Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Acronis] Terugzetten image wil niet

Pagina: 1
Acties:

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Ik wilde mijn laptop weer eens terug zetten naar een image die ik ooit gemaakt heb toen hij net nieuw was, pakweg 2 jaar geleden.

Start ik Acronis True Image Home 11, pak de image van een externe schijf, kies de destination, zoals gebruikelijk en het terugzetten begint. Het gaat om de Windows-partite dus een reboot is vereist.
Na het doorlopen van de BIOS komt het scherm op het bekende 'Starting Acronis Loader', waarna je normaal gesproken in een grafische interface komt waar je de voortgang kunt zien.
Bij mij blijft het scherm echter zwart, of eigenlijk grijs, maar er gebeurd niks.

Zowel het activiteits-ledje van de laptop als van het externe schijfje tonen ook beide geen activiteit.

Ik heb ook al geprobeerd vanaf de rescue-cd van Acronis te starten maar dan gebeurd hetzelfde.
In de BIOS lijkt ook alles goed te staan (voor de zekerheid terug gezet naar factory defaults)

Ik heb het idee dat de oplossing vrij simpel is maar ben ik nou gek of herkent iemand dit?

Uiteraard is er van tevoren een image gemaakt dus ik kan verprutsen wat er te verprutsen valt.

Ik weet ook 99% zeker dat er geen hardware-defecten zijn. Voor de zekerheid ook nog een unattended Windows 7 geïnstalleerd om dat uit te sluiten maar dan werkt alles dus.

Laptop:
Asus K50AD
AMD Athlon II X2 M300
4GB DDR2
Mobility Radeon HD4570 (512MB)
500GB Sata drive
Windows 7 home premium 64-bit

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus als je met de recovery CD start, waarmee je ook een image terug kan plaatsen, krijg je hetzelfde zwarte scherm? Dat is dan zeer apart, want je zou eerst Acronis zelf moeten krijgen, waarna je kan aangeven dat je een image wilt restoren. Zodra je de image kan selecteren, zou je geen verandering van je scherm moeten krijgen om iets te laden.

Het is een gok, maar haal de HDD er eens uit, hang 'm aan je PC (met daarvan eventueel de schijven af om fouten te voorkomen) en herstel vanuit daar (via de rescue CD natuurlijk). Dan sluit je hardware issues uit.
Als je geen PC hebt, dan een andere laptop of bij ouders/vrienden/buren proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• BlueLed
Dat is inderdaad een goed idee, was ik nog niet opgekomen, dank je. Ik ben nu, ook weer voor de zekerheid, Prime95 aan het draaien via Hiren's Boot CD 14.1.
Daarna ga ik jou manier proberen op m'n desktop. Maat vind het zelf ook nogal merkwaardig dat het via cd niet lukt.
Als je boot vanaf cd zou je na het laden van Acronis, wat hij dus wel doet, een image moeten kunnen kiezen...

• BlueLed
Ik heb inmiddels een image terug gezet middels m'n desktop. De laptop is nu dus weer in nieuwstaat.
Net even gepoogd om via de rescue-cd een image terug te zetten maar lukt nog steeds niet.

Ik wil straks wel een andere image terug gaan zetten, dus wellicht dat iemand hier nog ideeën heeft waar het probleem zou kunnen zitten?