oude wifi router gebruiken als ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12 12:31
Misschien een beetje een vreemde vraag maar ik wil met mijn laptop een betere ontvangst van een wifisignaal hier uit de buurt. Ik heb thuis geen internet en "lift" nu mee op een open netwerk in de buurt.
Is het mogelijk om (tijdelijk) een oude wifi router/modem in te zetten als ontvanger? Deze hebben namelijk externe antennes. Ik heb er nog een hele stapel liggen die liggen te verstoffen.
En ik weet dat dit niet zo ideale oplossing is maar als het kan wil ik het gewoon eens proberen, je bent een tweaker of niet :P
Dan kan ik op mijn gemak opzoek naar een losse usb ontvanger met antenne.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 16:56
Een beetje tweaker kan ook Google gebruiken.
http://www.google.nl/search?q=use+router+as+wifi+adapter

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12 12:31
Helaas is deze tweaker niet zo niet zo goed in engels |:(
Ik kom nooit op juiste engelse zoektermen. Het engels lezen gaat wel aardig afhankelijk van tekst.
Ik heb ook al zitten kijken naar dd-wrt of open wrt maar tot nu zijn alle routers die ik heb liggen niet ondersteunt of slecht ondersteunt door beide. Of ik heb de verkeerde versie. Ik heb hier b.v. een linksys wrt300n met mooie externe antennes maar de versie 2.00 werkt weer niet (goed) met wrt.
Als ik het goed lees in een artikel moet mijn router instellen als bridge.
Ik ga op mijn gemak eens de google links doorlezen ik kijken of ik er wijzer van wordt.
En kijken tussen mijn rotzooi of er een router bijzit die wel ondersteunt wordt door dd-wrt of open wrt. :(