Toon posts:

URL van flash-stream uit site peuteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw kijkt graag naar de tv uitzending ''grenzeloos verliefd'' als ik er niet ben :). Ze doet dit streaming op onze pc via de tv. Maar om de een of andere reden werkt dit gewoon niet meer (Chrome, Internet Explorer). Daarom dacht ik een slim alternatief in te zetten. Het leek me een simpel trucje wat ik wil toepassen, maar na wat zoeken kom ik er nog niet achter hoe ik dit voor elkaar krijg.

Ik dacht gewoon de URL van de flash stream op te zoeken en deze URL vervolgens in VLC of MPC af te spelen. Helaas lukt het mij niet om deze URL uit deze site te peuteren ...

Is dit mogelijk en makkelijk toe te passen?

Verwijderd

Slinger Wireshark even aan en kijk wat er precies wordt opgevraagd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je per ongeluk met clipconverter.cc aan de slag? Die ript gewoon de hele stream naar een avi oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die tip van Wireshark klinkt goed. Ik had Wireshark al op mijn pc staan, maar ben nog een echte leek hierin. Heb daarom een beetje rondgegoogled naar de manier waarop je de flash-url uit de site kunt peuteren.

Blijkt voor mij allemaal toch wel een stuk ingewikkelder dan ik had gehoopt. Meer iets voor de lange termijn :| .

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:04:
Helaas lukt het mij niet om deze URL uit deze site te peuteren ...
Waarom lukt dat niet dan?

En waarom probeer je (ook) niet op te lossen waarom het überhaupt niet meer in je browser afspeelt? (Lijkt me stuk handiger voor je.)

We hebben 't over uitzendinggemist.nl dan? Want daar heb ik gisteren nog d.m.v. de "Inspect Element"-knop van Chromium (Chrome) nog "Operatie Live" vandaan geplukt, zodat ik die in `mplayer` kon afspelen/opslaan.
Ah, Net5, eens kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 30-10-2011 20:48 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

net 5 was toch geen flash maar silverlight ? of ...

duidelijk flash dus :P

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 21:00 ]

Iperf

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 17:22

Iooryz

iooryz

Net 5 is inderdaad Flash, maar bij een willekeurige stream krijg ik de melding dat deze niet toegankelijk is vanaf de website (als ik hem in een ander venster of een mediaplayer probeer af te spelen)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op Osiris. Als ik de stream eruit kan peuteren dan kan ik hem gewoon via MPC op de tv afspelen. Dat is voor ons thuis makkelijk. Het beeld en het geluid gaat dan automatisch naar de tv. Via een website moeten we het geluid en het beeld van de monitor naar de tv verwisselen. Dat is op zich nog wel wat gedoe. In MPC hebben we het beeld en geluid standaard naar de tv geschakeld.

Waarom lukt het niet? Het is veel complexer dan ik dacht. Het beeld wat ik nu heb, maar wat me nog niet gelukt is: Via het rmtpt protocol kan ik een handshake terugvinden met Wireshark. Daarna moet ik de server, de locatie en het bestand ergens zien terug te vinden achter deze handshake. Daarna heb ik nog geen url die ik in mpc of vlc kan plakken. Ook daarvoor zijn weer apparte tooltjes heb ik gelezen, maar nog niet geprobeerd.

Kortom, ik denk dat het nog een heel gedoe wordt om dit doel te bereiken. Misschien heb je dan toch wel een punt Osiris en kan ik beter proberen mijn browser te fixen. Heb nog geen idee hoe ik dat moet aanpakken...? Of ligt het gewoon bij de net5 server? Ik begrijp dat meer mensen de stream niet kunnen draaien?

Toch nog eens kijken of ik mijn vrouw een plezier kan doen door dit op de een of andere manier op te lossen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of het aan de Net5-site ligt lijkt me sterk. Ik had 'em gisteren gewoon werkend onder Linux in m'n Chromium-browser.

Ik kon er ook weinig kaas van maken. Niet echt wat ik verwachtte. Idd dat RMTP ofzo. Maar niet echt een duidelijke aanwijzing hoe en wat.
Pagina: 1