Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WOL met IR

Pagina: 1
Acties:

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:04
Ik wil mijn Aspire 5920G als mediacenter gebruiken. Nu zit ik alleen even met het aanzetten hiervan. Dit wil ik graag doen, met mijn Harmony, maar ben nog opzoek naar het goeie kastje. Het bios is niet heel uitgebreidt, maar WOL werkt, dus dat leek me de beste oplossing. Nu zijn er wel oplossingen voor IR -> WOL, maar die werken met de WOL connector die evt op het moederbord zou zitten (Niet in mn laptop dus):

http://www.atric.de/IR-Ei...wnload/manual_en_rev4.pdf

Is er een manier om dit om te zetten naar RJ45, of weet iemand een kastje die met IR WOL op RJ45 doet?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet met dat ene kabeltje gewoon je powerbutten parallel aansluiten? Dan kun je of met je afstandsbediening je htpc aanzetten, of gewoon met de powerbutton.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Je kan toch gewoon in de BIOS van je laptop "WOL" op Enabled zetten?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
@TS: De WOL connector op oudere moederborden is een heeel erg simpele connector.
3 pinnetjes, 2 voor spanning, 1 als aan-knop, meer is het niet.
Het hele deel wat de vertaling van netwerk naar dat aan pinnetje doet zit dan op de netwerkkaart.

Dat signaal maken wat je netwerkkaart aan laat gaan is heel wat meer werk dan een WOL connector gebruiken.

Ik heb even naar de handleiding van je bordje gekeken, en er zitten al aansluitingen op voor je powerbutton.
Denk dat je dus alleen ervoor moet zorgen dat dat printje spanning krijgt als de pc uit staat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou een standaard rc5 decodertje bouwen en die de power button laten schakelen

Iperf

• Woudtwe
Ja, ik zou het liefst hem gewoon op mn netwerkaanluiting aansluiten zonder dat ik hoef te solderen. Aangezien het een laptop is is het niet gewoon een stekkertje aansluiten. Maar misschien moet ik het toch maar gewoon solderen dan.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Wat heb je voor aansluitingen op je laptop? En wat heb je voor wake opties in je bios?

Misschien zijn er andere opties...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Accu er uit trekken, master slave stekkerdoos kopen. tv aan = laptop aan. afhankelijk van de media software die je gebruikt. en ach windows boot meestal wel weer op. als je zeker wil spelen maak je een image van je
os

een tikkie lomp geef ik toe, en is een beetje afhankelijk van de implementatie

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 21:57 ]

Iperf

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Of, zoek het contactje verantwoordelijk voor "deksel".

• Woudtwe
Ik heb WOL in mn bios maar geen wake van keyboard of usb.

Ik gebruik Windows 7 icm XBMC.

Master/slave stopcontact is misschien misschien een idee. Ik zal eens testen hoe hij daarop reageerd.

En anders toch maar de soldeerbout ter hand nemen
Pagina: 1