Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn PC is aan een update toe. Momenteel heb ik een Radeon HD4850 512MB en een simpele Spire kast. Nu was die kast oorspronkelijk niet bedoeld voor 'zwaar' werk. De airflow is 10x niks en de kast is te klein. In de Pricewatch heb ik de BitFenix Shinobi gevonden en die leek me wel wat. Elegant maar toch een stoer design. Ik ben niet zo van de gekleurde LEDjes en Transformers-achtige vormen, dus dit is perfect. Nu viel me op dat de voeding in deze kast onderin moet en ik vroeg me af of dat problemen gaat opleveren met mijn huidige voeding. Momenteel heb ik een Chieftec Smart GPS 650-AB en die doet het nog prima, maar ik vroeg me af of die ondeirn geplaatst kan worden.

Vijf jaar terug heb ik voor het laatst een compleet systeem gekocht en tot die tijd was ik redelijk actief in het hardware-wereldje. In de tussentijd is er een hoop veranderd (zoals steeds meer kasten met de PSU onderin) en ik wil dus even wachten met bestellen tot ik wat zekerheid heb. Ik heb wel al wat rondgezocht op het internet maar niet echt uitsluitsel gevonden. De meeste topics die ik tegenkom gaan over de fan van de PSU en welke kan die op moet wijzen, maar nergens vind ik iets over of het uberhaubt mogelijk is. Dus bij deze: kan mijn Chieftec PSU onderin de kast geplaatst worden? Mijn huidige mobo is overigens de MSI P35 Neo-F (geen idee of jullie daar wat aan hebben). Ook is deze kast een aankoop voor de toekomst want binnen niet al te lange tijd komt er een nieuw mobo in met een i5-2500k. De videokaart die ik samen met de kast ga bestellen is de Radeon 6870 1GB (moet nog even kijken van welk merk). Alvast bedankt :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

In mijn Antect Three Hundred zit de PSU ook onderin. En dan monteer je de voeding dus op z'n kop. Geen probleem.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:30:
In mijn Antect Three Hundred zit de PSU ook onderin. En dan monteer je de voeding dus op z'n kop. Geen probleem.
Maar zijn sommige kabels dan niet te kort? Want dat is juist het gevoel dat ik heb :/ Een PSU onderin zal inderdaad geen probleem zijn, en daar maak ik me geen zorgen om, maar mijn gevoel zegt: de hoofdconnectorkabel is te kort! Maar dat is dus geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is er even van afhankelijk of er een intake aan de onderkant van die kast zit oftewel m.a.w. of er een rooster aan de onderkant zit waar je voeding lucht kan aanzuigen. In dat geval kan je de voeding met de fan naar onder monteren maar mocht dat niet zo zijn kan je hem met de fan naar boven toe ( kast in gericht ) monteren.

Qua kabels maakt dit in principe niet zoveel uit en kan je trouwens ook eventueel nog verlengstukjes hiervoor krijgen wanneer de powerconnector van je cpu het net niet zou halen. Ik weet dat bijvoorbeeld www.highflow.nl hier best wel genoeg van op voorraad heeft en daar kan je dus eens rondkijken.

O ja en voor je voeding is het zelfs trouwens beter als ie onderin gemonteerd word omdat ie bovenin nog altijd de warme lucht van je kast erbij kreeg. Warme lucht stijgt altijd op en onder in de kast blijft het dus relatief redelijk koel waardoor je voeding ook minder hoeft te koelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roel1966 op 29-10-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:52
Je moet inderdaad goed kijken of de kabels niet te kort zijn. Niet alleen de moederbordkabels maar ook de kabels voor de HD en optische drives etc.

Voor die laatste: de voeding onderin betekent dat de voeding kabel van onder naar boven loopt in de kast, in plaats van andersom. Dat betekent dat de voedingspluggen voor je drives mogelijk niet op de optimale plek zitten, dwz, misschien niet allemaal bruikbaar.
Het betekent ook dat ze 180 graden gedraaid bij de drives aankomen ! Dan moet je of de kabels op een heel vreemde manier door je computer vlechten (nog minder pluggen bruikbaar) of je moet de drives op zijn kop monteren (kan niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik zal natuurlijk wel even de kabels opmeten, maar met een normale miditower moet dat zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Simball schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:55:
Ik zal natuurlijk wel even de kabels opmeten, maar met een normale miditower moet dat zeker geen probleem zijn.
Da's dan een mooi klusje voor morgen :) Overigens heeft die Shinobi kast een intake aan de onderkant en staat ie iets van de grond af, dus de PSU kan ondersteboven erin. Weet iemand hier toevallig wat de minimale lengte moet zijn van de moederbordconnector wanneer de PSU onderin de kast geplaatst wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:11:
Da's dan een mooi klusje voor morgen :) Overigens heeft die Shinobi kast een intake aan de onderkant en staat ie iets van de grond af, dus de PSU kan ondersteboven erin. Weet iemand hier toevallig wat de minimale lengte moet zijn van de moederbordconnector wanneer de PSU onderin de kast geplaatst wordt?
Moederboardconnector hoef je je niet druk om te maken want die is eigenlijk bijna altijd lang genoeg, eerder soms zelfs tot ergernis toe dat ie te lang is en je die stugge kabelbos weg moet zien te werken.
Pagina: 1