2 routers zelfde ip

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizard2145
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05-2020
Hallo,

Wij hebben thuis een router van UPC voor tv, internet en telefonie. Deze staat beneden en vanuit de modem loopt een netwerk kabel naar een linksys router een verdieping hoger. Vanaf deze router gaat een kabel naar mijn pc.

Het probleem is dat ik niet in kan loggen op mijn linksys router. Ik denk dat het komt omdat de modem en de router dezelfde ip adres gebruiken, namelijk 192.168.0.1
Is er een manier om toch in mijn linksys router in te loggen?

Groeten,

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Modem even afkoppelen en dan 't ip van je linksys veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2011 19:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:33

PauseBreak

derp!

Ik zou gewoon even de WAN-aansluiting afkoppelen, inloggen op je Linksys en die een ander IP-adres geven. Daarna WAN-aansluiting weer aankoppelen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizard2145
Ik ga het zo even proberen. M'n broertje moet z'n call of duty spelletje afmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:16:
Ik zou gewoon even de WAN-aansluiting afkoppelen, inloggen op je Linksys en die een ander IP-adres geven. Daarna WAN-aansluiting weer aankoppelen.
Of gelijk de brakke dubbele NAT oplossing eruit gooien.
Koppel het Router los van het Modem.
Verander het IP van het router naar bijv. 192.168.0.2
Schakel de DHCP server op het router uit.
Sluit het modem op het router aan door hem in de LAN poort van de Linksys te stoppen i.p.v. de WAN poort.

Nu hoef je (buiten eventuele Wifi instellingen) nooit meer in de Linksys te komen om wat aan te passen omdat hij wordt gebruikt als (te dure) switch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31
Joolee schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:26:
Ik ken de gebruikte upc modem/router niet, maar als deze zelf 192.168.0.1 als ip heeft bestaat de kans dat z'n dhcp server ip's begint uit te geven vanaf 192.168.0.2 en hoger wat je dus meteen een potentieel ip-conflict oplevert met de router. Handiger is dan 192.168.0.100 oid te pakken voor je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:33

PauseBreak

derp!

Joolee schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:26:
[...]

Of gelijk de brakke dubbele NAT oplossing eruit gooien.
Koppel het Router los van het Modem.
Schakel de DHCP server op het router uit.
Sluit het modem op het router aan door hem in de LAN poort van de Linksys te stoppen i.p.v. de WAN poort.

Nu hoef je (buiten eventuele Wifi instellingen) nooit meer in de Linksys te komen om wat aan te passen omdat hij wordt gebruikt als (te dure) switch d:)b
Ik zou in dat geval eerder ervoor kiezen om de DHCP server / het routergedeelte van de UPC modem uit te schakelen. Over het algemeen zijn dat niet de beste oplossingen. Ik heb hier zelf ook mijn router (DIR655) een statisch IP gegeven in de Ziggo modem en daarna het routerdeel van eerdergenoemd modem uitgeschakeld. Werkt als een trein d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizard2145
Ah super het is gelukt. Er zat op onze linksys al jaren geen wachtwoord, maar volgens mij zitten onze nieuwe buren er steeds op. Daarom wilde ik weer een wachtwoord erop, maar ik kwam dus niet in die router.
Ik denk dat ik bij eerdere pogingen de kabel niet in slot #1 had gestopt. Gelukkig werkte het nu en er zit een wpa wachtwoord op.

Thanks, jullie zijn de beste. Geen klantenservice die tegen jullie op kan.
Pagina: 1