pompen zuigen loop vacuum.

Pagina: 1
Acties:

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 12:22
Ik heb het volgende probleem.

ik heb een res van 150ML. Nu zit gelijk achter het res de pomp (2 stuks) mcp355.

Nu ben ik bezig met het vullen van mijn loop, maar nu zet ik wel de hele de koeling stop als het res leeg is. Maar, toch zuigt de pomp de slangen vaccuum. (slangen knijpen naar binnen)

Is mijn res te klein of wat is het probleem? De pompen werken momenteel op 5v.(Ik neem aan als ik het juist heb gedaan, blauwe draad op een 5v aansluiting)

Zien jullie een oplossing voor mijn probleem? Ik zal zo even een paar fotos plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door yniezink op 29-10-2011 23:45 ]

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
yniezink schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:59:
Ik heb het volgende probleem.

ik heb een res van 150ML. Nu zit gelijk achter het res de pomp (2 stuks) mcp355.

Nu ben ik bezig met het vullen van mijn loop, maar nu zet ik wel de hele de koeling stop als het res leeg is. Maar, toch zuigt de pomp de slangen vaccuum. (slangen knijpen naar binnen)

Is mijn res te klein of wat is het probleem? De pompen werken momenteel op 5v.(Ik neem aan als ik het juist heb gedaan, blauwe draad op een 5v aansluiting)

Zien jullie een oplossing voor mijn probleem? Ik zal zo even een paar fotos plaatsen.
Je moet tijdens het starten van je loop je reservoir ook constant bij blijven vullen. Anders krijg je idd de kans dat er te veel lucht in je systeem komt en je pomp vaccum gaat draaien. Bijvullen dus :)

Specs

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 09:19
Blauwe draad is je RPM signaal; Je moet je gele draad dan gebruiken om de spanning te veranderen.

Maar dat is ff offtopic.

Je pompen moeten draaien tijdens het vullen.

• yniezink
BlackWhizz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:44:
Blauwe draad is je RPM signaal; Je moet je gele draad dan gebruiken om de spanning te veranderen.

Maar dat is ff offtopic.

Je pompen moeten draaien tijdens het vullen.
Ah! Daar schiet ik al heel erg mee op!. Nu ik de pompen dan straks een standje lager kan zetten zal het minder snel gaan. Momenteel is het namelijk zo dat de pompen (met disk top erop) het res zo snel leeghalen, dat er zelfs niet genoeg aanvoer is als de loop bijna TOT de nok toe vol zit

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Knijp in de slangen tijden het vullen. Het water zal langzamer door de slangen gaan waardoor je reservoir niet snel leegloopt.

• yniezink
Ik bestel eerst even een fancontroller om de pompjes op te zetten met het draad voor rpm signaal. Dan kan ik deze ook langzamer laten draaien.
Pagina: 1