Ik wil het volgende reservoir bestellen:

Hier zit de mogelijkheid in om aan beide kanten van het plexiglaasje 2x 3mm leds te proppen.
Nu wil ik de 4 ledjes aan de 12V van de molex hangen. Na wat research lijkt het mij omslachtig en onhandig deze in een reeks te zetten, dus ik heb besloten om ze in parallel aan de 12V source te hangen. Ik weet dat dit normaal gesproken niet de beste oplossing is ivm afwijkingen in de productie van de leds, maar het zijn er toch maar 4.
Hier heb ik de ledjes gevonden (in de link staat 5mm, maar op de site staat 3mm):
http://www.leds-buy.nl/st...te-led-80-graden-5mm.html
Hier heb ik de gegevens van de leds: 3,3V op 20 mA. En nu wil ik graag weten of ik mijn huiswerk goed gedaan heb en de volgende bereking voor de weerstand goed maak.
R = U / I
U = 12 - 3,3
I = 0,02A * 4
(12V - 3.3V) / (0,02 * 4 leds) = 108,75 Ohm
Nu heb ik de volgende vragen:

Hier zit de mogelijkheid in om aan beide kanten van het plexiglaasje 2x 3mm leds te proppen.
Nu wil ik de 4 ledjes aan de 12V van de molex hangen. Na wat research lijkt het mij omslachtig en onhandig deze in een reeks te zetten, dus ik heb besloten om ze in parallel aan de 12V source te hangen. Ik weet dat dit normaal gesproken niet de beste oplossing is ivm afwijkingen in de productie van de leds, maar het zijn er toch maar 4.
Hier heb ik de ledjes gevonden (in de link staat 5mm, maar op de site staat 3mm):
http://www.leds-buy.nl/st...te-led-80-graden-5mm.html
Hier heb ik de gegevens van de leds: 3,3V op 20 mA. En nu wil ik graag weten of ik mijn huiswerk goed gedaan heb en de volgende bereking voor de weerstand goed maak.
R = U / I
U = 12 - 3,3
I = 0,02A * 4
(12V - 3.3V) / (0,02 * 4 leds) = 108,75 Ohm
Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan ik voor de beschreven opstelling een standaard 110 Ohm weerstand kopen met kleurcode bruin, bruin, bruin, goud?
- Kan ik deze weerstand gewoon achter een 12V draad van de PSU solderen en daarachter het draad splitten om de 4 leds van stroom te voorzien? Dus:
12V draad --- 110 Ohm weerstand --- draad splitten naar 4x leds - De leds hebben een hoek van 80 graden (aldus de site), zijn deze geschikt om gelijkmatig het licht te verspreiden door het reservoir? Ik wil namelijk niet van die "lichtvlekken" zien.