welke versterker heb ik hiervoor nodig?

Pagina: 1
Acties:

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:42
Beste medetweakers,

Ik heb hier een klein probleempje en hoop dat ik hier goed ben voor de oplossing. Ik heb hier een mengpaneel staan en met het volgende probleem de MAIN OUT gaat naar de 100Volt versterker en dat werkt allemaal prima er zit daar btw 10meter kabel tussen.

Nu zit er op die 100volt speakers niet hele goede baas in dus ik heb besloten een subwoofer aan te schaffen en deze nu ook hier staan. Het probleem is dus dat er een ongelooflijke brom in zit en ik denk dat dit te maken heeft met de kabel lengte (30 meter) langs allemaal radiator buizen etc.. en dat dit dus de storing veroorzaakt. De subwoofer heeft een eigen versterker maar dit behoud de brom nog steeds dus wat ik denk dat het onversterktegeluid door de lange kabel er in combinatie mee te maken heeft dat de brom verschijnt.

Ik had dus zelf als oplossing al gekozen dat ik een versterker naast het mengpaneel ga zetten zodat het geluid versterkt door die kabel heen gaat en aan het eind van de kabel nog eens versterkt gaat worden door de subwoofer zelf.

Kan iemand mij alleen vertellen wat voor type/soort versterker ik daar voor nodig heb? ik zelf dacht aan een simpele voorversterker?

Bedankt allemaal!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Welk soort kabel heb je er tussen ballanced of unballanced. Aangezien die afstand niet geheel bevordelijk is voor unbal. zou ik kijken of je de mogelijkheid hebt balanced te gebruiken, mengtafels hebben die mogelijkheid over het algemeen wel maar of je sub ermee om kan gaan weet ik niet

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• sebasmac
bestaudio schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:54:
Welk soort kabel heb je er tussen ballanced of unballanced. Aangezien die afstand niet geheel bevordelijk is voor unbal. zou ik kijken of je de mogelijkheid hebt balanced te gebruiken, mengtafels hebben die mogelijkheid over het algemeen wel maar of je sub ermee om kan gaan weet ik niet
Ik heb echt geen idee, het is een stageblok 16 in/4out heb je daar wat aan?

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Zeer waarschijnelijk ballanced dus dmv xlr stekkers welk merk type mengtafel en welk merk type sub?

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• sebasmac
De sub weet ik niet uit mijn hoofd maar het mengpaneel is van Behringer, zodra ik de kabel uit de sub trek is deze wel stil met brommen, en als ik de sub naast het mengpaneel zet, zit er ook geen brom in. Dus ik weet zeker dat het in de lange kabel zit.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien heb je het al gedaan, maar wat een beetje kan helpen is om het signaal naar de subwoofer zo sterk mogelijk je mengpaneel uit te laten komen. De volumeregelaar op de subwoofer kan dan lager, waardoor de brom ook zachter is.
Pagina: 1