Iets met Diamond

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik heb een pc gekregen met een videokaart die ik niet ken.
Het is een Diamond kaart en heeft 8Mb geheugen. Wat kan dit zijn voor een kaart? (heb de drivers nodig voor win98se, kan dat met dat detonator-gedoe? Ben een newbie in dat soort dingen, mijn al bestaande pc heeft een matrox kaart, vandaar!)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eerst eens uit te vinden wat voor kaart het is. Meestal is de benaming op de video-chip genoeg om te achterhalen wat voor merk/type het is. Ga dan eens kijken voor een andere driver en niet zomaar een Detonator erop zetten, (of je moet al weten dat het b.v. een TNT serie kaart is ofzo)

De Detonator drivers werken op alle kaarten die een nVidia chipset hebben (Riva, TNT, GeForce), let er wel op dat extra features die de kaartmaker erbij heeft verzonnen (video-out enzo) vaak niet door de standaard Detonators worden ondersteund, daarvoor moet je echt de driver van de kaartmaker gebruiken

• omitz
Ik heb die AGP kaart er ff uitgehaald:

Er is een stickertje met hetvolgende:

s/n xxxxxxxxxxx
p/n xxxxxxxxxxx
SPDSTR A70 AGP 8 MB BULK

Andere kant op chip:
SIS 6326 DVD

Er zit op de kaart zelf een monitor uitgang en een A/V out :?

Bij opstarten van de compu krijg ik nog net te zien:
Speedstar A70 Graphics Accelerator ... Diamond
8 Mb Biosversion: 123A4920

Nou ja, het zal wel.
Ik zal eens kijken of er een standaard drive bestaat, ik kan op de Diamondsite alleen maar dingen vinden over Vipers enzo.

Maar goed, mocht iemand het weten, graag.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52
Is waarschijnlijk een Diamond Speedstar. Kijk ff wat er op de kaart staat gedrukt. Waarschijnlijk een Speedstar A50, A70, A90 of A200, of desnoods een Stealth 3 S520...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52
was dus net iets te laat net, maar:
drivers op http://www.hastec.nl of http://www.diamondmm.com

Als je daar niet drivers voor de A70 kunt vinden (vast wel), ga je naar www.sis.com.tw voor de 6328 AGP drivers.

• omitz
Thanxs ga ze meteen proberen!!

Pagina: 1