Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dual boot WindowsXP/7 en netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Kort en bondig om tl;dr tegen te gaan:

Eerst XP op de pc geïnstalleerd, vervolgens Windows 7 Pro 32bit en tot slot Windows 7 Pro 64 bit op de pc geïnstalleerd.

Het lukt mij niet om de oudere versie van Windows van mijn pc af te halen, heb nog steeds het dual boot scherm met A: Oudere versie van Windows opstarten en B: Windows 7 opstarten.
Ik heb gelezen dat als je "over" een oudere versie van Windows een nieuwere versie zet je altijd de oudere versie zal moeten behouden? Toch las ik dat tijdens de installatie er een compleet nieuwe start zou komen? De XP versie staat op de D schijf en de 7 versie op de SSD. De D schijf kon niet geformatteerd worden.

Daarnaast is er ook nog een netwerk probleem. In eerste instantie deed het netwerk en het daarbij horende internet het prima. Het enige probleem was dat in het thuisnetwerk we elkaar wel konden zien maar geen gedeelde mappen konden delen. Tijdens een simpele internet sessie viel de lan verbinding met internet weg en sindsdien kan ik het thuisnetwerk niet meer vinden (internet daarbij). Probleemoplosser helpt ook niet.

Op het moment heb ik wel internet, maar sta ik nog steeds buiten het thuisnetwerk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Niek :+

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:01
met de Dual Boot: download EasyBCD (wel je emailadres achterlaten) en daarmee kan je je pc meteen door laten starten.