Toon posts:

WHS remote access inloggen onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al de hele avond bezig Remote Access voor WHS op te zetten, veel gezocht op google maar oplossing voor deze problemen krijg ik niet gevonden.

In de Windows Home Server Console (betreft overigens Acer Aspire easyStore H340) heb ik via de welbekende Settings -> Remote Access aangezet (turn on). Via configure heb ik een naam gekozen, daarna moet ik een hotmail of msn-adres invoeren als ID, dit heb ik gedaan. Vervolgens wordt https://xxxxxx.homeserver.com aangemaakt waarin xxxxxx de naam is die ik heb ingevoerd. Als ik Details -> Verify kies komen overal groene vinkjes te staan. Ogenschijnlijk ben ik nu klaar.

Probleem 1: Als ik naar https://xxxxxx.homeserver.com browse krijg ik te zien "deze webpagina is niet beschikbaar". Dit schijnt een bekend DNS-lookup probleem te zijn die na 10 minuten automatisch verholpen zou moeten worden. Helaas is dat bij mij niet zo.

Probleem 2: Een enkele keer als hij het wel per toeval doet (of evt. door IP nummer in te voeren i.p.v. homeserver.com adres), dan krijg ik een waarschuwing "Dit is waarschijnlijk niet de site die u zoekt!, U probeert xx.xx.xx.xxx te bereiken maar u heeft een server bereikt die zich identificeert als xxxxxx.homeserver.com blabla" maar dan kun je gelukkig op "Toch doorgaan" klikken.

Probleem 3: Als je na veel kunst en vliegwerk eindelijk het login scherm hebt bereikt waar je de username en password in kunt voeren en ik doe dat komt er melding "The logon name or password is incorrect. Please retype the logon name and password." Hier moet ik het hotmail.com of live.nl adres invoeren (incl. @hotmail.com) en het bijbehorende password toch? Hoe dan ook dit werkt op geen enkele manier. Dan zojuist maar even speciaal nieuw live.nl account voor aangemaakt, alles opnieuw ingesteld, domein released etc. maar ook dit mocht niet baten. Hoe kan ik inloggen?

EDIT: ik heb geen gekke karakters in mijn wachtwoord waar WHS niet mee overweg kan.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Het scherm waar de gebruikersnaam en wachtwoord moet worden ingevoerd is niet dat van je live account maar gewoon van een van de accounts die op de windows home server staan.De andere problemen kunnen meerdere oorzaken hebben, mogelijk dat er geen ondersteuning is voor reverse NAT bijvoorbeeld of dat UPNP niet goed functioneert. Ik neem overigens aan dat het gaat om windows home server versie 1?

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiksnaam en wachtwoord van WHS accounts invoeren geeft helaas hetzelfde resultaat.

Waarom moet ik dan een msn of live of hotmail ID hebben? Dat begrijp ik niet helemaal.

Het gaat om Windows Home Server 5.2.3790 SP2.

PS. net even een nieuwe domeinnaam gemaakt (https://xxxx.homeserver.com) en bij refreshen ik krijg soms rode kruisjes bij "Verifying your web site is accessible from the internet" en "Verifying Remote Access is accessible from the internet. Mijn oude naam (die ik eerder vrijgegeven heb) kan ik niet meer opnieuw gebruiken, is al in gebruik zegt ie.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 02:31 ]

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Dat live account is puur voor het aanvragen van het domein, dat wordt verder nergens door gebruikt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Probleem 1: Je WHS en de machine waarvandaan je de verbinding probeert te maken zitten in hetzelfde netwerk zeker? Heb je het probleem ook als je hem benaderd via je telefoon of iets dergelijks? Als ik vanaf mijn eigen pc naar mijn xxx.homeserver.com ga werkt het ook niet, als ik via het ip werk is het geen enkel probleem. Je WHS heeft wel een vast ip?

Probleem 2: Als je die melding krijgt als je naar het IP surft en je WHS identificeert zich als xxx.homeserver.com is dat geen gekke melding toch?

Probleem 3: Heb je wel bij de gebruikte user aangegeven dat die user gebruik mag maken van remote web access? In 2011 moet dat in ieder geval specifiek aangegeven worden bij een account.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie en Moppentappers bedankt jullie hebben gelijk.
En het verversen van DNS en releasen van domeinen is ook gelukt (moet je een nachtje overheen laten gaan).
Inmiddels werkt alles naar behoren.
Pagina: 1