Ik heb voor mijn netwerkje thuis een chatserver en client gemaakt met delphi. Berichten versturen enzo wil allemaal heel goed, private messages ook enzo. Maar nou komt het probleem: ik wil files versturen. Iemand enig idee waar te beginnen? Ikzelf zat te denk aan iets met streams ofzo?????
Goed gedacht
Kijk eens in c:\program files\borland\delphi5\demos\fastnet\strm
Moet lukken . . .
Moet lukken . . .
Kun je hier misschien ff een link plakken van waar je de info voor je chat/message gedeelte gebruikt hebt?
Of als je het helemaal zelf gemaakt hebt me de source kunnen toesturen?
Of als je het helemaal zelf gemaakt hebt me de source kunnen toesturen?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Heb zelf ook een !!!!mutiple!!!! client - server chat programma geschreven (in VB helaas).
Welk component gebruik jij voor het versturen van berichten, winsock? (ik wel)
En hoe heb je geregeld dat je meerdere berichten achter elkaar verstuurt.
Mijn probleem was namelijk dat als ik bijvoorbeeld een lus maak waar 5x achter elkaar een bericht verstuurd word, alles achter elkaar verstuurd word, of de helft niet verstuurd wordt.
Welk component gebruik jij voor het versturen van berichten, winsock? (ik wel)
En hoe heb je geregeld dat je meerdere berichten achter elkaar verstuurt.
Mijn probleem was namelijk dat als ik bijvoorbeeld een lus maak waar 5x achter elkaar een bericht verstuurd word, alles achter elkaar verstuurd word, of de helft niet verstuurd wordt.
Je kan het heel makkelijk allemaal met client/serversockets doen. Echt simpel hoor! Als je de source wil, moet je me ff mailen.
De oplossing van wizl is het makkelijkste.. gewoon je bestand in een memorystream laden en die met dat fastnet stream component oversturen.
oja, die components zijn standaard bij delphi c/s suite. Ik weet zo niet of ze gebruik maken van winsock, xal de handleiding er wel eens op nalezen
Verwijderd
Hier vind je hele handige componentjes, min of meer een vervanger voor de Fastnet componenten. Ik vind ze persoonlijk (veel) beter dan Fastnet.
http://www.nevrona.com/indy
Verwijderd
URL werkt niet...Op woensdag 21 maart 2001 21:55 schreef Razor_Blade het volgende:
waarom het wiel opnieuw uitvinden?
ga naar deze pagina, en download het FTP component![]()
Verwijderd
je mail die in je profiel staat doet het niet... doet je hotmail 't wel? of heeft iemand anders evt de source?Op vrijdag 23 maart 2001 13:13 schreef ceidhof het volgende:
Je kan het heel makkelijk allemaal met client/serversockets doen. Echt simpel hoor! Als je de source wil, moet je me ff mailen.
Deze zijn sinds Delphi 6 standaard meegeleverd, en zijn sinds Delphi 5 de de facto standaard geworden. De Fastnet componenten zijn ronduit slecht, de Indy set is veel stabieler en biedt je meer controle over wat je aan het doen bent. Ze bieden een berg aan voorbeelden, waaronder een trivial ftp demo die precies doet wat je wiltOp donderdag 27 september 2001 21:47 schreef Macarena het volgende:
Hier vind je hele handige componentjes, min of meer een vervanger voor de Fastnet componenten. Ik vind ze persoonlijk (veel) beter dan Fastnet.
Verwijderd
en ze zijn open source, wat fastnet niet is.Op donderdag 27 juni 2002 23:52 schreef Delphi32 het volgende:
Deze zijn sinds Delphi 6 standaard meegeleverd, en zijn sinds Delphi 5 de de facto standaard geworden. De Fastnet componenten zijn ronduit slecht, de Indy set is veel stabieler en biedt je meer controle over wat je aan het doen bent. Ze bieden een berg aan voorbeelden, waaronder een trivial ftp demo die precies doet wat je wilt
+ betere support
Pagina: 1