Toon posts:

Mijn game pc doet iets langer over opstarten dan eerste!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen.

Ik heb volgende game pc!

pc kast: Big-Tower CoolerMaster HAF 922 zwart
intel i7 2600k draait op 4.0 ghz een goede gepaste processor cooler!
Moederbord: Gigabyte Z68x-UD4-B3
8 gb ddr3 kingston 1600ghz
Video kaart HD 6970 2gb
harde schijf SSD 120 gb
opslag 1TB Western Digital 1000Gb WD1002FAEX (7200rpm/64Mb) SATA3-600

mijn 1e vraag is hoe goed is deze kast? is het wel een redelijke goede snelle betrouwbare kast voor gaming en video bewerking?

MIjn 2e vraag is is dat ik deze onderdelen nieuw bij iemand heb gekocht, deze persoon doet aan pc maken en verkoopt alle onderdelen. dus ik gaf aan wat ik er in de kast wilde hebben. en dat is dus wat hier boven vermeld staat!

Later toen ik binnen de kast keek zag ik de SSD op sata2 is aangesloten. dus ik belde hem van hey er is toch sata3 aanwezig waarom doe jij de ssd op sata 2 hij zei ow sorry ben vergeten terug te zetten na een test of zo iets, en ik heb na lang op internet gelezen te hebben ben ik tot stand gekomen DAT SSD OP SATA3 POORT 0 MOET ZIJN EN DAT DE TWEEDE POORT VAN SATA3 VRIJ MOET ZIJN! en dat de 1TB opslag hardeschijf op SATA2 op poort 4 moet zijn! wat ik ook heb gelezen is na dat ik de ssd op deze manier aansluit dat ik dan ook iets moet veranderen bij de bios. maar dat heb ik nog niet gedaan! en ik weet niet wat ik moet doen!?

begin deed alles snel opstarten, maar 1 week later heb ik het gevoel dat ie iets langer er over doet, ik heb gelezen dat hij binnen 12 seconden of zo iets moet kunnen opstarten, maar hij doet er zeker 20 tot 30 seconden er over!!

mijn vraag is heb ik werkelijk de harde schijven op de goede sata en poorten aangesloten?

en bij prestaties geeft de systeem cijfer 7.6 voor mijn hardeschijf voor de processor 7.7 en derest 7.9

Ik hoop dat iemand er is die mijn vraag even goed duidelijk kan uitleggen en bij een opdracht ook duidelijk aangeeft wat ik moet veranderen en hoe???

Bedakt alvast voor de moeite en voor u tijd

mvg
Tawhied

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik snap niet heel veel van je verhaal, maar ga anders terug naar de man die je pc in elkaar heeft gezet?

zover ik je verhaal wel begrijp, moet je als je je hdd's verwisselt van poort, vaak in je bios de boot volgorde goed zetten, zodat simpel gezegd de pc 'weet' welke schijf het OS bevat.
kijk even in het boekje van je moederboard waar die optie bij jou zit.

Verwijderd

Topicstarter
dat is allemaal goed ingesteld, alles wat ik heb is nieuwe heb ik vorige week gekocht, wat ik begrepen heb en wat de man niet gedaan heeft is dat als je de top snelheid van ssd wilt behalen dat je kan iets moet wijzigen in de bios. en dat is dus wat ik niet weet,

tevens wat ik ook niet snap is dat bij aparaatbeheer geeft hij 8x processors aan, maar de i7 2600k is toch 4x?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan geen touw aan je verhaal vastknopen door het ontbreken van interpunctie.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Hyperthreading, google maar even......
Waarom open je eigenlijk nog een topic met dezelfde vraag???

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik de sata poorten goed aangesloten? op de juiste manier?

en is deze pc een goede snelle pc of niet?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Prestatie index is ok, en zeer hoog
opstarten in 20-35 sekonden is ook ok.
Hoe meer je op de pc zet, des te langzamer kan die opstarten, die ligt ook aan het aantal programmas dat mee opstart, dus dat is ook ok
het is een van de snelste computers die er zijn,

maak je niet zo druk.

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel en fijn om dat te horen, ik was namelijk beetje bezorgt en ik begreep dat op tweakers mensen zijn die mij kunnen helpen en dat is ook echt zo. maar laatste vraag, is de ssd op de juiste sata en poort aangesloten? en ook de 1TB opslag schijf ook op de juiste plek?

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:39
Sata II en III verschillen eigenlijk alleen in maximale doorvoersnelheid: met Sata II haal je 300MB/s, met Sata III 600MB/s. Dit verschil is leuk als je de hele dag door films van gigabytes kopieërt, maar in games, bij opstarten, etc. merk je er niks van: het is dan ook nauwelijks de moeite waard om de SSD op de snelste aansluiting aan te sluiten, gewoon omdat je niks aan die extra snelheid hebt.
Edit: Roel, je hebt gelijk :>

[ Voor 6% gewijzigd door Pruimenvlaai op 30-10-2011 00:00 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23
Leer alsjeblieft Nederlands. Aan dit verhaal is niet veel vast te knopen zonder veel interpretatie van de lezer.

En je eerste vraag: Hoe goed de kast is:
Wat heeft de kast te maken met gaming of videobewerking?

Smaakt melk ook anders als het in een langwerpig pak zit ipv een plastic fles? Nee!
En als de componenten te warm worden merk je dat wel.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pruimenvlaai schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:50:
Sata II en III verschillen eigenlijk alleen in maximale doorvoersnelheid: met Sata II haal je 150 MB/s, met Sata III 300 MB/s. Dit verschil is leuk als je de hele dag door films van gigabytes kopieërt, maar in games, bij opstarten, etc. merk je er niks van: het is dan ook nauwelijks de moeite waard om de SSD op de snelste aansluiting aan te sluiten, gewoon omdat je niks aan die extra snelheid hebt.
Ehm, je zit toch een beetje fout namelijk s-ata 1 was 150 Mbps, s-ata 2 is 300 Mbps en s-ata 3 is 600 Mbps maar dit even terzijde.

Wat de topicstarter betreft ligt het eraan welk merk en type SSD erin is gezet en dus of het een s-ata 2 of s-ata 3 ssd is.

Verwijderd

Topicstarter
het is een s ata 3

Verwijderd

Topicstarter
Leer alsjeblieft nederland. wat is dat voor opmerking. ik bedoel met de kast geheel inc de inhoud!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ondanks dan het verhaal van Pruimenvlaai zal je wel degelijk verschil merken met opstart want 30 a 35 seconden is te lang met een ssd. Normale opstarttijd ligt althans bij mij rond de 17 seconden met een Intel 510 SSD dus in die zin is het wel beter een ssd met s-ata3 ook op een s-ata 3 poort te zetten.

Wat het Nederlands betreft vind ik dat een beetje onzin want de gemiddelde topics staan vol met NL fouten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt Roel1966

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23
Roel1966 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:53:
[...]

Ehm, je zit toch een beetje fout namelijk s-ata 1 was 150 Mbps, s-ata 2 is 300 Mbps en s-ata 3 is 600 Mbps maar dit even terzijde.

Wat de topicstarter betreft ligt het eraan welk merk en type SSD erin is gezet en dus of het een s-ata 2 of s-ata 3 ssd is.
Jouw verhaal klopt ook niet. Aangezien het grote B's moeten zijn
En eigenlijk:
SATA1 = 1,5 Gbit/s = ongeveer 150MB/s
SATA2 = 3 Gbit/s = ongeveer 300MB/s
SATA3 = 6 Gbit/s = ongeveer 600MB/s

Met kleine b zou het nml neerkomen op
15MB/s, 30MB/s en 60MB/s
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:54:
Leer alsjeblieft nederland. wat is dat voor opmerking.
Dat is de waarheid, waar veel mensen het vast wel mee eens zullen zijn. Klinkt misschien hard, maar het is nu eenmaal zo.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 29-10-2011 23:58 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Reepje
  • Niet online
Je bord heeft devolgende poorten:
Interface Chipset:

2 x SATA 6Gb/s connectors (SATA3_0~SATA3_1) supporting up to 2 SATA 6Gb/s devices
4 x SATA 3Gb/s connectors (SATA2_2~SATA2_5) supporting up to 4 SATA 3Gb/s devices

2 x Marvell 88SE9172 chips:

2 x SATA 6Gb/s connectors (GSATA3_6, GSATA3_7) supporting up to 2 SATA 6Gb/s devices
2 x eSATA 6Gb/s connectors (including one eSATA/USB Combo) on the back panel supporting up to 2 SATA 6Gb/s devices
Support for SATA RAID 0 and RAID 1

Je moet je SSD en HD het best aansluiten op de chipset poorten, zie je gebruiksaanwijzing waar die zitten. Je kan ze er zo inpluggen, en je hoeft verder niets aan de bios te prutsen.

Wat betreft opstarten, dat gaat met een SSD inderdaad in pakweg 15 sekonden, maar dus exclusief de bios inladen, en in de veronderstelling dat je niet alteveel opstartprocessen hebt. De totaaltijd van knop indrukken tot werkend systeem is wel degelijk ongeveer 30 sekonden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Reepje voor je tijd en meoite. Maar waar ik pc heb gekocht die man zei van ja de chipset poorten zijn voor dit en dat en dat is trager, ik weet niet meer precies wat ie allemaal zei, maar waar het op neerkwam is dat ik dat absoluut niet moest doen, en hij zei ook dat ik dan ook dingen in de bios moest veranderen... Maar dus als ik die nu op de chipset poorten doe dan zal het waarschijnlijk sneller opstarten en sneller presteren? of is dat gewoon beter voor?

• Reepje
  • Niet online
Ik ken je bord niet precies, maar in het algemeen zijn de chipset poorten het best. Misschien dat er iemand hier op het forum is die dit bord precies kent, want wie weet is er iets waardoor je bij dit bord juist de andere poorten moet gebruiken?

Je kan het ook gewoon proberen en zien wat er gebeurd (wel eerst de stroom eraf en stekker eruit natuurlijk)
Misschien is AHCI niet ingeschakeld ofzo, of is dat poort specifiek, ik weet het niet

aan de andere kant, kijk ik naar je prestatie index is alles in orde. kan misschien een tikkie sneller, maar of je het echt merkt....

In het algemeen: als het niet kapot is, ga het dan niet repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door Reepje op 30-10-2011 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
juist volgens mij is dus de AHCI niet ingeschakeld. want dat vroeg ik naar die man, en hij zei nee dat heb ik niet gedaan en hij wist niet eens waarom hij dat moest veranderen!

Hoe kan ik achter komen of die wel of niet ingeschakeld is en zo niet hoe ik dat moet doen?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Sorry, maar met dit verhaal ga je geen duidelijke antwoorden krijgen. Wat ik er uit begrijp is dat je een Sata3 SSD en HDD hebt en dat ze niet op de Sata 3 poorten zijn aangesloten. Als Reepje's post klopt heb je 2 Sata 3 poorten op 0 en 1 zitten. Sluit daar dan ook gewoon je drives op aan. Je SSD kan daar mogelijk van profiteren bij sequential read/write. Voor je HDD maakt het nauwelijks uit of je deze op Sata 2 of 3 aansluit, alleen bij burst speeds vanuit cache kan het een minimale verbetering opleveren.
De GSata poorten zou ik links laten liggen aangezien die trager zijn dan de chipset poorten.

Wbt ACHI, dit schakel je in principe in voordat je gaat installeren. Achteraf kan ook en daar is een hoop over te vinden via Google, bijv:
http://www.sevenforums.co...able-windows-7-vista.html

• Reepje
  • Niet online
ik ga met je mee Polster.

Check je SSD met het programma AS SSD benchmark, hier zie je ook of het goed is ingesteld,

Verwijderd

Topicstarter
SSD is aangesloten op sata3 poort 0 en de HDD op sata2 poort 4 en de ACHI is niets meegedaan.

• Polster
Dan zit je SSD goed aangesloten. Als je daadwerkelijk een Sata3 HDD hebt dan kun jij die dus op poort 1 aansluiten met een bijbehorende Sata3 kabel. Daarna zoek je op via Google hoe je in Windows ACHI aan moet zetten via het register. Wanneer je de aanpassingen gedaan hebt reboot je en duik je je BIOS in en nu kan je ACHI inschakelen. Let op dat optical drives vaak niet goed werken in ACHI mode, in de meeste gevallen kunnen je echter 1 of 2 Sata poorten in IDE laten staan.
Pak ook vooral de handleiding van je moederbord er bij om deze handelingen uit te voeren.

Edit: En om je gerust te stellen, qua hardware kan je voor een relatief normaal budget (<€2000) niet veel beters kopen dan dat je nu hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Polster op 30-10-2011 00:30 ]

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:43
Polster schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:26:
Dan zit je SSD goed aangesloten. Als je daadwerkelijk een Sata3 HDD hebt dan kun jij die dus op poort 1 aansluiten met een bijbehorende Sata3 kabel. Daarna zoek je op via Google hoe je in Windows ACHI aan moet zetten via het register. Wanneer je de aanpassingen gedaan hebt reboot je en duik je je BIOS in en nu kan je ACHI inschakelen. Let op dat optical drives vaak niet goed werken in ACHI mode, in de meeste gevallen kunnen je echter 1 of 2 Sata poorten in IDE laten staan.
Pak ook vooral de handleiding van je moederbord er bij om deze handelingen uit te voeren.

Edit: En om je gerust te stellen, qua hardware kan je voor een relatief normaal budget (<€2000) niet veel beters kopen dan dat je nu hebt.
Sata 3 kabel?
alle sata kabels zijn het zelfde...

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | Asus X870E-CREATOR | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i shift | Crucial T700 4TB | Intel Optane P5800X 1.6TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Verwijderd

Topicstarter
ja dank je wel voor je moeite echt mijn dank is groot,, ik heb gedaan wat je zei as ssd benchmark test
hij geeft nu:
Seq: Read 350,10 mb/s Write 124,01 mb/s
4K: Read 19,41 mb/s write 77,37 mb/s
4k-64Thrd Read 24,41 mb/s write 102,02 mbs
Acc.time read 0,136 ms write 0,246 ms

Score read 79 Write 192
totaal geeft ie 308 aan

• Reepje
  • Niet online
Merk en type SSD?

Verwijderd

Topicstarter
OCZ VTX3-25SAT3-120G 120Gb Series Vertex3 SATA3-600

Verwijderd

Het is heel simpel, als hij een week geleden in 12 seconde opstart, en nu niet - zonder je ook maar iets in het bios hebt veranderd dan ligt het gewoon aan je windows. Wellicht zit er rotzooi in je windows, al een clean install geprobeerd?

Hoewel je een vertex 3 hebt, zijn je benchmarks nogal laag. Weet bijna wel zeker dat je poorten op IDE staan.
Staat er niet los van dat er ook iets met je Windows is, want met 350MB/s zal je nog binnen de 20 sec moeten opstarten.

• Polster
Gijs007 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:30:
[...]

Sata 3 kabel?
alle sata kabels zijn het zelfde...
Ok, als jij het zegt. Ik kreeg bij mijn Mobo Sata-600 kabels en als je kijkt in webshops zijn deze ook gewoon te koop. Maar zal best marketing BS kunnen zijn en zijn alle Sata kabels forward compatible.

Verwijderd

Topicstarter
Ja volgens mij staat hij gewoon op IDE

Verwijderd

Polster schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:39:
[...]

Ok, als jij het zegt. Ik kreeg bij mijn Mobo Sata-600 kabels en als je kijkt in webshops zijn deze ook gewoon te koop. Maar zal best marketing BS kunnen zijn en zijn alle Sata kabels forward compatible.
Klopt, is zelfde verhaal als met monster HDMI kabels. Er kan misschien wat kwaliteit verschil in zitten maar algemeen is het gewoon marketing zover ik weet. Ik heb hier ook een vertex3 liggen en ik gebruik een vrij oude sata kabel, en haal er gewoon 500~MB/s mee.

• Reepje
  • Niet online
Kijk hier hoe deze schijf hoort te presteren:

productreview: OCZ Vertex 3 120GB review door Philflow

• Polster
Twee dingen:

1.) Je boot-tijd wordt wordt vrijwel zeker niet in zo'n hevige mate beïnvloed door Sata2 of Sata3. AHCI ipv IDE zou iets kunnen verbeteren maar ook niet in de mate die jij beschrijft. Probleem ligt dus eerder in je Windows installatie en meegeïnstalleerde meuk.
2.) Voor de beste theoretische performance sluit je je Sata3 drives aan op de onboard Sata3 poorten en schakel je AHCI in. Of je verschil gaat merken in dagelijks gebruik is de vraag.

In sommige gevallen moet je in het BIOS de poorten ook daadwerkelijk op Sata3 of eigenlijk Sata-600 instellen. Gezien jouw benchmark resultaten vermoed ik dat je de poorten op Sata2 (Sata-300) hebt ingesteld. Maar nogmaals mijn advies, lees je MoBo handleiding goed door.

Verwijderd

Topicstarter
Polster en Reepje jullie maken mij steeds gelukkiger met deze informaties. echt super. top allemaal bedankt. nu ga ik dus duiken naar de handleiding van de bios. die had ik vorige week goed gelezen maar nog een keer kan geen kwaad. Maar volgens mij is het dus probleem bij de ACHI inschaken en ik denk ook inderdaad dat in de bios staat op sata 2 ingesteld en die moet op sata 3 ingesteld zijn.

super jonegens,

Verwijderd

Topicstarter
Boys ik heb heel wat uitgezocht en als laatste bios ingedoken, om ACHI in te schaken. wat ik dus even niet weet is volgende:

Pch Sata Control mode staat (IDE)
GSATA3 Ctrl mode (IDE)
eSata3 ctrl mode (IDE)

Nu is mijn vraag welke van de 3 moet ik veranderen naar ACHI?? of moet ik zel alle 3 veranderen naar ACHI?want ik wil namelijk mijn pc opnieuw installeren en alvorens ik dat doe wil ik even de ACHI ingeschakeld hebben.
Ik wacht met spoed op reactie
bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die dat weet?

• Polster
Ik ken jouw moederbord niet maar je hebt dus 3 verschillende Sata controllers. Esata is de header voor aansluitingen buiten je kast, Gsata is de controller die je in principe niet wilt gebruiken aangezien deze trager is. Blijft over de Pch Controller welke je native Sata aansluitingen zijn. Deze headers zijn waarschijnlijk gegroepeerd per 6.
Als je gaat installeren in AHCI mode moet je wel de juiste AHCI drivers bij de hand hebben op een USB stick tijdens de installatie, anders gaat het mogelijk niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Gigabyte Z68x-UD4-B3

verder heb ik geen driver of zo iets en ik zie nergens staan dat het eigenlijk nodig is, wat ik begrepen is is het gewoon kwestie van op ACHI klikken en dan save en exit klaar. en daarna wil ik pc opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
de juiste driver heb ik op usb. na dat ik de ACHI ingeschakeld heb, hoe kan ik de driver installeren? niet via qflash toch?

• Polster
Ja en zo werkt het dus niet altijd. In het BIOS is het inderdaad een kwestie van selecteren en opslaan. Windows heeft echter mogelijk niet de juiste AHCI drivers om de drives te herkennen. Tijdens je installatie zie je dan geen volumes om op te installeren. Windows 7 heeft heel veel drivers aan boord, en ook AHCI, maar gezien de zeer recente hardware durf ik niet te garanderen dat ook de drivers voor jouw controller aanwezig zijn. Maar je kunt het natuurlijk eerst even proberen, wie weet lukt het.

Als je een USB-drive met de juiste drivers hebt (en dus niet een chipset installer) dan krijg je tijdens de windows setup een optie om extra drivers in te laden. Ook dit staat in je handleiding beschreven.

Edit: Nee, zeker niet via Qflash. Dat gebruik je om een nieuwe BIOS versie te flashen.

Edit 2: Google gewoon even op iets als 'How to install Windows 7 on AHCI drive'.

[ Voor 10% gewijzigd door Polster op 30-10-2011 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
fijn fank u ga ik het proberen, alles is duidelijk. Maar dat extrat driver laten laden, wat ik dus op mijn ubs driver heb staan, zonder dat ik de pc opnieuw installeer kan ik gewoon dat ook laten landen bij confuguratie? of moet ik tijdens opnieuw installatie aangeven? dat begrijp ik even niet of moet ik in de zelf de driver laten laden? sorry voor deze moeilijke vragen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Normaal gezien moet het bij een versie installatie in orde komen als je AHCI aan zet, en dan de installatie start.

Als je bij je huidige installatie wilt blijven, dan moet je even googlen. Je moet ergens een getalletje wijzigen in het registry van Windows om aan te geven dat je AHCI wilt gebruiken. Dan in de BIOS duiken om AHCI te activeren en dan zou het in orde moeten zijn.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
ow top fijn,, dank u wel.

Wat ik eigenlijk mij zelf af vraag is namelijk van ik heb ACHI nu ingeschakeld en opnieuw geinstalleerd! hij doet het gewoon goed behalve 1 ding, voor dat ik de ACHI wilde inchakelen was mijn doel om de opstart tijd te bespoedigen. Maar nu de ACHI ingeschakeld staat en ik helemaal opnieuw de windows 7 heb geinstalleerd doet de windows veel lander dan toen de IDE ingeschakeld was!

Als ik de pc opstart dan gaat hij bij Loading operatin system heel lang over doen! Met IDE deed ik ongeveer 30 seconden opstarten,. nu 40/50 seconden opstarten!

EIgenlijk ik merk ook niet zo echt veel van nu de ACHI ingeschakeld staat dan toen de IDE ingeschakeld was!

Ik vraag mij af waarom doet bij zolang over de Loading operatin system? iemand enig idee?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Waarom maak je niet gewoon een backup van je systeem op de hardeschijf. Herinstalleer je windows op de ssd en kijk is of je een verschil ziet. Ik heb bijna hetzelfde systeem op moederbord na dan en bij mij start hij in 10-12 seconden op dus zou bij jou eigenlijk ook moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Beste ionn,

ik heb net gedaan 1 uur geleden opnieuw geinstalleerd. dat idee had ik ook namelijk.
Maar echt geen verschil. tevens ik merk echt niet zo veel van de snelheid!
kan het niet zo zijn dat ik nog iets aan moet passan bij de bios?
want ik kan bij bios gsata op ACHI zetten, momenteel staat hij op IDE
eSata kan ik ook op ACHI zetten, en hij staat momenteel ook op IDE

Als ik ze allebei op ACHI zet, kan het zijn dat het dan probleem verholpen word?

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:10:
Beste ionn,

ik heb net gedaan 1 uur geleden opnieuw geinstalleerd. dat idee had ik ook namelijk.
Maar echt geen verschil. tevens ik merk echt niet zo veel van de snelheid!
kan het niet zo zijn dat ik nog iets aan moet passan bij de bios?
want ik kan bij bios gsata op ACHI zetten, momenteel staat hij op IDE
eSata kan ik ook op ACHI zetten, en hij staat momenteel ook op IDE

Als ik ze allebei op ACHI zet, kan het zijn dat het dan probleem verholpen word?
Je kan het proberen. Je kan ook proberen de bios gewoon terug naar default settings te zetten

Verwijderd

Topicstarter
oke en hoe zet ik hem op default sitting? kan je alsjeblieft stap voor stap uitleggen?
bedankt alvast voor je moeite.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Is windows niet toevallig op de HDD geïnstalleerd en niet op de SSD?

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:17:
oke en hoe zet ik hem op default sitting? kan je alsjeblieft stap voor stap uitleggen?
bedankt alvast voor je moeite.
hier is handleiding lees nummer 17

http://www.manualowl.com/...Z68X-UD4-B3/Manual/207367

Wanneer je power kabel van de pc doet klik daarna een paar keer op de power button zodat laatste beetje stroom uit pc is.

[ Voor 15% gewijzigd door ion op 30-10-2011 20:29 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Draai AS SSD nog een keer en ook een keer Crystal Disk Mark.
Post een screenshot in plaats van enkel tekst, zodat we alle informatie hebben ivm gebruikte instellingen en drivers.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over SSDs (opslagmedia) en controllers ervan (I/O controllers dus) horen om schijnbaar onnavolgbare reden... in Opslagmedia & I/O Controllers

Move PMG -> OM

Tawhied, verder wil ik je er met klem op wijzen dat meermaals achter elkaar posten niet gewenst is. Heb je nog iets toe te voegen voordat een ander gereageerd heeft? Gebruik de edit-knop! Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1