Toon posts:

Erg traag internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Middag Tweakers.
Ik heb een probleem, mijn internet is echt ongelofelijk traag.
Ik heb een abbo bij Ziggo met 40 mb DL 4 up alleen sinds gisteravond is het ineenkeer supertraag
http://imageshack.us/photo/my-images/225/74283390.png/
Ik wordt er echt helemaal gek van want google openen duurt 4 minuten en plaatje van 800 Kb uploaden duurde 2 minuten.

Ik heb al gebruik gemaakt van search en google maar ik weet het echt niet meer.
Thanks in advance.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe ziet je netwerk eruit? Of zit je rechtstreeks (met draad of draadloos) op de modem aangesloten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:41:
Hoe ziet je netwerk eruit? Of zit je rechtstreeks (met draad of draadloos) op de modem aangesloten?
Zit rechtstreeks met een kabel op de modem idd.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee. Welke modem is het trouwens en heb je die al eens gereset door de stekker even (paar minuten) uit het stopcontact te halen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:50
Dit stinkt naar een 'lifter'. Check of je systeem schoon is van virussen en ander soort troep.
Mocht er ook Wlan functie op de modem zitten, zet deze dan uit (indien deze niet gebruikt wordt).

Edit: Het kan ook zijn dat Windows update, steam of een ander downloader op de achtergrond actief is. Check dus ook even je Task manager. Daarnaast is het ook handig om te weten welk OS je gebruikt (graag van elke machine noemen die op het netwerk kan en mag).

Je hardware is zo te zien in orde, door je lage latency (ook wel ping).

Succes !

[ Voor 31% gewijzigd door D_Jeff op 30-10-2011 13:50 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Welke modem is het trouwens en heb je die al eens gereset door de stekker even (paar minuten) uit het stopcontact te halen?
Ja heb ik al gedaan, en mijn router is een ubee UWV3200

Dit stinkt naar een 'lifter'. Check of je systeem schoon is van virussen en ander soort troep.
Mocht er ook Wlan functie op de modem zitten, zet deze dan uit (indien deze niet gebruikt wordt).

Je hardware is zo te zien in orde, door je lage latency (ook wel ping).

Succes !
Ik had gister geformatteerd dus ik denk niet dat het een virus is, kan wel omdat ik nog geen scanner eropheb
thanks btw

Verwijderd

Is het probleem toevallig ontstaan sinds het formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:54:
Is het probleem toevallig ontstaan sinds het formatteren?
Ehm ja en nee gister liep het gewoon allemaal goed zat heledag BF3 te doen totdat ik ineenkeer werd gekicked.
toen had ik een tijdje geen verbinding was ik een broodje gaan eten en toen ik terugkwam had ik weer verbinding maar dan erg traag

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:38:
Middag Tweakers.
Ik heb een probleem, mijn internet is echt ongelofelijk traag.
Ik heb een abbo bij Ziggo met 40 mb DL 4 up alleen sinds gisteravond is het ineenkeer supertraag
Zelfde probleem hier sinds gisteren, zit je toevallig in regio Utrecht?

Verwijderd

Topicstarter
litemotiv schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:57:
[...]

Zelfde probleem hier sinds gisteren, zit je toevallig in regio Utrecht?
Nee zit in Limburg (Venlo)

* heb nog een keer speedtest gedaan en krijg nu 206 MS ping, 0.23 DL 0.04up

Verwijderd

Heb je een andere pc/laptop bij de hand om ff te testen?

• flamingworm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
kijk eens op de config pagina van je router aan welke snelheid de verbinding gesynced wordt ipv speedtest oid, dan zie je onmiddellijk of het probleem 'extern' of 'intern' is.

[ Voor 23% gewijzigd door flamingworm op 30-10-2011 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:02:
Heb je een andere pc/laptop bij de hand om ff te testen?
Had ook met mijn laptop getest, zelfde resultaat..
Zou het een storing bij ziggo kunnen zijn?

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:03:
[...]

Had ook met mijn laptop getest, zelfde resultaat..
Zou het een storing bij ziggo kunnen zijn?
Het lijkt hier een Ziggo storing, als ik tweakers.net ping valt ongeveer 50% van de pakketjes uit...

Verwijderd

Topicstarter
litemotiv schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:09:
[...]

Het lijkt hier een Ziggo storing, als ik tweakers.net ping valt ongeveer 50% van de pakketjes uit...
Pfff, ik ga weer terug naar tele2.
Voor format knalde ie ook wel eens eruit maar dat duurde +- 3 minuten en daarna was de snelheid ook gewoon normaal nu is het helemaal ***

Verwijderd

Topicstarter
D_Jeff schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:48:

Edit: Het kan ook zijn dat Windows update, steam of een ander downloader op de achtergrond actief is. Check dus ook even je Task manager. Daarnaast is het ook handig om te weten welk OS je gebruikt (graag van elke machine noemen die op het netwerk kan en mag).

Succes !
Nee er staat niks aan in de achtergrond behalve MSN, maar die had ik altijd aan
Alle machines draaien op W7
Computer 64 bit
laptops 32
Pagina: 1