iPhone gevonden, hoe terug te geven aan eigenaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:31
Me zusje heeft gister een iphone 3(gs?) gevonden. We zouden hem graag terug geven aan de eigenaar maar er zit een pincode op dus we kunnen niet een nummer uit de lijst bellen oid. Zijn er andere manieren om met de eigenaar in contact te komen?

Uiteraard gaat hij gewoon naar de politie als we er niets mee kunnen maar mijn ervaring is dat de eigenaar zijn telefoon dan nooit meer terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

sim eruit nummer op de sim melden aan telco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09
Of het serienummer aan apple doorgeven en wellicht dat de eigenaar 'm heeft geregistreerd. Apple kan dan contact opnemen met de eigenaar misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Sim eruit en in een andere telefoon proberen? (weet alleen niet of de 3g ook microsim heeft)

Als je geluk hebt staat de pin alleen op het toestel en niet op de simkaart, en kun je misschien adresboek bekijken, of gewoon wachten tot er iemand belt (als eigenaar probeer je dat vaak ook nog wel)

Via de politie... mijn ervaringen zijn daar slecht mee. Hoor je nooit meer wat van... Dan kun je beter melden dat jij dat ding hebt en dat de eigenaar m bij jouw kan afhalen.

Op een of andere manier betwijfel ik bij dergelijke gadgets altijd wat er mee gebeurd en of ie daadwerkelijk bij de eigenaar komt of vernietigd wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 30-10-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Richard

Kuru Kuru Kururin

Er is een verschil tussen eeniPhone pincode (lockscreen) en een SIM pincode. Wellicht SIMkaart eruit halen en in andere telefoon stoppen, kijken of je bij SMSjes of Telefoonboek kan.

Thuis, of ICE zijn dan van die nummers waar je de eigenaar wel mee moet zien te achterhalen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 03-10 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Richard schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:00:
Thuis, of ICE zijn dan van die nummers waar je de eigenaar wel mee moet zien te achterhalen.
Ik vraag me af in hoeverre 'Thuis' nog te vinden is in telefoons tegenwoordig.
Ik heb gewoon al m'n contacten er in staan, en elk contact bevat meerdere informatie stukken. Mijn eigen huisnummer staat onder mijn naam, niet onder thuis ofzo, dus dan moet je eerst via de instellingen proberen te achterhalen wat mijn naam is.

ICE of In Case of Emergency is opzich geen slecht idee om eens in m'n telefoon te gaan zetten :D

Verder denk ik dat je hem beter gewoon bij de politie af kunt geven, zelf kun je weinig doen. De politite zal er ook weinig mee doen denk ik, maar de eigenaar van de telefoon kan hem zelf opsporen als hij 'find my iphone' aan heeft staan.
Ik zou het elf prettiger vinden om en politie bureau te zien op de kaart dan een random woonwijk als ik m'n telefoon zoek :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 30-10-2011 13:04 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:23
Helaas is restoren de enige weg om om die code heen te kunnen :( maar idd er zit wel een gewone simkaart in (geen micro) dus je kan even kijken of daar een aantal nummers op staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zit er een pincode op in de zin van de simkaart? Of is het de lockcode van de iPhone zelf? Als het die laatste is en er staat bij toeval nog een oude firmware op kan je dit trucje proberen:
Just tap the emergency call button, enter the pound sign three times (###), then tap call and immediately tap the lock key on the top of the phone.
Daarmee kan je bepaalde dingen zoals het adresboek benaderen volgens mij. :)
link: http://www.geek.com/artic...the-lock-screen-20101026/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij de politie aanmelden met serie-nummer, en het toestel zelf in bewaring houden. Als de eigenaar zich meldt bij de politie of aangifte van verlies/diefstal doet met het nummer, zullen hun wel contact met je opnemen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44
sim kaart eruit, bellen met het betreffende telecom bedrijf en sim nummer doorgeven. Die kunnen achterhalen wie de eigenaar is. Ze zullen je niet vertellen wie de eigenaar is maar je zal het toestel naar hun kunnen sturen en deze sturen hem naar de eigenaar of ze contacten de eigenaar (misschien een huisnummer?) en brengen jullie dan samen in contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:03:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre 'Thuis' nog te vinden is in telefoons tegenwoordig.
Ik heb gewoon al m'n contacten er in staan, en elk contact bevat meerdere informatie stukken. Mijn eigen huisnummer staat onder mijn naam, niet onder thuis ofzo, dus dan moet je eerst via de instellingen proberen te achterhalen wat mijn naam is.
Vader, moeder, opa, oma zijn ook allemaal nummers die je kan bellen :) Die staan er meestal wel in onder zulke titels dus daar kun je bijna altijd vanuit gaan dat het gaat om familie of goede bekende. Ik heb thuis er ook niet instaan omdat ik het nummer uit mijn hoofd ken en het niet nodig heb :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bij de politie afgeven moet je dus nooit doen, als er niemand omkomt blijft ie daar gewoon liggen. Dan kun je 'm beter als "gevonden" aanmelden (telefonisch) en dan zeggen dat ze jouw gegevens aan de rechtmatige eigenaar mogen geven.

Zo ben je toch een eerlijk mens, en na een bepaalde tijd mag je je zelfs "wettelijk" eigenaar noemen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Touchdomex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:08:
[...]

Vader, moeder, opa, oma zijn ook allemaal nummers die je kan bellen :) Die staan er meestal wel in onder zulke titels dus daar kun je bijna altijd vanuit gaan dat het gaat om familie of goede bekende. Ik heb thuis er ook niet instaan omdat ik het nummer uit mijn hoofd ken en het niet nodig heb :+
Ik heb mijn familie er gewoon onder hun namen in staan, en bijna iedereen die ik ken met een smartphone heeft dat ook zo.

Tegenwoordig word het met Siri dan wel weer makkelijk, gewoon de telefoon pakken en "Call my mom" roepen, hoef je verder geen informatie voor te hebben :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Richard schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:08:
Bij de politie afgeven moet je dus nooit doen, als er niemand omkomt blijft ie daar gewoon liggen. Dan kun je 'm beter als "gevonden" aanmelden (telefonisch) en dan zeggen dat ze jouw gegevens aan de rechtmatige eigenaar mogen geven.

Zo ben je toch een eerlijk mens, en na een bepaalde tijd mag je je zelfs "wettelijk" eigenaar noemen.
Inderdaad, hier sluit ik mij bij aan. Daarnaast is het ontzettend nobel van de TS. Eigenlijk zoals het hoort.

Wat je ook nog zou kunnen doen is op marktplaats een berichtje zetten bij gevonden voorwerpen.
En of misschien ergens een briefje ophangen waar je hem gevonden hebt.
En misschien zelfs op Facebook zetten dat je een iphone gevonden hebt, zou wel handig zijn als je veel vrienden hebt ;)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:32

Melkaz

Melkazar

Kan je hem niet aansluiten op een PC met Itunes? Dan zie je dingen staan als "Iphone van Henk" en kan je conctacten syncen. Misschien dat hier iets uit te halen valt.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Underworld schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:13:
[...]

Inderdaad, hier sluit ik mij bij aan. Daarnaast is het ontzettend nobel van de TS. Eigenlijk zoals het hoort.

Wat je ook nog zou kunnen doen is op marktplaats een berichtje zetten bij gevonden voorwerpen.
En of misschien ergens een briefje ophangen waar je hem gevonden hebt.
En misschien zelfs op Facebook zetten dat je een iphone gevonden hebt, zou wel handig zijn als je veel vrienden hebt ;)
En dan komen er straks 30 mensen op af, daar zit je ook niet echt op te wachten lijkt me.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:15:
[...]

En dan komen er straks 30 mensen op af, daar zit je ook niet echt op te wachten lijkt me.
Redelijk makkelijk te ondervangen, aan de telefoon de lockcode vragen om zodoende te zien of het de zijne of hare is.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

bestaudio schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:19:
[...]

Redelijk makkelijk te ondervangen, aan de telefoon de lockcode vragen om zodoende te zien of het de zijne of hare is.
Tuurlijk, maar na 12 keer heb je daar ook wel genoeg van denk ik :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Simkaart net in andere mobiel geprobeert maar er zit dus een simlock op. Ik bel morgen wel even het nummer door naar de provider. Het verbaast mij eigenlijk ook dat de eigenaar zelf nog niet even gebeld heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Kan je het invullen van de simkaart-pincode niet skippen, om zo wel in de telefoon te komen maar niet te kunnen bellen? Zelf heb ik een Android-telefoon en daarmee kan ik die pincode skippen, verwacht dat de iPhone het ook wel kan.
Ook staan alle nummers enzo tegenwoordig vaker op de telefoon dan op de simkaart, dus dan zou je in ieder geval aan wat nummers moeten kunnen komen die je dan met een eigen telefoon kan bellen.
Crazyanz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:21:
Simkaart net in andere mobiel geprobeert maar er zit dus een simlock op. Ik bel morgen wel even het nummer door naar de provider. Het verbaast mij eigenlijk ook dat de eigenaar zelf nog niet even gebeld heeft....
Als je er niet inkomt omdat er een pin op de simkaart zit, kan die simkaart ook niet gebeld worden als die code niet ingevuld is.

[ Voor 34% gewijzigd door DEiE op 30-10-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Crazyanz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:21:
Zit er een nu pincode op de sim of heb je 'm in een gelocked toestel van een andere provider getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Nee op een oude lees tig jaar oude nokia telefoon zonder restricties geprobeerd en dan vraagt ie ook om een pin. Ik neem morgen wel even contact op met vodafone webcare team scheelt me 100 uur bellen en die mogen dan eens kijken of ze de eigenaar kunnen traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stop je eigen simkaart in het toestel en start het op.
Wellicht zie je dan nog wat gegevens in de memo/mail/contacten op telefoon of laatste oproepen?

edit: ik had vroeger overigens een simkaart met opdruk waar m'n 06-nummer uit te herleiden was.

[ Voor 24% gewijzigd door Cheesy op 30-10-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ook al eigen simkaart geprobeert zelfde provider maar er zit dus schijnbaar ook een aparte lock op de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Crazyanz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:51:
Me zusje heeft gister een iphone 3(gs?) gevonden. We zouden hem graag terug geven aan de eigenaar maar er zit een pincode op dus we kunnen niet een nummer uit de lijst bellen oid. Zijn er andere manieren om met de eigenaar in contact te komen?

Uiteraard gaat hij gewoon naar de politie als we er niets mee kunnen maar mijn ervaring is dat de eigenaar zijn telefoon dan nooit meer terug ziet.
Wat ze hier al aangaven, bel vodafone klantenservice. Vertel het verhaal laat je gegevens achter zodat de eigenaar je kan bellen! Dan weet je tenminste ook zeker dat al je moeite niet voor niets is geweest! Politie heeft mijns inziens "andere dingen" te doen dus daar zou ik mijn tijd niet aan verdoen!

Als ik ooit mijn telefoon verlies hoop ik dat jij hem vindt. Goed om te zien dat er nog mensen zijn die het snappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 19:59
Gewoon aanzetten en wachten tot de eigenaar of iemand anders belt?

Het klinkt me meer als een vraag: hoe kan ik iemands pincode omzeilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:55

Quad

Doof

Hark_k schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:01:

Dat gaat niet werken als de simkaart gelocked is, zoals al eerder aangegeven is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Sim pin code is 90% van de tijd standaard 4x 0

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Welke provider is het overigens?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Flappiewappie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:06:
Sim pin code is 90% van de tijd standaard 4x 0
Vroeger wel ja, tegenwoordig echt niet meer hoor ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het komt nog wel vaak voor hoor. Maar iemand die een lock op z'n SIM en op z'n iPhone heeft gezet zal er wel beter over nagedacht hebben. Met programma'tjes zoals DiskAid kan je wel contactgegevens van een iPhone halen die via de USB aan je computer hangt maar ik weet niet of dat ook met gelockte phones werkt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Laatst online: 15:51
Spike_wolf schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:13:
[...]

Ook tegenwoordig zal dit aantal nog erg hoog liggen. T-Mobile is volgens mij 1 van de eenigste providers die standaard iets anders heeft als 0000, KPN enz hebben allemaal standaard 0000, en der zijn niet heel veel mensen die dit wijzigen in mijn ogen.. :X

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 18:45

deraco96

Altijd.

Er zijn wel artikelen op internet geweest, want het grootste deel van die pincodes is ook nog redelijk voorspelbaar: 1234, 0000, 5683 (love) dat soort dingen. Was best geinig om te lezen. Google eens zou ik zeggen en probeer dat uit...

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Laatst online: 15:51
deraco96 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:22:
Er zijn wel artikelen op internet geweest, want het grootste deel van die pincodes is ook nog redelijk voorspelbaar: 1234, 0000, 5683 (love) dat soort dingen. Was best geinig om te lezen. Google eens zou ik zeggen en probeer dat uit...
Ja, das 3keer leuk gokken, en daarna is de sim kaart gelocked, niet proberen dus! Hooguit 2X, maar dan moet je daar ook echt mee kappen ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03

Exirion

Gadgetfetisjist

deraco96 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:22:
Of uiteraard 1337 :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 19:59
Quad schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:06:
[...]

Dat gaat niet werken als de simkaart gelocked is, zoals al eerder aangegeven is.
Is het een PIN voor de sim of de schermblokkering? Was daar even mee in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Hark_k schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

Beide, aangezien de simkaart niet in een andere telefoon werkt en de iPhone in het algeheel niet gebruikt kan worden.

Wellicht kun je proberen met DiskAid oid het contactpersonen boek te extracten en daar iets uit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Vodafone en KPN hebben anders nog gewoon 0000 als pincode.. Ik heb vorige week een aantal T-Mobile en KPN SIM's in handen gehad..
Hark_k schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

Allebei, waarschijnlijk. Als je een sim in een iPhone drukt dan moet je eerst het Lock-screen voorbij. Daarna krijg je pas de melding dat de sim is gelocked, en kun je de pincode van je simkaart invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
ik denk dat de simkaart is gelockt met een pin, en dat er ook een schermblokkering is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 22:58

alienfruit

the alien you never expected

Tja, als je de lock er op hebt staan heb je gewoon pech. Je zou de provider kunnen mailen en het melden aan de politie. Maar meer zou ik niet doen. Hadden ze die pincode er maar niet op moeten zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Dat dacht ik ook, gewoon aan de kant leggen en wachten totdat hij overgaat. Zet hem eventueel aan de stroom, dan blijft hij in leven. De eigenaar zal hem toch spoedig missen.

Een tijdje terug ook nog een telefoon gevonden, thuis aan de stroom gezet en de 's nachts telefoon. De man uitgelegd dat hij in goede hangen is en ik hem morgen (zondagmiddag) wel even bel om hem te laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hij kan volgens mij niet gebeld worden zolang de pincode niet ingevoerd is. (als het toestel uit geweest is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Navi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:02:
Hij kan volgens mij niet gebeld worden zolang de pincode niet ingevoerd is. (als het toestel uit geweest is)
Klopt, want de simkaart is dan nog niet aangemeld. Je kan er dus niet mee bellen, je kan er niet mee gebeld worden, je kan de telefoon niet in, je kan er dus niets mee. De telecom provider contact laten opnemen met de eigenaar is dan je enige kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 15:21
Als je tijd teveel hebt kan je ook systematisch de lockcode van de iPhone 'kraken'. 0001, 0002, 0003, (...), 9999 dus :P

Kan je de pincode niet omzeilen door op jouw toestel "pincode vragen" uit te zetten, en dan het simkaartje in het toestel te stoppen?

[ Voor 36% gewijzigd door Amps op 30-10-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Amps schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:17:
Als je tijd teveel hebt kan je ook systematisch de lockcode van de iPhone 'kraken'. 0001, 0002, 0003, (...), 9999 dus :P

Kan je de pincode niet omzeilen door op jouw toestel "pincode vragen" uit te zetten, en dan het simkaartje in het toestel te stoppen?
Dat zou ik niet doen want je kunt iOS zo instellen dat hij zichzelf na 10 foute pogingen wist ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Normaal heb je gewoon 'stembediening' als je de home knop ingedrukt houdt. Dan krijg je een simpele siri variant. Dan moet je gewoon "bel <naam>" kunnen zeggen. Kan je vast wel wat standaard namen proberen.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Laat trouwens nog even weten of het uiteindelijk gelukt is, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

comvidnet schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:43:
Normaal heb je gewoon 'stembediening' als je de home knop ingedrukt houdt. Dan krijg je een simpele siri variant. Dan moet je gewoon "bel <naam>" kunnen zeggen. Kan je vast wel wat standaard namen proberen.
Als je je pin van de sim nog niet hebt ingevoerd kan je nog niet bij de sim komen en dus ook neit bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten

Mwoah beetje vervelende suggestie, als ik hier al behoeften aan zou hebben had ik al lang even gegoogled.

Maar ik geef morgen sim nummer door aan vodafone of anders apple en dan vind ik dat ik mijn best wel weer gedaan heb en gaat ie naar de politie.

Aan pc hangen en proberen data te onttrekken zoals eerder hier gesuggereerd gaat me iets te ver.

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 30-10-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

bestaudio schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:19:
[...]

Of gewoon een bewijs overleggen. doosje/bon tegenwoordig is die bij alle aankooppunten digitaal op te vragen.
GoldenBatt schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:22:
[...]

Ook tegenwoordig zal dit aantal nog erg hoog liggen. T-Mobile is volgens mij 1 van de eenigste providers die standaard iets anders heeft als 0000, KPN enz hebben allemaal standaard 0000, en der zijn niet heel veel mensen die dit wijzigen in mijn ogen.. :X
Inderdaad maar heel weinig mensen wijzigen dit.
[...]

Bullshit... negen van de tien keer is het toch echt vier keer nul. (ik als dealer... ik ga mijn zin niet eens af maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:35
3GS, niet met iOS5 ben ik bang? Daar zit (voorzover ik weet) namelijk een bug in het vergrendelingsysteem; Als men op de camerabutton (lockscreen) drukt, en de camera opent, en je vervolgens op de homebutton drukt, heb je de code omzeilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Tja.. dat is het nadeel van een wachtwoord op je telefoon zetten. Als iemand hem vindt kan hij hem dus niet terugbrengen naar de eigenaar.

Als er er privacygevoelige zooi opstaat zou je gewoon een wachtwoord per app moeten doen, zodat iemand die hem vindt toch nog kan bellen.

Of zoals bij Android, een ICE-widget op het lockscreen. Ideaal. Want hulpverleners kunnen ook niets met een telefoon als er een lock op zit, ook al heb je zo netjes ICE in je contactenlijst gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:00:
Tja.. dat is het nadeel van een wachtwoord op je telefoon zetten. Als iemand hem vindt kan hij hem dus niet terugbrengen naar de eigenaar.

Als er er privacygevoelige zooi opstaat zou je gewoon een wachtwoord per app moeten doen, zodat iemand die hem vindt toch nog kan bellen.

Of zoals bij Android, een ICE-widget op het lockscreen. Ideaal. Want hulpverleners kunnen ook niets met een telefoon als er een lock op zit, ook al heb je zo netjes ICE in je contactenlijst gezet.
is een afweging: telefoon kwijt of mss een dure rekening omdat een verkeerde vinder even naar zijn moederland heeft gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Laatste lijkt me sterk, als je hem kwijt bent blokkeer je toch direct je abo?
En zo'n ICE-widget is dan de oplossing. Kan je maar naar één nummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:03:
Laatste lijkt me sterk, als je hem kwijt bent blokkeer je toch direct je abo?
En zo'n ICE-widget is dan de oplossing. Kan je maar naar één nummer bellen.
Als jij je abo blokkeert doet die ICE ook niet meer zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tijd voor een nieuwe app: Find my Owner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
@ hierboven

waar je dus niets aan hebt met een gelockte phone :+
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:03:
[...]

Als jij je abo blokkeert doet die ICE ook niet meer zoveel
Mwah, hij probeert te bellen, dus je ziet het nummer in beeld staan. Je krijgt dan denk ik een stem te horen die zegt dat hij geen verbinding kan krijgen.. maar het nummer heb je in beeld :)

En anders gewoon een pop-up met het nummer. Voila, problem solved.

[ Voor 48% gewijzigd door maarud op 31-10-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:04:
@ hierboven

waar je dus niets aan hebt met een gelockte phone :+

[...]

Mwah, hij probeert te bellen, dus je ziet het nummer in beeld staan. Je krijgt dan denk ik een stem te horen die zegt dat hij geen verbinding kan krijgen.. maar het nummer heb je in beeld :)

En anders gewoon een pop-up met het nummer. Voila, problem solved.
SIM geblocked van het netwerk -> Geen service -> Telefoon gaat niet eens proberen te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Vanmiddag contact opgenomen met vodafone via twitter en in een dm sim nummer door gegeven. Kreeg net de vraag of ze mijn 06 mochten door geven dat mag uiteraard dus ik verwacht elk moment telefoon van een blij persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Crazyanz, wat ik even kwijt wil: ik vind het echt top dat jij en je zus zo eerlijk zijn en jullie zo je best doen om de eigenaar te vinden! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Cap schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:46:
Crazyanz, wat ik even kwijt wil: ik vind het echt top dat jij en je zus zo eerlijk zijn en jullie zo je best doen om de eigenaar te vinden! d:)b
Hier ook felicitaties van iemand wiens iPhone 4 anderhalve week geleden gestolen werd !

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hijs net opgehaald leuk flesje wijn aan overgehouden en iemand heel blij gemaakt die niet meer dacht zijn telefoon nog terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zeer netjes afgehandeld van je! Denk dat maar weinig mensen zo eerlijk zijn. Al is de verliezer wel een enorme kluns om zijn telefoon kwijt te raken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:02
Netjes hoor +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Eigenlijk hoort het juist zo, dat mensen hem terug proberen te brengen. Jammer dat het tegenwoordig juist meer uitzondering is als regel...

Mooi dat je er die moeite in hebt gestoken idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Vraag me af hoe Vodafone met die persoon in contact is gekomen, huistelefoonnummer zeker? Wel netjes van je inderdaad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Top! Goed gedaan man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:20
Zeer netjes opgelost van TS! Kudos! :Y

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 23:02

Bob

Nice. Ik heb zelf ook eens geluk gehad dat een tof persoon mijn smartphone had gevonden. Die heeft toen wat gekregen om er een (of meer) op te gaan drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb tot nu toe 2 portemonnees gevonden en 1 telefoon, allen bij de rechtmatige eigenaar terugbezorgd. I tell ya, geen beter gevoel dan de blijdschap van de eigenaar. Ik zal ook alles doen om die te achterhalen. Wie goed doet, enzo.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Inderdaad netjes! Fijn dat Vodafone (tweet van TS) goed geholpen heeft

[ Voor 44% gewijzigd door Underworld op 31-10-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Heel veel kudo's voor de topicstarter, zoals het hoort!

Zou een moderator van Tweakers dit niet ff op de frontpage kunnen zetten om TS in zonnetje te zetten met tevens een handleiding hoe te handelen in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 12:09
Ode aan de TS! Er zijn maar weinig mensen zo eerlijk tegenwoordig! keep it up! +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:34

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

TS is een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Niet online
Het baart mij zorgen dat de meesten dit uitzonderlijk gedrag vinden, leef ik in een andere wereld met mijn gedachten? Ik vind het niets anders dan normaal. Goed opgelost van de TS, maar lof op de frontpage? Ik hoop dat een actie als deze niet zo uitzonderlijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:23
nice! voor de volgende keer, volgens mij kan je het telefoonnummer vinden in iTunes ;) kan je die opzoeken in een tel. boek of op google :) al werkt een twitje naar vodafone sturen net zo makkelijk!

WAT EEN HELD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hans_1990 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:05:
Het baart mij zorgen dat de meesten dit uitzonderlijk gedrag vinden, leef ik in een andere wereld met mijn gedachten? Ik vind het niets anders dan normaal. Goed opgelost van de TS, maar lof op de frontpage? Ik hoop dat een actie als deze niet zo uitzonderlijk is!
Leef ik in zo een onverzuurde wereld dat ik vind dat mensen die tijd en moeite stoppen om een wildvreemde te helpen daar wel een complimentje voor mogen krijgen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Al met al viel de moeite die het me gekost heeft best mee als het 10 minuten is is het veel. Ik zou het dan ook zo nog een keer doen. Iedereen heeft wel eens pech alleen maar leuk als je zo iemand dan blij kan maken. Ik ga er altijd maar vanuit dat iemand anders het zelfde zou doen. Al die dingen als held vind ik schromelijk overdreven ;)

Wellicht wel een idee voor de telco's om eens aandacht te besteden hoe je een gevonden mobiel terug kan geven want valt me op dat veel mensen in mijn omgeving totaal niet wisten dat zoiets kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
fsfikke schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:47:
[...]
Leef ik in zo een onverzuurde wereld dat ik vind dat mensen die tijd en moeite stoppen om een wildvreemde te helpen daar wel een complimentje voor mogen krijgen?
Ben het helemaal met jullie eens, maar helaas is het heden ten dagen zo. Ik bedoelde ermee een goed voorbeeld te stellen en hoe te handelen in zo'n situatie.

Er zijn ook een hoop tieners die hier op Tweakers komen. Wij als dertigers kunnen dan ons moraal steentje bijdragen door dit waarderen. Iets met stoer en juk in groep. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet!

[ Voor 9% gewijzigd door Mini Poeper op 01-11-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Tja getuige de vele topics van "KPN stuurt mij per ongeluk 2 x een telefoon, hoe kan ik ze het beste legaal een poot uitdraaien?" en "het meisje sloeg te weinig aan bij de kassa, wat zijn mijn rechten?" etc is dit denk ik helaas een uitzonderlijk geval.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Niet online
Hopelijk zijn er IRL meer nette mensen zoals de TS dan de groep mensen die enkel aan zichzelf denkt en persoonlijk gewin. Internet is mogelijk niet de beste afspiegeling van het menselijk karakter, zeker met de verregaande anonimiteit die mogelijk is op het internet. Maar altijd goed om te lezen dat er nog voldoende mensen zijn die weten hoe ze een medemens zouden moeten behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58
Natuurlijk is dit leuk om te lezen! En natuurlijk zijn er een heleboel mensen die alleen aan zichzelf denken, en die verhalen krijg je normaal te lezen.

Daarom is dit een leuk topic, omdat je deze verhalen, die echt ook wel vaak gebeuren, meestal niet te lezen krijgt. En overigens heb ik enige maanden geleden mijn mapje met bankpassen, creditcards en noem het maar op, ook keurig terug gekregen van een vriendelijke jongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
:p Ik kreeg een keer 20 euro wissel geld terug, terwijl ik maar 10 euro gaf XD
Wel eerlijk gezegd tegen de kasiere, ze schrok een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Crazyanz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:14:

Wellicht wel een idee voor de telco's om eens aandacht te besteden hoe je een gevonden mobiel terug kan geven want valt me op dat veel mensen in mijn omgeving totaal niet wisten dat zoiets kon.
Mee eens, de telco's zijn ook veel meer bezig met eigen belang om te verdienen.
telefoons die gevonden zijn is bijzaak voor hun. Maar vind wel dat zoiets standaard in een FAQ page kan. Of zelfs een pagina aan toegewijd kan worden.

Pagina: 1