Toon posts:

Scherm springt op zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik op mijn HTPC het probleem dat ik soms enkele seconden geen beeld heb. Het verschilt per keer, dan 3x achter elkaar 2 seconden zwart, dan bijvoorbeeld weer 1x een seconde of 10 op zwart en soms helemaal niks. Het gebeurd zowel onder het kijken van een film en als de pc gewoon aan staat, met niks open.

Systeem:
Voeding: Nexus VALUE 430
Moederbord: MSI 760GM-E51
Processor: AMD Athlon II X2 245e
Videokaart: ASUS EAH5570 SILENT/DI/1GD2
Hardeschijf: 2x Samsung Spinpoint F4EG HD204UI 2TB - 1x Samsung HD103SJ 1TB.

Pc is aangesloten via HDMI op een Philips PFL7605

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Belangrijkste vraag is wat je zelf al hebt ondernomen want dat word toch wel als eerste verwacht dat je dat in je topicstart erbij schrijft. Anders komen mensen met allerlei tips die je misschien al lang zelf uitgeprobeerd hebt zoals bv eens andere kabels gebruiken etc..

Verwijderd

Of stuurprogramma's bijwerken......

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Windows 7 er opnieuw opgezet, drivers videokaart opnieuw geinstalleerd, via dvi aangesloten op me pc scherm (zelfde probleem), andere HDMI kabel. Ben een leek op dit gebied, dus verder zou ik het niet weten.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:58
Als je een ander scherm getest hebt, en een andere kabel, dan zal het toch eerder aan de videokaart liggen.
Probeer eventueel ook eens een keer oudere drivers voor je videokaart. Of heb je toevallig een reserve videokaart liggen die je kan testen? (Eventueel uit een andere pc halen, bij familie, vrienden of de buurman even vragen)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:50:
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Windows 7 er opnieuw opgezet, drivers videokaart opnieuw geinstalleerd, via dvi aangesloten op me pc scherm (zelfde probleem), andere HDMI kabel. Ben een leek op dit gebied, dus verder zou ik het niet weten.
Daarom dat we je niet met lege handen achterlaten:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bedenk dat wij ook geen glazen bol hebben. Wij kunnen niet op afstand magisch ruiken wat het wegvallen van beeld veroorzaakt. Op basis van wat je nu gedaan hebt kunnen we wel geteld uitsluiten dat het aan je HDMI- of DVI-kabel ligt. Je zou ook kunnen denken aan het testen met een andere scherm en/of andere PC aan dit scherm, aan het draaien van een ander OS (via LiveCD) om dat uit te sluiten. Dan weet je of het aan je PC hardware, je OS/driver software of je monitor ligt. Afhankelijk van wat daaruit komt kun je verder kijken.

Het is gewoon een kwestie van dingen een voor een uitsluiten. Totdat je dat zelf doet kunnen wij je niet verder helpen. Daarom gaat dit topic dicht. Sowieso zit het er dik in dat het probleem tussen videokaart en beeldscherm ligt, dus dat het in Videokaarten & Beeldschermen thuishoort. Maar ook daar: eerst zelf dingen uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.