Toon posts:

ACHI ingeschakeld en win 7 opnieuw geinstalleerd, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraagje, ik heb volgende pc
i7 2600k
gigabyte z68x UD4 B3
8gb ddr 3
HD 6970 2gb
SSD 120 gb
WD 1TB opslag ruimte

Mijn vraag is nu, ik was achter gekomen dat de ACHI niet ingeschakeld was in de bios.
Wat ik nu gedaan heb is gewoon via de bios hem inschakelen en dan mijn pc opnieuw installeren.
alles is goed verlopen. hij doet het gewoon zoals hoort, behalve 1 ding!

Na de ACHI ingeschakeld te hebben en opnieuw geinstalleeerd te hebben, de pc starte namelijk aardig snel op binnen 20/30 seconden. Maar nu na enkele keren opnieuw opstarten ivm update enzo en simpele driver
doet de pc heel lang over opstarten, namelijk 40/50 seconden.....
tijdens opstarten geeft ie namelijk aan dat achi ingeschakeld geeft ie ook aan welke drivers hij allemaal herkent, en dan zegt ie file louding of zo iets, en dat duurt 10/15 seconden en daarna zie je dat hij de file gevonden heeft en dan zie je windows 7 loge en dan zegt ie welkom en daarna start hij gewoon normaal op.

verder geen probleem. Maar eerste deed hij niet zo lang over file loading. tijdens opstarten, maar nu doet hij heel lang er over, hoe is dat mogelijk? IS DAT OMDAT IK GEEN ACHI DRIVER HEB GEINSTALLEERD?
Want ik heb begrepen dat bij windows 7 dat niet hoeft!!!!

Graag hulp

bedankt alvast voor de moeite!!!!

mvg
Tawhied

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Voor een SSD dient AHCI bij voorkeur gebruikt te worden.
Inschakelen kan achteraf via een hack.
Had je zelf natuurlijk ook eenvoudig kunnen vinden.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Flitzer schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:03:
Voor een SSD dient AHCI bij voorkeur gebruikt te worden.
Inschakelen kan achteraf via een hack.
Had je zelf natuurlijk ook eenvoudig kunnen vinden.
Hij zegt ook dat hij AHCI heeft ingeschakeld, maar dat het daarna lang duurt om op te starten. Die link die jij stuurt, gaat over het modden van Windows 7 zodat hij AHCI aankan zonder opnieuw Windows te installeren. Lezen is ook een vak.

@TS
Ik weet niet hoe je het op kan lossen, Google vind ook niets. Je hoeft die ene zin echter niet in hoofdletters te zetten, dat komt wat opdringerig over.

Verwijderd

Topicstarter
Waar mij omgaat is dat de systeem te lang over doet bij Loading operation system. ongeveer 15 lang. Daarna laat de systeem de windows 7 logo zien en daarna welkom en dan is er geen probleem verder.

Maar toen ik net de windows 7 had geinstalleerd. deed loading operation system misschien 2/4 seconden over. en nu zie ik 15 seconden lang of soms zelfs langer dat en daarna zoals ik al zei doet wat hij eigen al eerder had moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
En waar ik voornamelijk meezit is eigenlijk dat nu de windows gewoon normaal draait, behalve dat bij Loading operation system wat langer duurt, ongeveer 15 seconden. moet ik nu wel een ACHI driver installeren of hoef dat niet? aangezien verder gewoon normaal draait?

Verwijderd

Topicstarter
niemand die enige idee heeft?

Verwijderd

Ik weet er niet zoveel van maar mij lijkt toch dat Win7 zich correct moet installeren zonder dat jij AHCI of IDE drivers aanwijst.
Je schreef zelf dat het misging toen jij zelf bepaalde drivers installeerde.
Misschien moet je gewoon nog eens een verse install doen en Win7 alles zelf laten doen zonder bepaalde drivers aan te wijzen.
Mijn ervaring is dat Win7 het beste weet hoe het moet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 20:22 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16
Volgens mij heeft dat niets met Windows te maken, als je er even op googlet lijkt de melding van het moederbord af te komen.

Nu is dat nog geen oplossing, maar je vindt er veel over als je gewoon even zoekt naar ahci "loading operating system"

Dus ga eerst die links eens na...

[ Voor 34% gewijzigd door sewer op 30-10-2011 20:26 ]

Pagina: 1