Draadloos netwerk met twee AP's

Pagina: 1
Acties:

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Hallo allemaal,

Ons Ciso modem met geïntegreerd draadloos accespoint hangt in de meterkast. Dit ding heeft geen extrerne antenne en het bereik van dit ding is niet erg groot. We wonen in een nieuwbouwhuis. Door al het beton en betonijzer is het slechter.

Nu wil ik op zolder nog een accespoint neerzetten om het bereik in huis wat beter te krijgen. Maar hoe pak ik dit aan?

Ik wil dat beide accespoints dezelfde naam en wachtwoord hebben. De computer moet dan de beste van de twee pakken zonder dat ik hier iets van merk.

Is dit mogelijk?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Ja dat is mogelijk en vrij eenvoudig te realiseren. Je zet een AP neer met dezelfde SSID, versleuteling en wachtwoord. Je moet wel zorgen dat je twee verschillende kanalen pakt, bijv. kanaal 1 en 6. Verder trek je een kabel van beneden naar boven en sluit deze aan op de AP en klaar is Kees Somers1234.

My favorite programming language is solder.

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Oke. Zo simpel dus. Dan ga ik eens aan de slag.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Zo simpel kan het zijn :). Zorg er wel voor dat je eventuele DHCP-servers uitzet. Je wilt immers maar één DHCP-server in je netwerk en dat is je modem/router (als je bijv. een tweede router gaat inzetten als AP).

My favorite programming language is solder.