Na veel gepruts is het me dan toch gelukt om fetchmail draaiende te houden! Het probleem was nl. dat ik regelmatig een berichtje kreeg dat fetchmail een timeout had gekregen ofzo. Dit is natuurlijk erg lastig om die deamon constant te resumen. Dus hieronder mijn/een/de oplossing:
We maken een crontab =>
crontab -e username
daarin zetten we =>
*/15 * * * * $HOME/fetchit
Wat betekend in de homedir van de user staat een script en voer dat elk kwartier uit.
dan in de homedir =>
een script met
Dit is een controle of fetchmail runt.
Als fetchmail namelijk nog draait als deamon hoeft deze niet gestart te worden.
Als fetchmail draait je raad het al laat deze een .fetchmail.pid bestand achter in de homedir => dus het script kijkt of deze service nog draait! Draait de service nog dan gebeurt er niets, echter draait de service niet dan roepen we fetchmail opnieuw aan.
Op deze scripts berusten geen copyright en je mag er mee doen wat je wil! en tsja, ik wil niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen / onzorgvuldig gebruik van deze scripts! Etc. Etc.
Suc6 ermee en laat even horen wat je ervan vindt
We maken een crontab =>
crontab -e username
daarin zetten we =>
*/15 * * * * $HOME/fetchit
Wat betekend in de homedir van de user staat een script en voer dat elk kwartier uit.
dan in de homedir =>
een script met
code:
1
2
3
4
5
| #!/bin/sh if [ ! -r /home/username/.fetchmail.pid ]; then exec fetchmail fi |
Dit is een controle of fetchmail runt.
Als fetchmail namelijk nog draait als deamon hoeft deze niet gestart te worden.
Als fetchmail draait je raad het al laat deze een .fetchmail.pid bestand achter in de homedir => dus het script kijkt of deze service nog draait! Draait de service nog dan gebeurt er niets, echter draait de service niet dan roepen we fetchmail opnieuw aan.
Op deze scripts berusten geen copyright en je mag er mee doen wat je wil! en tsja, ik wil niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen / onzorgvuldig gebruik van deze scripts! Etc. Etc.
Suc6 ermee en laat even horen wat je ervan vindt
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem