Toon posts:

VPN of virtueel desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic, ik had namelijk een paar vragen.
Ik ben op zoek naar een manier waardoor mensen uit het buitenland een desktop hier kunnen besturen. Natuurlijk kan dit via teamviewer, maar daar ben ik niet naar op zoek.

Ik ben op zoek naar een manier van een virtuele desktop, waardoor ze vanaf thuis kunnen inloggen op de virtuele desktop.
Het gaat over 10 personen die alle 10 veilig gebruik van de service kunnen maken, en alle 10 tegelijkertijd in principe op hun virtuele desktop kunnen.

Mijn vragen:
- Hoe kan ik dit het beste aanpakken, zelf een VPN opstarten en de personen via mijn eigen VPN in te laten loggen?
- Is er verschil tussen een virtueel desktop en VPN?
- Wat is de beste keuze als er verschil tussen zit, qua snelheid bijv.?
- Dit via een bedrijf laten doen?
- Hoeveel gaat dit mij kosten?
- Enige opmerkingen hierover?
- Is het IP adres van de 10 verschillende personen identiek aan elkaar, of krijgt ieder persoon een eigen IP adres?

In ieder geval nogmaals bedankt voor je tijd.

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 11:48
Dat verschil is er zeker; een VPN is een Virtual Private Network; zie het als een beveiligde tunnel over het internet. Een virtuele desktop is iets heel anders (een desktop..). Ervan uitgaande dat je windows wilt gebruiken zal je eens kunnen kijken naar Windows Server 2008, en dan specifiek naar de Remote Desktop Services rollen.

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02 09:00
ben je niet toevallig in de war met VPS?
dat is namelijk een virtuele server.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties!

@leon
Ik ben een leek hierin, maar ik haal het niet door de war denk ik.

VPS = virtueel desktop?

En dat nog een vraag:
Stel iemand uit Pera zit op mijn VPN, en hij gaat op het internet, krijgt hij dan de IP van mijn VPN?

Dank u.

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:51
volgens mij moet het vnc zijn

Verwijderd

Topicstarter
http://www.fxw.nl/index.p...Oe98KO-jqwCFQQm3godNy6cmQ

Dit is een VPS als het goed is, is het hiermee mogelijk een virtueel desktop op aan te sluiten?

Sorry als dit spam voor de website is, ik heb verder geen aandeel in de website van de link.

Ik heb zeg maar iets nodig waardoor mensen uit het buitenland een Nederlands IP adres krijgen als ze bijv bepaalde software downloaden/verbinding met het internet maken, ik dacht dat dit enkel mogelijk zou zijn dmv een virtueel desktop, dat ze op die virtuele desktop op het internet gaan/bepaalde software zetten dus dat ze het van een afstand besturen, maar hoe kan dat nog meer?

Nogmaals bedankt!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 20:13 ]

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 11:48
Als iemand verbinding maakt over een VPN en vervolgens gaat internetten krijgt hij over het algemeen (let op: niet altijd, op mijn Mac heb ik bv een VPN dat alleen gebruikt wordt voor bepaalde services op een intern netwerk, en verder niet), het IP van het VPN.
VNC heeft hier helemaal niets mee te maken (dat is simpelweg een protocol). Een VPS is een virtual private server: daar zou je - indien je de ervaring/kennis hebt - een infra op kunnen opzetten om remote desktops aan te bieden.

Misschien is het verstandig om jezelf af te vragen wat je precies wilt, wat het mag kosten, hoe belangrijk het is of het wel of niet werkt. Mijn eerste indruk is dat het verstandig zou zijn om eens rond te kijken bij verschillende bedrijven voor IaaS of PaaS (misschien zelfs SaaS) achtige oplossingen.

Edit:
afgaande op je edit heb je een VPN nodig. Zijn legio providers die dit kunnen regelen, zelf opzetten zou je via een gehuurde VPS kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door vistu op 29-10-2011 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super, bedankt voor je verhelderende reactie.
Hoe moeilijk is het om zelf een VPN op te zetten mbv gehuurde VPS?
En hoe werkt een VPN precies, in normale woorden?

Stel de gebruiker uit het buitenland wil de VPN gebruiken die ik heb opgesteld, moet hij dan via een internetlink in mijn VPN inloggen?

Nogmaals, bedankt.
Pagina: 1