Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hallo mensen,

Voor mij is het geen onbekend fenomeen. Op mijn Sony Bravia (2006), Samsung (2008) had ik dit probleem al: Extreem gesauteerde kleuren en enorm grove pixels (Alsof je met schuurpapier over je TV bent gegaan)

En nu op mijn splinternieuwe Philips heb ik dit probleem ook! Alleen ben ik het nu zat. Het maakt niet uit wat de bron is (Laptop, PS3, Xbox, Bluray speler). Een HDMI kabel van 10 euro of 150 euro, het maakt niets uit!
Het beeld is gewoon verschrikkelijk!!

Mijn vorige Samsung had een optie om het HDMI signaal op "PC" te zetten waardoor het beeld gewoon normaal werd weergegeven. Ook mijn Bluray speler had ik dan op PC staan want anders zag het er gewoon niet uit! Tekst is bijvoorbeeld zo extreem scherp dat het gewoon pijn aan je ogen doet. Ik overdrijf niet!

Mijn vraag is nu ook: waarom is het beeld in godsnaam zo ontzettend gesauteerd en korrelig op HDMI? Als ik mijn Xbox, laptop of wat dan ook via HDMI aansluit op een normale PC monitor met HDMI aansluiting ziet het er ook gewoon prima uit. Doen die fabriekanten dit met opzet ofzo? Is dit beter voor films? Een ding is zeker, de TV gaat terug als hier geen oplossing voor is :(

Overigens ben ik niet de enige.

Is er iemand die snapt waarom dit zo is?

bedankt ...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 29-10-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet een alle "verbeteringen" uit als ruis onderdrukkeing etc etc

pc mode, game mode, just scan.
zomaar de drie meest voorkomende de namen om alle processing te omzeilen en het beeld direct "as-is" te displayen. (en zoveel mogelijk processing delay de je in een spel niet wil te vermijden)

zoek daar eens naar

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 29-10-2011 18:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:50
Volgens mij heb je bij lcd schermen twee modi: het zogenaamde 'pixel-mapping' en non 'pixel-mapping'. Probeer er eens tussen te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 22:46
Bij mijn vriend was het probleem gewoon een slechte resolutie, probeer die eens te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties. Ik heb op mijn Philips nog geen instellingen gevonden die hier invloed op hebben. De reso staat op 1080p @50Hz PAL

Ik blijf het raar vinden dat het beeld er zo 'out of the box' uitziet. Ik kan enkel concluderen dat dit opzettelijk door de fabrikant gedaan is. Op mijn Dell Ultrasharp ziet het beeld er namelijk perfect uit. Zelfde kabel, zelfde bron.

Nog meer suggesties? zoek ondertussen nog naar meer instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja geef je typenummer maar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
Met de resolutie bedoelde ik die van de bron, zoals je pc, ps3,... Probeer eens enkele, je weet nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thijsloyez schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:09:
Met de resolutie bedoelde ik die van de bron, zoals je pc, ps3,... Probeer eens enkele, je weet nooit ;)
Mijn laptop zendt uit in 1080p... mijn xbox ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:11:
[...]

Mijn laptop zendt uit in 1080p... mijn xbox ook.
Nogmaals, verander de resolutie op die bronnen bedoelde ik natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thijsloyez schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:12:
[...]

Nogmaals, verander de resolutie op die bronnen bedoelde ik natuurlijk :+
Mn laptop moet toch op 1920*1080 uizenden? :O Op 720p ziet het er ook niet uit..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 29-10-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je tv heeft een pc mode zoek die ff op
onderste faq klikkken

http://www.philips.nl/c/t...app102-drp2?t=support#rdy

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb ook de 40plf6606 maar heb via 3x HDMI (xbox360- hts - mediaplayer) echt kraakhelder en scherp beeld..net even voor je gekeken en ook bij de preset (native instelling af phillips) goede kwaliteit... de instellingen veranderen geeft echter wel een nog beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/pcmode.png

ook even zorgen dat je apparaten geen overscan/underscan (automatisch) toepassen.

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 29-10-2011 19:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:20:
[afbeelding]

ook even zorgen dat je apparaten geen overscan/underscan (automatisch) toepassen.
PC modus haalt vrijwel niets uit. Vrijwel alle beeldverbetering settings uitgezet maar heeft geen invloed op het kartelige beeld. Kleuren zijn anders, maar nog steeds slecht. VGA ziet er in ieder geval heel veel beter uit... Vreemd, ook dat ziet er niet uit op deze TV! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 29-10-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

staat dat ding nog in de shopmode ofzo ?

maar goed het underscan verhaal, daar iets mee gedaan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee. Hij staat op thuis mode. Het underscan balkje haalt het beeld alleen naar voren of naar achter om het beeld precies te vullen/uit te lijnen. Dat doet verder niets met de "image".

Op mijn vorige schermen had ik via VGA wel gewoon prima beeld. Op deze Philips is ook VGA een afschuwelijk gezicht. Kon ik het maar laten zien..

/edit: Ik heb zojuist PC modus nogmaals ingeschakeld. Er is inderdaad een verbetering en het beeld is nu acceptabel. Het is niet zo mooi als een PC monitor maar misschien hoort dit gewoon zo. Het is ook geen PC monitor..

Afbeeldingen zien er op zich prima uit. Tekst en venstertjes zijn veel te grof. Kleuren vind ik nog steeds erg gesatureerd!

Klopt het dat het beeld niet te vergelijken is met dat van bijvoorbeeld mijn Dell Ultrasharp? En waarom is het beeld standaard dan zo enorm korrelig? Is dat gewenst in films? Ik blijf het een raar verhaal vinden!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 30-10-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 12:58
Eh, hoever zit je van je scherm vandaan?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Zelfde probleem bij een collega gezien, het probleem bleek te zijn het een te cheape kabel was.

1.3kabel van rond de 25euro met ethernet etc verhielp het probleem.
Sony tv's zijn nogal kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mektheb schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:36:
Zelfde probleem bij een collega gezien, het probleem bleek te zijn het een te cheape kabel was.

1.3kabel van rond de 25euro met ethernet etc verhielp het probleem.
Sony tv's zijn nogal kieskeurig.
Ok. Dat zei een vriend van mij ook al, die dit probleem ook heeft gehad, zegt ie. Gelukkig komt hij vanmiddag even langs met de HDMI kabel die wel zou moeten werken :)

Momenteel heb ik 1 Xbox-HDMI kabel en een Vivanco uit 2008.

Ik ben zeer benieuwd.

PS: Ik zit er 2 meter van af. Maar wel raar dat VGA er ook zo uit ziet. Terwijl op mijn oude Samsung en Sony de VGA er juist perfect uitzagen maar alleen de HDMI ruk..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 30-10-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kun je er een foto van maken, want deze situatie is nieuw voor mij. Ben benieuwd wat je onder 'extreme kleuren' verstaat.

Ik heb zelf, dat ik het beeld vaak te scherp/hard vind bij de extra verbeteraars op Philips tv`s. UItzetten heeft dan gewenste resultaat.

Het kan natuurlijk zijn dat je een kieskeurige tv hebt, maar als het op meerdere toestellen zo is geweest en met pc mode is opgelost, zal het toch ergens in de software van het toestel moeten zitten. Interessant :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:39:
Kun je er een foto van maken, want deze situatie is nieuw voor mij. Ben benieuwd wat je onder 'extreme kleuren' verstaat.

Ik heb zelf, dat ik het beeld vaak te scherp/hard vind bij de extra verbeteraars op Philips tv`s. UItzetten heeft dan gewenste resultaat.

Het kan natuurlijk zijn dat je een kieskeurige tv hebt, maar als het op meerdere toestellen zo is geweest en met pc mode is opgelost, zal het toch ergens in de software van het toestel moeten zitten. Interessant :)
Ja maar die laat het bijna niet zien. Inmiddels heb ik het beeld op zijn mooist weten te krijgen door onder andere pc-mode aan te zetten en smart-beeld op 'foto' te zetten. De extreme scherpte is er nu af en dat valt vooral op in de desktop-weergave. Tekst is nu prettiger leesbaar en heb minder last van die enorme 'edges'.

Heb het nog met een HDMI kabel van een vriend geprobeerd, die sowieso prima werkt op zijn TV maar dat gaf geen verschil. Aan mijn 2 kabels lag het dus niet.

Het beeld is nog steeds hard en zeker niet ideaal voor desktopweergave maar in films is het prima! Zelfs bepaalde settings die de desktop-weergave er vreselijk doen laten uitzien zijn in films juist wél mooi.

In kan dus concluderen dat het komt door bepaalde beeldverbeteraars en dat er wel degelijk een verschil is tussen een LCD PC-Monitor met HDMI aansluiting en een LCD TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:47

Sick Nick

Drop the top!

Of gewoon een verschil in de beeldverbeteraars in de modellen die jij hebt gehad. Ik heb zelf een Philips 47PFL9703 staan, daar hangen verschillende bronnen aan (PS3, laptops, handycam) en alles ziet er perfect uit. Ook het desktopbeeld is gewoon perfect (deze post bv op de tv gemaakt ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sick Nick schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:54:
Of gewoon een verschil in de beeldverbeteraars in de modellen die jij hebt gehad. Ik heb zelf een Philips 47PFL9703 staan, daar hangen verschillende bronnen aan (PS3, laptops, handycam) en alles ziet er perfect uit. Ook het desktopbeeld is gewoon perfect (deze post bv op de tv gemaakt ;) ).
welk model heb je dan? Dus je vindt het beeld er dus totaal niet 'nogal scherp' er uitzien? Gewoon zo als op elke monitor?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 30-10-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

Tja, doorgaans is een TV een stuk groter dan een monitor, maar heeft wel dezelfde, of zelfs een lagere resolutie. Hoe groter de TV hoe lager de pixeldichtheid en hoe dichter je voor de TV gaat zitten hoe lelijker het eruit gaat zien, dat ga je vooral merken met fonts.

Conclusie: gebruik een monitor voor je desktop en gebruik je TV voor tv/films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar in games vind ik het beeld ook enorm kartelig. Nu hebben de PS3 en de Xbox 360 niet de beste anti anti aliasing maar de TV maakt het nog een stuk erger. Als ik hem niet op PC-mode zet is het nog erger :s

In films valt het niet op.. maar ingame.. damn, wat een overdreven scherp beeld.

Ik begrijp niet dat er zo weinig zijn die zich hier in herkennen. Dit is mijn 3e TV, dus het is niet zomaar een bepaald merk/model dat er last van heeft :s

Ga het ook nog met HD-component proberen..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 31-10-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Sony kennende denk ik nogsteeds het de kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een Philips..En heb nu al 3 kabels getest..

Wat voor kabel zou ik dan moeten kopen?

Niemand die vindt dat bijvoorbeeld Black Ops nogal erg kartelig oogt? Alsof de anti aliasing uit staat?

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 31-10-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon een normale HDMI kabel, die van de Action zijn prima. Ligt het niet eerder aan jouw ogen als je bij meerdere toestellen problemen hebt met kleuren en beeldkwaliteit, terwijl anderen daar minder/geen last van hebben?

edit: BO is inderdaad niet super strak. Games op de PC zullen altijd mooier zijn heb ik het idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 31-10-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:03
Bekijk je t ook wel ff uit t menu of met foto's. Dat iets als AA in een spel uitstaat kan de tv weinig aan doen natuurlijk... :')

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lol nee, maar misschien omdat de Xbox en PS3 sowieso al brakke graphics hebben ziet het er gewoon nog grover uit. Op de PC versie ziet het er gewoon smooth uit. geen karteltje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenBatt schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:23:
Bekijk je t ook wel ff uit t menu of met foto's. Dat iets als AA in een spel uitstaat kan de tv weinig aan doen natuurlijk... :')
Snap ik, maar ik weet dus niet of het nu de game is of de kabel/TV ...

Ga wel eens de game PC van mijn broer aansluiten op mijn TV... Via HDMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Das natuurlijk geen helder antwoord, en appels met peren vergelijken... Bekijk het eens met foto's of andere fratsen in het menu. Eventueel een bluray ofzo. Heb je der dan nog last van?

Als je nu puur op game gaat zitten beoordelen, ben je fout bezig ;)
Dat een PC straks eventueel wel scherp beeld haalt, komt misschien omdat de pc de game beter uit de verf laat komen. Consoles zijn tegenwoordig ook niet alles, en volgens mij ben je aan het zoeken naar iets wat der aan alle kanten strak uit ziet, wat de hedendaagse console gewoon niet meer red. Druk eens wat afbeeldingen op usb stick en prop die der eens in, gewoon ff om te testen, komen deze wel strak op je scherm? Dan heb je het antwoord al, met de zelfde bron. Is het probleem direct uitgesloten ;)

[ Voor 50% gewijzigd door GoldenBatt op 31-10-2011 22:29 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik bedoel is, is het nu de TV of kabel die dit veroorzaakt of is het de game?

ZO ziet het er in ieder geval niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooier dan dat gaat het niet worden op een console + TV. Al zijn de kleuren wel een beetje vreemd ja, dat is bij mij nog niet geweest.

[ Voor 41% gewijzigd door Aghanim op 31-10-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Kijk dan eerst eens even of je met een vast iets, zoals een strakke foto ofzo vanaf de zelfde bron wel strak beeld haalt, zo ook niet, dan eens een andere bron proberen, of xbox eens bij de buren achter de tv drukken om te proberen. Zoiets kost je 3 minuten, en zie je direct of tv het beeld vervormd ;)

Eventueel de console al via Component geprobeerd aan te sluiten?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenBatt schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:34:
Kijk dan eerst eens even of je met een vast iets, zoals een strakke foto ofzo vanaf de zelfde bron wel strak beeld haalt, zo ook niet, dan eens een andere bron proberen, of xbox eens bij de buren achter de tv drukken om te proberen. Zoiets kost je 3 minuten, en zie je direct of tv het beeld vervormd ;)

Eventueel de console al via Component geprobeerd aan te sluiten?
Ik heb dus al een Sony gehad en een Samsung, die hadden ook dat behoorlijk kartelige beeld. Op de Samsung kon ik dan PC-mode aanzetten en het was gefixed. Op die Philips is het met PC-Mode ook gefixed maar blijf ik het idee hebben dat er iets niet goed is. Want zonder PC-Mode ziet het er zo brak uit dat ik denk, waarom is het zo brak 'out of the box' ? Ik kan mij voorstellen dat de gemiddelde consument niet de TV gaat kalibreren en die denkt dan dat het zo hoort. Ik weet wel beter.

(En dan heb ik het gewoon over de PC en game weergave. In films is het nogmaals niet slecht).
Dus daarom denk ik: het is gewoon express zo ingesteld voor films, want daar is dat ding uiteindelijk voor gemaakt.

Ik zou het graag willen demonstreren ;) Morgen probeer ik eens een foto te maken van het scherm..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 31-10-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Graag, maakt t wat duidelijker. Maar probeer het ook eens met iets anders als een spel, dat geeft ook al wat uitsluitsel, of je op spoken zit te jagen, of dat het werkelijk niet klopt. Ik heb er zelf ook naar zitten kijken dat ik veel dingen korrelig vondt enz, maar met foto's of wat dan ook geeft die hier wel strak beeld dus tja.

Tevens is die screenshot die je pakt echt zo'n reclame shot, normaal ziet het der wel iets minder uit, deze iets opgepoetst volgens mij (of pc variant ;))

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Hmmm... laten we het even wetenschappelijk analyseren.

Jij vindt dat het beeld kartelig is. Er zijn een aantal apparaten die daar invloed op kunnen hebben:

- De bron. Je zegt dat het voor alle bronnen geld dus daar kan het niet aan liggen
- De kabel. Je zegt dat het voor meerdere kabels geld dus daar kan het niet aan liggen.
- De TV. Je zegt dat het voor meerdere TVs geld dus daar kan het niet aan liggen.

Wat zit er dan nog meer voordat jij je mening kunt vormen? Volgens mij alleen je ogen en je hersenen nog.
Ergo: Ik ben bang dat het aan jezelf ligt joh. Als je dezelfde indruk hebt onafhankelijk van bron, kabel of TV en de rest van de wereld heeft dat blijkbaar niet (anders zou dat wel dagelijks in het nieuws zijn) dan ben ik bang dat je zelf een vertekende verwachting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenBatt schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:42:
Graag, maakt t wat duidelijker. Maar probeer het ook eens met iets anders als een spel, dat geeft ook al wat uitsluitsel, of je op spoken zit te jagen, of dat het werkelijk niet klopt. Ik heb er zelf ook naar zitten kijken dat ik veel dingen korrelig vondt enz, maar met foto's of wat dan ook geeft die hier wel strak beeld dus tja.

Tevens is die screenshot die je pakt echt zo'n reclame shot, normaal ziet het der wel iets minder uit, deze iets opgepoetst volgens mij (of pc variant ;))
Ok thnx. Ook toen ik mijn laptop aansloot op mn TV viel het me gewoon gelijk op. Die vriend van mij zag het ook gelijk. Toen uiteindelijk de PC mode aangezet en het was al een stuk minder. Films, afgespeeld vanaf de laptop zien er gewoon prima uit. Je ziet wel dat als je de PC-mode aanzet dat het allemaal wat gladder wordt.. minder edges, minder pixels enz.

Ik heb het trouwens ook wel eens gezien bij anderen die hun laptop via HDMI aansloten. Maar op de een of andere manier valt het ze gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Croga schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:52:
Hmmm... laten we het even wetenschappelijk analyseren.

Jij vindt dat het beeld kartelig is. Er zijn een aantal apparaten die daar invloed op kunnen hebben:

- De bron. Je zegt dat het voor alle bronnen geld dus daar kan het niet aan liggen
- De kabel. Je zegt dat het voor meerdere kabels geld dus daar kan het niet aan liggen.
- De TV. Je zegt dat het voor meerdere TVs geld dus daar kan het niet aan liggen.

Wat zit er dan nog meer voordat jij je mening kunt vormen? Volgens mij alleen je ogen en je hersenen nog.
Ergo: Ik ben bang dat het aan jezelf ligt joh. Als je dezelfde indruk hebt onafhankelijk van bron, kabel of TV en de rest van de wereld heeft dat blijkbaar niet (anders zou dat wel dagelijks in het nieuws zijn) dan ben ik bang dat je zelf een vertekende verwachting hebt.
True. Maar kom maar eens kijken :) Of kijk eens op je eigen scherm. Herstel de settings eens naar default, sluit je laptop aan met HDMI en open dit topic. Als je vervolgens de tekst even fijn vindt lezen als op een PC LCD scherm dan heb je vast geen Philips, Samsung of Sony.

/edit Die vriend van mij zei ook dat het pijn aan z'n ogen deed. Dus nee, het ligt niet aan mij :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 31-10-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:20
Anoniem: 372672 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:57:
[...]

True. Maar kom maar eens kijken :) Of kijk eens op je eigen scherm. Herstel de settings eens naar default, sluit je laptop aan met HDMI en open dit topic. Als je vervolgens de tekst even fijn vindt lezen als op een PC LCD scherm dan heb je vast geen Philips, Samsung of Sony.

/edit Die vriend van mij zei ook dat het pijn aan z'n ogen deed. Dus nee, het ligt niet aan mij :P
Het is misschien een idee om je vorige post te editen in plaats van constant nieuwe posts te maken. ;)

Dit kan niet aan de kabel liggen, je gebruikt HDMI wat dus een digitaal signaal is en daar heeft kabelkwaliteit verder niks mee te maken, het signaal komt door of het komt niet door dat is alles.

Dat games er kartelig uit zien is ook gewoon normaal als je met een console speelt, dat zijn gewoon de beperkingen van de hardware, omdat die dingen zo oud zijn kan er geen AA worden toegepast om het mooier te maken dus spellen zullen vergeleken met PC spellen een heel stuk karteliger en lelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 372672 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:57:
Ik zit normaal een paar meter van mijn TV scherm verwijdert, vandaar dat ik op mijn HTPC een groter lettertype ingesteld heb staan en dat is perfect te lezen, vanaf de bank. Ook als ik World of Warcraft op mijn netbook op de TV speel heb ik geen klachten over de beeldkwaliteit. Nog sterker; die is beter dan op het scherm van de netbook zelf terwijl de TV nog moet upscalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Croga op 31-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Dit probleem heb ik ook bij mijn Htpc + (samsung) TV. Via Hdmi is het beeld te licht, of kartelig, terwijl het via VGA gewoon goed is. Het contrast aanpassen of helderheid veranderen haalt niks uit.

Omdat ik dit topic zag ben ik het nog eens gaan proberen. Zojuist heb ik op mijn tv 'scherpte' omlaag gezet. Toen deze helemaal op 0 stond was het beeld ineens wel goed. Misschien helpt dat bij jou ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:20
t2c schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:13:
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Dit probleem heb ik ook bij mijn Htpc + (samsung) TV. Via Hdmi is het beeld te licht, of kartelig, terwijl het via VGA gewoon goed is. Het contrast aanpassen of helderheid veranderen haalt niks uit.

Omdat ik dit topic zag ben ik het nog eens gaan proberen. Zojuist heb ik op mijn tv 'scherpte' omlaag gezet. Toen deze helemaal op 0 stond was het beeld ineens wel goed. Misschien helpt dat bij jou ook wel.
Heb je je TV ook al op de PC-stand staan op die HDMI uitgang?
Dus gewoon de HDMI uitgang waar je HTPC op aangesloten zit op PC/DVI zetten (zo heet het bij mij).
Dit scheelde namelijk gigantisch veel bij mijn samsung TV :)

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 31-10-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Redblader schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

Heb je je TV ook al op de PC-stand staan op die HDMI uitgang?
Dus gewoon de HDMI uitgang waar je HTPC op aangesloten zit op PC/DVI zetten (zo heet het bij mij).
Dit scheelde namelijk gigantisch veel bij mijn samsung TV :)
Nee heb ik niet gedaan. Volgens mij heb ik die optie niet. Ik wil ook verder dit topic niet kapen, maar omdat het nu is opgelost is heeft de TS er misschien iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De foto's staan hier

3 comparisons tussen PC-mode UIT en PC-mode AAN.

UIT / AAN

UIT / AAN

UIT / AAN

Bij PC-Mode wordt het scherpte-balkje automatisch omlaag gebracht en dat is goed te zien.

Misschien nu duidelijk. Als je je computer/console dus op de out of the box TV zou aansluiten, zou het beeld er dus zo scherp uitzien. Erg onprettig maar blijkbaar valt alleen mij dat op...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 01-11-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoewel ik het verschil opmerkelijk groot vind, vind ik het 'standaard beeld' (UIT) toch echt redelijk gewoon en overeenkomen met de gemiddels tv met standaard snoertje. Ik zie op die afbeelding juist alle details, terwijl ik het beeld op PC MODE nogal 'washed out' vind. Misschien houd je erg van AA in games, waardoor je schrikt van de pixels.

Btw, open jouw eigen black ops plaatje eens in een klein venster en laat het plaatje een verkleinen. Dan krijg je hetzelfde effect. ZIt er toch niet ergens een scaling-optie die je over het hoofd ziet?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nope. ik heb hem momenteel op no scale staan. Kan hem verder nog op een 16:9 zetten, op zoom en op auto-fill. Alleen auto-fill en no scaling laten het beeld gewoon met rust. De andere passen het formaat aan waardoor een deel vna het beeld weg valt. dus dat is het niet.

Maargoed, blijkbaar hebben die HD-TV's gewoon zo'n scherp paneel. Misschien doordat de pixeldichtheid anders is? mijn 21" 1080p Dell scherm blijft er gewoon perfect uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
Anoniem: 372672 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:15:
3 comparisons tussen PC-mode UIT en PC-mode AAN.
Alle "uit" plaatjes zijn enorm oversharpened. Te zien aan die witte randen om zo goed als elk object/elke tekst. Oversharpening vergaart de beeldkwaliteit enorm en staat bij de meeste mensen te hoog. Zeg niet dat dat bij jou het geval is hoor, maar de beelden op zich zijn sowieso (te erg) gesharpened.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 19:56
Lijkt wel of contrast, helderheid en scherpte te hoog afgesteld staan :?
Pagina: 1