Temp. sensor Abit BE6 --- BE6-II

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mijn BE6 ingeruild voor een BE6-II, maar ik heb nogwel de oude sensor.Weet iemand of die sensor hetzelfde is gebleven??
Ik krijg nl. de volgende waardes:

P3-450@450 idle:52 max:55
P3-450@500 idle:54 max:58
P3-450@600 idle:57 max:62

Als ik CPUIDLE draai, en voor de rest nix doe, wordt die 33 graden.

Sensor zit op de zijkant van de koeler (in-a-box)

Please respond, dat ik strax niet denk van "oh dat kan nog wel", terwijl die 20 graden warmer is ofzo

ThnX

Verwijderd

Ik las net ergens dat als je cpu 60 graden is je je zorgen moet gaan maken en dat hij bij 70 doodgaat. Mijn athlon 650@748 is 47 graden op het heetst van de dag, dat vind ik superveel, maar als ik dat van jou zie kan ik nog wel even doorgaan.

• MP3-Junky
  • Niet online
Ter aanvulling: als ik mijn pc net aanzet en ik kijk meteen in de bios, dan zegt hij al 40 graden. Lijkt me een beetje veel...

Intel zegt dat de cover (wat ze daar ook mee bedoelen) max 75 graden mag worden.

En ook in de bios staat de warning standaard op 70, en shutdown op 75 graden.

Verwijderd

Je moet er ten alle tijden voor zorgen dat er ten eerste een voldoende flow door de kast aanwezig is en ten tweede dat de CPU voldoende gekoeld blijft. Dit niet pas doen als de temp. >45-50 graden. Het zal ten alle tijde de stabiliteit ten goede komen. De komende zomermaanden zal dan ook weer voor menig tweaker een tijd worden waarbij alles weer herzien zal moeten moeten. Systemen die in de wintermaanden rock-stabiel draaien kunnen nu niet een loop UT lopen.
Ik denk dat nu dan ook de kracht van de waterkoeling in zijn volle glorie te zien zal zijn.

Greetinz

Newt

• MP3-Junky
  • Niet online
Omdat mijn bios meteen al 40 graden aangeeft, betekent dit dat hij een correctie toepast omdat de sensor niet op de core zit?

Verwijderd

De nieuwere Abit's BE6II hebben een aanpassing in het moederbord, dat direct de CPU-core temperatuur leest...
check it out http://dit.is/Super7
Pagina: 1