij bedoelt is ipc hetzelfde als hamachi alleen dan host je zelf? en als dat zo is.. hoe?

kan iemand btw met putty proberen te connecten? ik hoef alleen te weten of de connectie timed out, als je inlogschermpje ziet ben ik blij

IP: 82.157.98.231
poort 22

(mijn vriend kwam er niet in, maar hij zit achter 2 routers en dat is misschien het probleem)
Zelf wat meer moeite doen is wel fijn ;). VPN zorgt er voor dat je 'soort van' in hetzelfde netwerk zit als waarnaar je verbind. De laptop op school zit dus in het netwerk thuis. Al het verkeer gaat dan dus encrypted naar jou huis, en vanaf daar pas het internet op. Precies wat jij wil. Genoeg tutorials op internet hoe je dit kan bereiken :)

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 12:13

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

time out ?? geen login

Netwerk Engineer

• Themperror
ik heb paar maanden geleden al heel veel moeite gedaan om dit te bereiken maar snapte er toen niks van.
en hier wordt het zo simpel uitgelegd en das wel fijn
dacht ik al.. men ISP heeft alle poorten in stealth gezet, ik kon ook nooit fatsoenlijk dingen hosten.. enige manier om dit te omzeilen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Themperror schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:34:
ik heb paar maanden geleden al heel veel moeite gedaan om dit te bereiken maar snapte er toen niks van.
en hier wordt het zo simpel uitgelegd en das wel fijn

[...]

dacht ik al.. men ISP heeft alle poorten in stealth gezet, ik kon ook nooit fatsoenlijk dingen hosten.. enige manier om dit te omzeilen?
Je eigen inlezen, waarschijnlijk zit je achter nat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DutchITMaster

DutchITMaster

ik ken je setup niet , maar vreemd dat je ISP dingen blokkeert.
Ik heb het nog niet meegemaakt , enkel xs4all als je lekker aan het spammen bent

\mischien kan ik helpen als je uitlegd wat je hebt gedaan en op wat voor apparatuur

[ Voor 23% gewijzigd door DutchITMaster op 30-10-2011 21:40 ]

Netwerk Engineer

• Themperror
Marzman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Je eigen inlezen, waarschijnlijk zit je achter nat.
ik zit direct aan het modem verbonden dus dat zal het niet zijn ook geen enkele firewall / virusscanner op deze pc dus :P

• michiel_hc
  • Laatst online: 17:17
Is de poort ook open in je router? Windows firewall?

• DutchITMaster

DutchITMaster

zelfs als je al direct op het modem zit wil dat nog niet zeggen dat je direct naar buiten babbelt, als jou pc geen publiek ip heeft , dan zit jij gewoon achter nat , en moet je een port forwarding maken .

vragen : wat voor router .
en wat heb je al in je router aangepast

een simpele portscan wijst niet op enkele open poorten

[ Voor 9% gewijzigd door DutchITMaster op 30-10-2011 21:49 ]

Netwerk Engineer

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Welke ISP en wat voor modem heb je?

/▌

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

donny007

Try the Nether!

Tip: koop een HSDPA usb geval ($25 op DealExtreme) of inbouwkaart voor je laptop met een bijpassend abonnement (of prepaid).... dan ben je van al het gedoe af.

Ik zelf gebruik op school en publieke hotspots meestal een VPN naar huis (DD-WRT router als VPN-endpoint), als dat geblokkeerd is komt de SSH-tunnel over poort 443 van pas.

(sommige modems fungeren als NAT-router, is het ip van de pc intern (192.x.x.x) of extern)

[ Voor 12% gewijzigd door donny007 op 30-10-2011 22:15 ]

/dev/null

• Slurpgeit
  • Laatst online: 22-02 20:21
Themperror schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:42:
[...]

ik zit direct aan het modem verbonden dus dat zal het niet zijn ook geen enkele firewall / virusscanner op deze pc dus :P
Dus, geen firewall, geen virusscanner, en geen NAT router, gewoon open internet op die machine? Ik zou me meer zorgen maken om je eigen beveiliging..

edit: is het geen modem / router combi?

[ Voor 5% gewijzigd door Slurpgeit op 30-10-2011 22:18 ]

• Themperror
Siekman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:45:
zelfs als je al direct op het modem zit wil dat nog niet zeggen dat je direct naar buiten babbelt, als jou pc geen publiek ip heeft , dan zit jij gewoon achter nat , en moet je een port forwarding maken .

vragen : wat voor router .
en wat heb je al in je router aangepast

een simpele portscan wijst niet op enkele open poorten
>direct op het modem zitten
>wat voor router heb je?

ja hier gaat iets mis in je brein (sorry dat ik het zo over breng)

en in het modem valt NIKS te veranderen.. en daarmee bedoel ik echt niks..

• Themperror
Slurpgeit schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Dus, geen firewall, geen virusscanner, en geen NAT router, gewoon open internet op die machine? Ik zou me meer zorgen maken om je eigen beveiliging..
er staat niks kostbaars op deze PC en dan nog ik verwijder liever handmatig virussen(als ik die heb) of reinstall windows gewoon opnieuw dat kan me zelf echt niks boeien, enigste dat ik doe op deze PC is code typen en gamen.. en ik verlies nooit iets met een windows reinstall.. alles gaat gewoon netjes in een windows.old mapje en register backup ik ook om de zoveel tijd

• donny007

donny007

Try the Nether!

Een modem kan ook als router fungeren, get over it....

Probeer er achter te komen waar je achter zit, heeft je pc (de netwerkkaart, 'ipconfig /all') een publiek of intern IP-adres? Een merk en typenummer van het apparaat zijn ook welkom.
Weet je zeker dat de firewall uit staat? Windows firewall is ook een firewall.....
er staat niks kostbaars op deze PC en dan nog ik verwijder liever handmatig virussen(als ik die heb) of reinstall windows gewoon opnieuw dat kan me zelf echt niks boeien, enigste dat ik doe op deze PC is code typen en gamen.. en ik verlies nooit iets met een windows reinstall.. alles gaat gewoon netjes in een windows.old mapje en register backup ik ook om de zoveel tijd
En dat stuk spyware dat meekijkt met je online betalingen en het invullen van privégegevens mag wel blijven?

[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 30-10-2011 22:28 ]

/dev/null

• DutchITMaster

DutchITMaster

In mijn brein is weinig mis , vooral niet over dit soort zaken . Ik krijg gewoon betaalt om dit soort simpele dingen op te lossen . of te wel het is een deel van mijn werk .

Dus als je ons even vertelt , heeft je pc een publiek ip addres ( lokaal ip addressen zijn vaak te herkennen aan 10.x.x.x ; 192.x.x.x , 172.x.x.x . met een subnet van 255.255.255.0 ) of is het ip addres wat je ons geeft het ip wat je van de dhcp hebt toegewezen gekregen op je netwerk kaart van je pc.

want ik heb het idee dat jou brain een stapje overslaat .

Netwerk Engineer

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Welk modem heb je? De provider is online, lijkt me eigenlijk heel sterk dat die een modem uitleveren dat geen router is. Bijna elke provider doet dat tegenwoordig en online biedt ook telefonie over ip aan, dan moet het modem wel over een ip beschikken (en is het dus een router)

/▌

• Themperror
windows firewall staat uit, kabel zit direct in men internetpoort op het moederbord en gewoon een lokaal IP 192.168.1.76 en DCHP toegewezen ja en via myip.com 82.157.98.231(oh noes ip vrijgegeven op het internet :P)

• DutchITMaster

DutchITMaster

is wanadoo - online ?? oh verek

Dan heb je vast een zyxel

Netwerk Engineer

• Slurpgeit
  • Laatst online: 22-02 20:21
Oftewel, je hebt gewoon een modem met router ingebakken, en je moet porten gaan forwarden

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus je zit wel achter nat.

/▌

• Themperror
hostnaam s529d62e7.adsl.wanadoo.nl

en ja.. dat weet ik soort van.. maar Ik kan NIKS veranderen in dat modem

• donny007

donny007

Try the Nether!

http://192.168.1.1 is meestal het standaard configuratiepagina-adres van een router, probeer dat is.

/dev/null

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:47

Grvy

Bot

Themperror schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:34:
hostnaam s529d62e7.adsl.wanadoo.nl

en ja.. dat weet ik soort van.. maar Ik kan NIKS veranderen in dat modem
Je mist een aantal basisprincipes.

Anyways; kijk eerst maar eens wat voor modem/router je hebt, het lijkt me namelijk stug dat je geen port kan forwarden. ;)

Dit is een account.

• Themperror
mijn ip voor modem configuratie is 192.168.1.254 dat was niet zo lastig te achterhalen, eenmaal ingelogd kan ik alleen logs bekijken en leastime enzo.. verder geen enkele andere optie voor portforwarding of wat dan ook ook geen NAT of whatever ik zal effe kijke of ik achter het type nummer kom..

thomson st706

• DutchITMaster

DutchITMaster

application en gaming daar zit je port forwardings verborgen

Netwerk Engineer

• Grvy

Grvy

Bot

http://portforward.com/en...eedtouch780v6/default.htm

2 seconden googlen zodra we de juiste info hadden, poeh moeilijk hoor.

En ja het is een hogere versie; maakt geen zak uit de basis is hetzelfde in alle 7xx series. :O

[ Voor 22% gewijzigd door Grvy op 30-10-2011 22:41 ]

Dit is een account.

• DutchITMaster

DutchITMaster

en ik uit het hoofd he ??? iets met mijn brein , klopt niet helemaal :P

Netwerk Engineer

• Themperror
ik heb al die opties niet?

misschien is het default account (admin dus)
geen rooted account?

• Themperror
Siekman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:41:
en ik uit het hoofd he ??? iets met mijn brein , klopt niet helemaal :P
en zo bedoelde ik het niet, sorry als ik je beledigde, ik zit iets te veel op 4chan en die stijl komt soms terug in mij :P

• Grvy

Grvy

Bot

Maak is een screenshot van wat je WEL krijgt dan.

Met info als dat heb ik niet, kunnen we niks wat krijg je WEL.

Dit is een account.

• DutchITMaster

DutchITMaster

maak het uit , ik weet waar ik het over heb , maar als ik je remote even moet helpen ( via teamviewer ofzo )
give it a call

Netwerk Engineer

• Themperror
sure maar eerst effe een hard reset van het modem proberen

• DutchITMaster

DutchITMaster

waarom ??

hij doet het toch , hardreset kan betekenen dat je een paar uur niet kan internetten .

werkt allemaal via lease tijden en mac van je router op zo een netwerk als online / kpn enz

Netwerk Engineer

• Themperror
oke.. volgensmij deed dat et em.. ik krijg nu een stuk meer opties.. en hij was niet meer met acc/wachtwoord beveiligd, hoe zorg ik er voor dat elke blokkade naar mijn PC nu weg is?

• DutchITMaster

DutchITMaster

ff de link een paar posts boven bekijken , en dat stap voor stap volgen ,

hiervoor moet je wel even je interne ip weten , en misschien even statisch instellen

Netwerk Engineer

• donny007

donny007

Try the Nether!

Wil je je pc volledig, onverantwoord op het internet knallen? Pleur hem in de DMZ ;)

Wil je het netter doen, volg dan de eerder aangegeven gebruiksaanwijzing mbt port-forwarding.

T.net is overigens geen "have you tried turning it off and on again"-style helpdesk.

[ Voor 19% gewijzigd door donny007 op 30-10-2011 22:54 ]

/dev/null

• Themperror
Siekman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:53:
ff de link een paar posts boven bekijken , en dat stap voor stap volgen ,

hiervoor moet je wel even je interne ip weten , en misschien even statisch instellen
owjah sorry dat was dom van mij, ik doe alles te vlug :P

• Themperror
k succes.. mijn vriend in eindhoven komt nu in mijn pc.. nu kijken hoe ik met mijn lappy mijn pc als proxy gebruikt

• DutchITMaster

DutchITMaster

niet alleen jou vriend , ik ook

Netwerk Engineer

• donny007

donny007

Try the Nether!

Inderdaad, hij doet het..... nu de beveiliging nog ;)

/dev/null

• DutchITMaster

DutchITMaster

goed gebruikers naam en wachtwoord en je zit gebakken.

Netwerk Engineer

• Themperror
wait what..? jullie kunnen nu niet in mijn pc als eht goed is..en of modem toch?

• DutchITMaster

DutchITMaster

mooie foto's heb ik daar, je account gegevens worden ook unencrypted verstuurt .
Nice wat je daar hebt man , bestel even iets met je creditcard alsjeblieft . Kan ik ook even een dingetje best...
8)

Netwerk Engineer

• RobTweaks
  • Laatst online: 17:25

RobTweaks

Captain Hindsight

Afhankelijk van hoe het een en ander staat ingesteld zou het zo kunnen zijn dat 82.157.98.231 nu "open for business" is...

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• Themperror
ja nee.. want ik heb geen foto's op men PC dus je hebt jezelf er nu mee :P

• donny007

donny007

Try the Nether!

Nee, ik heb je wachtwoord niet, check je logs maar (/var/log/auth.log) ;)

/dev/null

• DutchITMaster

DutchITMaster

ohjee nu heb je mijn ip , ohoh

Netwerk Engineer

• Themperror
icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 68.32.9.94 Dst ip: 82.157.98.231 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable

ben jij dat? XD

hmm dis best grappig

• DutchITMaster

DutchITMaster

nope ,

Netwerk Engineer

• Themperror
hmm der staat wel niet veel in die logs

• DutchITMaster

DutchITMaster

of je leest niet zo goed

Netwerk Engineer

• Themperror
logs van men modem staat weinig in dus.. ik lees goed zat alleen die auth.log is nergens te vinde

• donny007

donny007

Try the Nether!

Auth.log staat op je server..... je modem heeft niet veel te melden nee.

[ Voor 38% gewijzigd door donny007 op 30-10-2011 23:15 ]

/dev/null

• Themperror
en daar staat al helemaal niks in :P en ik log toch wel..
dit en niks anders

10-30-2011 20:57:15 SSH server started.
10-30-2011 20:57:21 Error in starting SSH server: The specified address is already in use.
10-30-2011 20:57:21 Tray icon shown (admin logged in)
10-30-2011 20:57:25 Error in starting SSH server: The specified address is already in use.
10-30-2011 20:57:33 Telnet server stopped.
10-30-2011 20:57:33 SSH server stopped.
10-30-2011 20:57:37 SSH server stopped.
10-30-2011 20:57:37 SSH server started.

[ Voor 80% gewijzigd door Themperror op 30-10-2011 23:16 ]

• Themperror
siekman, je hebt een pm :P

• donny007

donny007

Try the Nether!

Zoiets zou je moeten zien in een van je logfiles:
code:
1
2
3
4
Oct 30 23:18:09 WEB01 sshd[10471]: Invalid user dit is een wanhopige tweaker from 192.168.0.107
Oct 30 23:18:11 WEB01 sshd[10471]: pam_unix(sshd:auth): check pass; user unknown
Oct 30 23:18:11 WEB01 sshd[10471]: pam_unix(sshd:auth): authentication failure; logname= uid=0 euid=0 tty=ssh ruser= rhost=192.168.0.107
Oct 30 23:18:13 WEB01 sshd[10471]: Failed password for invalid user dit is een wanhopige tweaker from 192.168.0.107 port 53709 ssh2

Werkt het tunnelen overigens al?

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 30-10-2011 23:24 ]

/dev/null

• Themperror
nope, siekman heeft me geholpen via teamviewer. als het goed is werkt het, ik laat het morgen wel horen
en mijn vriend is succesvol verbonden.. alleen ik met HEM verbinden lukt niet.. error 720
bedankt iedereen

(van netwerken en zooi weet ik misschien weinig af maar ieder zen eigen ding he.)
ik kan dan weer goed andere dingen doen..

Verwijderd

Themperror schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:55:
nope, siekman heeft me geholpen via teamviewer. als het goed is werkt het, ik laat het morgen wel horen
en mijn vriend is succesvol verbonden.. alleen ik met HEM verbinden lukt niet.. error 720
bedankt iedereen

(van netwerken en zooi weet ik misschien weinig af maar ieder zen eigen ding he.)
ik kan dan weer goed andere dingen doen..
Mooi, dus nu heeft Siekman je geholpen het beveiligingsbeleid van je school te omzeilen.
Ik hoop dat je op die manier geen virussen de school binnen trekt? Je zou zo van school gegooid kunnen worden. School is iets wat je nog wel even kunt gebruiken geloof ik gezien je nederlands, je technische kennis en je omgangsvormen ten aanzien van mensen die je hier helpen.
Een beetje professionele organisatie heeft natuurlijk naast een technische policy (blokkeer SSH port 22 op outgoing traffic via de firewall) ook een administratieve policy waarin staat dat je je netjes aan de regels van de school hoort te houden aangezien de verbinding eigendom van de school is. Dit kan in de vorm van een contract wat te tekent bij begin van je studie of een melding bij het inloggen van een computer bijvoorbeeld.
Als die er beide policies niet zijn: veel plezier.
Als die er wel zijn: Dan vraag ik me af waarom dit topic ineens wel mag hier en waarom Siekman hier ineens aan meehelpt?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Regelmatig krijgen we vragen over manier om langs een bedrijfs-proxy danwel firewall te komen om bijvoorbeeld toch je thuis-PC over te kunnen nemen. Hier is slechts 1 antwoord op: Neem contact op met je netwerkbeheerder. Staat hij het niet toe, dan heb je pech. Een dergelijke regel is niet voor niets opgesteld, en daar hebben we ons allen aan te houden.
Sleutelwoord in deze is de controleerbaarheid en verantwoordelijkheid. Wij willen op geen enkele manier verantwoordelijk worden gesteld voor het feit dat een gebruiker, met behulp van onze leden, een netwerk heeft weten open te hacken, en dat er bedrijfsgeheime informatie naar buiten is gelekt.
Topics met een vergelijkbare inhoud worden dan ook gesloten.
Bijdeze gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.