Ik heb een oud beestje als laptop. Een Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520, die ik sinds augustus 2006 heb. Gisteren heb ik een OCZ Vertex 3 MI gekocht en een DVD'tje met Windows 7 Professional erop. Installatie leek goed te gaan, maar na een kwartier op mijn nieuwe systeem gezeten te hebben loopt de boel vast: het systeem wordt te warm. De ventilator van de voeding laptop draait niet mee, ook niet tijdens het allereerste laden van de BIOS. Ik heb een Phoenix BIOS. In de BIOS zijn er geen instellingen mbt Fan Control mogelijk, en dus maar de Default BIOS waardes geladen. Geen resultaat.
Er is een freeware tool beschikbaar om vanuit Windows je fan speed te controleren: SpeedFan, maar die herkent mijn ventilator niet. De BIOS updaten via Phoenix kost € 35,- en dan weet ik nog niks. En F-S heeft geen updates voor mijn systeem beschikbaar. Daarna de SSD eruit gehaald, originele HDD terug en de ventilator werkt weer als vanouds. Hoe mijn SSD mijn ventilator beinvloedt is me een raadsel. Heeft iemand anders een idee? Bijvoorbeeld hoe ik for the time being mijn ventilator altijd laat draaien.
Er is een freeware tool beschikbaar om vanuit Windows je fan speed te controleren: SpeedFan, maar die herkent mijn ventilator niet. De BIOS updaten via Phoenix kost € 35,- en dan weet ik nog niks. En F-S heeft geen updates voor mijn systeem beschikbaar. Daarna de SSD eruit gehaald, originele HDD terug en de ventilator werkt weer als vanouds. Hoe mijn SSD mijn ventilator beinvloedt is me een raadsel. Heeft iemand anders een idee? Bijvoorbeeld hoe ik for the time being mijn ventilator altijd laat draaien.
[ Voor 0% gewijzigd door Raddraaier op 30-10-2011 11:47 . Reden: Zie strike-through ]