Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:26
Op verschillende Chinese websites kom ik goedkope solar sets tegen. Inclusief een (lood)accu, een controller en ledlampen. Prijzen varieren van $50 tot $100 voor een 5-12W set.

Op Amazon staat bijvoorbeeld deze: http://www.amazon.com/Sun...ing-Battery/dp/B001IWZ6XA

Is er iets te zeggen over de kwaliteit of levensduur? Wat voor verwachtingen mag je hierbij hebben?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
nou je kan natuurlijk altijd in je achterhoofd houden dat er een reden is dat ze goedkoper zijn. maar het hoeft natuurlijk niet slecht te zijn.

voor wat ik van de foto kan maken lijkt het alsof er een normale loodaccu bij zit. Die zul je na een paar jaar moeten vervangen. In dit soort sytemen horen eigenlijk solar accu's. dat is ook wel lood, maar geoptimaliseerd voor dit soort gebruik. maar die zijn over het algemeen ook een stuk duurder...

Hoe wil je het gaan gebruiken?
gewoon wat leuks voor erbij? dan kun je je er niet echt een buil aan vallen.
ik zou het niet kopen als ik erop moest kunnen rekenen...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maar het is toch ook niets speciaals?

12Wpeak zonnepaneel stelt niet zoveel voor hoor. Dan een simpele loodaccu en een omvormer (gewoon standaard spul). Volgens mij werkt het gewoon perfect.

Ik heb al panelen van 230Wp gezien voor 1 euro/Wpeak (dus € 230).

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 30-10-2011 15:16 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:26
Ik zie er wel wat in om hiermee een blokhutje mee te verlichten als het donker is. Als deze set het een jaar of drie uit houdt is dat prima, ook als de accu tussentijds een keertje vervangen moet worden.

Ik vond een keuringsrapport van TÜVRheinland: http://www.topraysolar.com/uploadfiles/download/ROHS.pdf
Heeft dat nog enige waarde?