Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software werkt sneller op 1 core sneller dan op 8-cores.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paket op werkprestaties te beheren werk vrij traag op een Xeon 4-core met 8 virtuele cores.
De software heeft een planningsbord viewer. Hierin kan je zien wie waar en wanneer aan het werk is.(groot werkblad met gekleurde cellen, vergelijkbaar met Excel)

Het enige probleem is dat dit planningsbord erg traag is. De mouse-over functie op een prestatie werkt traag en scrollen in het document gaat ook erg traag.

Als ik de processor afinity aanpas naar 1 core ipv 8 cores werkt het programma merkelijk sneller. Het probleem is dat 8-cores de default instelling is indien de software wordt herstart.

Mijn vraag : Hoe kan ik het software pakket sneller laten lopen op een moderne CPU?
Het is een ouder programma, werkt met OPEN EDGE.

Vroeger liep de software op een 6jaar oude P4, net even snel/traag.

Ik heb het gevoel dat de software slechts op 1core kan werken. Nog van de tijd dat je licenties betaalde per core. Op monderne systemen met 8 cores gebruik je dus 1/8ste kan je pc-kracht. --> oplossing??

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De applicatie is zo te lezen niet gemaakt voor multithreading, affinity instellen op 1 core moet dan voldoende zijn. Enige wat je er aan kan doen is dus contact met de fabrikant opnemen om de applicatie te programmeren zodat hij multithreading ondersteund.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Software welk niet geschreven is om taken over meerdere threads te laten lopen, kan dat dus niet, en zal je maar 1 core kunnen gebruiken.

De 4 cores hebben HyperThreading (waardoor je 8 threads ziet), waarbij het OS zorgt voor een maximale belasting van 50% bij een single-core applicatie.

Je zou dus HyperThreading uit kunnen zetten (in de bios), en naar 4 cores kunnen gaan, daardoor dan de applicatie dus 100% van de core gebruikmaken, ipv 50% zoals met HT het geval is.

Multiple Cores, icm van HT, zorgt natuurlijk voor een stukje overhead.

Ey!! Macarena \o/