Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony Vaio Upgraden? Graag jouw advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Voordat ik dit onderwerp heb gestart heb ik de zoekfunctie gebruikt :) grotendeels heb ik antwoorden op mijn vragen kunnen vinden. Toch wil ik voor de zekerheid een aantal vragen kwijt.

Op dit moment heb ik een Sony Vaio VGN-FW21Z in bezit. Ik ben er zeer tevreden mee behalve op een punt na.
Paar dagen terug heb ik Battlefield 3 gekocht, ik weet dat het grafisch een behoorlijk zwaar spel is, maar genieten van het spel op het laagste grafische niveau zou voor mij wel voldoende zijn.

Mijn laptop komt te kort met zijn CPU, hiervoor heb ik de hardware van mijn laptop schoongemaakt en Windows geformatteerd. Alleen heeft het weinig nut gehad, in het spel overleef ik 10 minuten en daarna *boem* loopt ie vast.

Wat zouden jullie mij aanraden?
Zou het helpen om een externe koeler aan te schaffen?

Eventuele Specs:
  • Windows 7 x64
  • 4 GB RAM
  • ATI Mobility HD3650
  • Centrino 2
Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Goedkoopste oplossing? Koop een Xbox 360.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Als je het 10 minuten goed kan spelen en de computer daarna uitvalt dan duidt dit in eerste instantie wel op een hitte probleem. Je kan controleren of alle fans wel maximaal draaien op volle belasting. Als ze dit doen kan je het proberen met externe laptop coolers maar ik heb er nooit mee gewerkt, dus geen idee hoe effectief ze zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk eens of er veel stof in de koelvinnen zit, dit kan de airflow dus de koeling behoorlijk benadelen. sommige mensen vervangen na een paar jaar ook de warmte geleidende pasta.

m.a.w. check je temperaturen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen bedankt voor jullie reacties. :)

Zoals aangegeven heb ik de hardware schoongemaakt, maar dat gaf weinig resultaat op.
Het verhaal over warmte geleidende pasta heb ik niet eerder gehoord.

Als het goed is heeft mijn laptop maar 1 fan, de fan en de koperen vinnen heb ik gestofzuigd. De fan hoor ik harder en sneller werken als ik in het spel ben.
Op de temperatuur heb ik niet eerder op gelet, maar ik merk het wel stijgen.