Ik heb een Asus eah4890 gekocht. Nu heeft deze kaart het probleem dat 1 van de 2 fans altijd op 100% draait terwijl dat helemaal niet nodig is. Nu zijn de kabeltjes van de fans makkelijk los te halen, dus ik heb er een verlengkabeltje aan gemaakt en 1 fan aan het moederbord gekoppeld.
Nu kan ik de ene fan controleren met catalyst, en de andere met speedfan.
Het probleem is dat speedfan geen waarden (temperatuur/rpm) uit kan lezen omdat het een 2-pins stekkertje is. Ook ziet Speedfan de temperatuur van de GPU niet. Hierdoor is het niet mogelijk om speedfan de fanspeed automatisch aan te laten passen aan de temperatuur van de videokaart.
Is er een programma wat dit wel kan?
En is er iemand die weet hoe ik speedfan het RPM percentage kan laten onthouden na opnieuw opstarten of ontwaken uit slaapstand voor het geval ik toch speedfan moet blijven gebruiken?
Nu kan ik de ene fan controleren met catalyst, en de andere met speedfan.
Het probleem is dat speedfan geen waarden (temperatuur/rpm) uit kan lezen omdat het een 2-pins stekkertje is. Ook ziet Speedfan de temperatuur van de GPU niet. Hierdoor is het niet mogelijk om speedfan de fanspeed automatisch aan te laten passen aan de temperatuur van de videokaart.
Is er een programma wat dit wel kan?
En is er iemand die weet hoe ik speedfan het RPM percentage kan laten onthouden na opnieuw opstarten of ontwaken uit slaapstand voor het geval ik toch speedfan moet blijven gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door SaN op 30-10-2011 15:39 ]