[Win] Fans blazen op volle toeren na Bios Load Defaults

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van windows 7 op een windows vista computer. Tijdens de fase 'completing installation' startte hij weer een keer opnieuw op en kreeg ik ineens een Acer schermpje voor mijn neus waarop hij 2 foutmeldingen gaf:
1e melding iets in de zin van: "Load INT15 driver error at X:\int15.sys"
2e melding iets in de zin van: "cannot find file:Z:\D2D\Images\*.WSI"
Na wat googlen werd er als suggestie geworpen om in de bios 'BIOS Load Defaults' te kiezen wat het probleem zou kunnen verhelpen.

Zodoende gedaan, maar nu blaast mijn fan continue op vollle toeren, terwijl de pc eigelijk niks aan het doen is (heb nog steeds de foutmeldingen, nog steeds geen werkende windows 7).

Waarom blaast dat ding zo hard en wat kan ik er tegen doen? In de BIOS kan ik zo gauw niks nuttigs vinden, maar echt rommelen daarin durf ik niet aan..

PC:
Asus P5KPL-AMSE moederboard
3 GB DDR2 geheugen
Intel Pentium III Xeon, 2666 MHz
van Windows Vista Home Premium naar Windows 7 Ultimate

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Je moet Q-Fan even aanzetten in de BIOS :)

My favorite programming language is solder.

• Thrilled
Oh mijn god, wat een heerlijke opluchting! Uhm voor de foutmeldingen vraag moet ik naar een ander deel van het forum zeker?

[ Voor 82% gewijzigd door Thrilled op 29-10-2011 20:45 ]

• Puch-Maxi
Onder Hardware Monitor
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2008/12/12/asus/bios_qfan.jpg

Kan een beetje verschillen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19
heb je een verse installatie gedaan??

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Thrilled
Ik heb niet eerst geformatteerd als je dat bedoelt.. ik dacht dat ik de windows.old mappen wel kon verwijderen als ik gewoon een custom install zou doen.. maar schijnbaar mist ie nu dus een paar essentiele bestanden.

Het meest bruikbare resultaat tot nu toe:
While testing a recovering from Acer Backup media I received this error during recovery:
Load INT15 driver error at X:\int15.sys

A few searches on the Internet reveal this file normally on a live system resides in the Acer eRecovery folder and is a part of the Acer eRecovery feature.

A few other searches reveal other Acer users experiencing this problem after replacing the motherboard.

It would appear that this "driver" talks to the motherboard and presumably tries to establish if the eRecovery setting in the BIOS is set to allow D2D Recovery ("Disk to Disk Recovery"). If you do not have an Acer motherboard then this of course fails.. thus presenting you with this error.

The D2D recovery is activated by pressing ALT + F10 on start up when you see the Acer logo and will redirect your computer to instead of loading its usual copy of Windows to a hidden partition containing a copy of your PC as it was when it left the manufacturer. This allows you to delete everything and recover your computer back to how it was when you first bought it.
Alleen die Alt-f10 helpt mij niet..

[ Voor 73% gewijzigd door Thrilled op 29-10-2011 20:49 ]

• haarbal
Waarom staat er uberhaupt iets van acer op die computer? Is toch gewoon een standaard asus mobo?

Ik zou gewoon windows installeren op een schone partitie, is bij mij altijd goed gegaan.

• Thrilled
Het was een acer mobo, maar die is kapot gegaan.. ik draai nu bijna een half jaar op het asus moederbord en wilde, vanwege DDR uitbreiding op komst, upgraden naar windows 7..

Maar goed, ik kan nu dus niet meer in een normale windows-omgeving komen, en ook het installatie-menu van windows 7 biedt geen andere optie dan custom install (met de windows.old folder) en een upgrade variant. Hoe installeer ik dan op een lege partitie?

[ Voor 42% gewijzigd door Thrilled op 29-10-2011 21:03 ]

• haarbal
In de windows installer kan je gewoon schijven partitioneren, formatteren etc.

Als je maar 1 partitie had en die formatteert is wel al je data weg natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door haarbal op 29-10-2011 21:09 ]

• Thrilled
Hm eerlijk gezegd durf ik dat niet omdat ik nu nog weet dat alles er nog is (als ik naar drivers blader bijvoorbeeld, zie ik alle 'oude' mappen en structuren).. Als ik nu ga formatteren is dat weg, maar weet ik niet zeker of ik die foutmelding niet krijg. Die bestanden die ontbreken lijken mij niet van een windows cd af te komen, en die gaan er met een installatie op een schone partitie ook niet ineens wel zijn, denk ik?

• MoiZie
  • Laatst online: 15-02 18:51
Z: drive riekt meer naar een OEM pc, waarvan Z een recovery partitie is. Die weggooien, je oude C formatteren, en klaar.

• Thrilled
Ik zit inderdaad op een OEM pc, Ik zit in de windows installer omgeving waarin ik kan formatteren. De Z partitie is hier niet zichtbaar alszijnde 'Z-partitie' maar ik zie het volgende:

Disk 0 Partition 1: PQService (Type: OEM Reserved)
Disk 0 Partition 2: <mijnnaam> (Type: System)
Disk 0 Partition 3: Data (Type: Primary)

welke moet ik dan formatteren?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja voor je aan zoiets begint moet je ook altijd eerst backups maken want altijd kan er iets mis gaan en ben je al je data kwijt. Een upgrade doen naar Windows7 vanuit Vista is ook niet direct de beste manier en werkt niet bepaald handig, waarbij je dit ook alleen met een Windows 7 upgrade dvd kan doen.

Het beste kan je nu alle 3 die partities verwijderen voor een echte clean install en dus dan als je het install menu ziet kiezen voor custom install. Helaas ben je dan wel je data kwijt maar dat is de enigste manier wil je weer fatsoenlijk kunnen werken zonder allerlei missende bestanden en foutmeldingen.

• Thrilled
Nja ik ben er met deze installatie vanuit gegaan dat ik alle bestanden kwijt raak.. heb ook alle dingen die ik wil bewaren bewaard op een externe HDD dus dat zit wel goed.. maar het gaat mij er meer om dat ik nu nog het gevoel heb dat er iets hersteld kan worden. Straks als ik alle partities formatteer heb ik niks meer om naar terug te gaan zeg maar..

Maar als jij zegt dat ik veilig alles kan formatteren en een schone installatie wel werkt, dan ga ik dat maar doen..

• Thrilled
Alledrie de schijven geformatteerd, opnieuw geinstalleerd, works like a charm.

Geen problemen, alles opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thrilled op 29-10-2011 23:11 ]

• Puch-Maxi
Het blazen is nu ook opgelost?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Perfect, succes ermee !

• Thrilled
Ja, dat was inderdaad een kwestie van Q-fan aanzetten :)
Pagina: 1