Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade advies gevraagd (geheugen en videokaart)

Pagina: 1
Acties:

• WoutO
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06-2019
Dames en heren wijsgeren,

graag uw advies en gedachten over het volgende.

Ik heb een 5 jaar oud systeem wat ik destijds heb samengesteld en met veel tevredenheid heb gebruikt tot nu toe. Ik heb echter de stap naar Windows 7 gemaakt (vanuit xp) en ik merk dat het allemaal wat trager wordt. Fotobewerking is traag, videobewerking heel traag.
Ook als ik is een game wil doen dan merk ik dat het wat moeizamer wordt. Gaming doe ik nu met name door wat oldies opnieuw te installeren (Oblivion, Mass Effect, HL 2, starcraft 2 (geen oldie :) ). Wat ik daarbij wel merk is dat zo snel als ik Shading of anti-alias aanzet, mijn Sonata III kast wit wegtrekt (hij is zwart).
Ik zo an sich ook wel is de nieuwe dingen als Crysis 2, de nieuw F.E.A.R. willen proberen, maar ik heb geen illusie dat ik daar Max Spec. voor kan draaien.

Kortom, ik wil het wat pimpen en had het volgende in gedachten. Graag jullie ideëen hierover en wellicht op basis van onderstaande systeem nog andere tips?

Het geheugen vervangen door:
Kingston HyperX Dual Channel PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2, 4 GB (Euro 56,-)
  • Twijfel hierbij is of ik de huidige geheugen banken (PC6400) moet uitbreiden van 2 naar 6 Gb. Of dat ik zaakje in het geheel vervang door bovenstaande.
En de grafische kaart door:
Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP) 1024 MB (Euro 45,-)
  • Nu heb ik her en der gelezen dat dit nou niet zo'n beste is. Maar zijn er alternatieven voor ongeveer die prijs en wat ik ermee doe
Voor de volledigheid het huidige systeem:

Asus GeForce 8600GT Silent 256 MB
Kingston HyperX Dual Channel PC6400, 800 MHz, Kit Of 2, 4, 2 GB
Samsung TFT 206BW 20 Inch / 50.8 Cm, 2 Ms, Zilver / Zwart
Seagate Barracuda 7200.10 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk
Arctic Freezer 7 Pro
Asus P5K
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, Boxed
Antec Sonata III 500 500 Watt, Zwart
Nexus Technology Real Silent Case Fan Onbekend, 120 Mm, 1000 Rpm (één voor (zuigend) en één achter (blazend))

Ik hoop dat dit genoeg info is, anders wil ik graag toelichten.

[EDIT] Budget is nu 100 euro, dat zou naar 150 kunnen, bij alles daarboven overweeg om een nieuw systeem aan te schaffen a 600-700 euro. Maar dat is toekomstmuziek.

Bij voorbaat grenst mijn dank al aan het oneindige,

groet,

Wout

PS Mocht ik in het verkeerde forum posten, ik wist niet waar een vraag over upgrading, videokaarten én geheugen kwijtmoest, vandaar overig. Maar als ik inderdaad verkeerd zit, laat maar weten waar wel dan repost ik daar!

[ Voor 7% gewijzigd door WoutO op 29-10-2011 15:35 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Volgens mij zit je hier verkeerd, maar anyway antwoord op je vraag

geheugen is goed. Met de vidkaart ga je er nit komen. Deze is niet bedoeld voor game doeleinden. Meer voor het afspelen van video etc etc.
ik weet dat op dit moment de 6850 en 6870 van ati een goeie koop zijn. volgens mij is van nvidia de 550 en 560 vergelijkbaar, maar dat weet ik niet zeker.

Maar om hiervan te profiteren zul je ook echt je processor moeten upgraden. Met het huidige moederbord zul je dan uit moeten kijken naar een q6600 of een q9xxx

Wat is je budget, dan kan je beter geholpen worden

• WoutO
Hoi, veel dank voor je antwoord, dat geeft alweer stof tot denken. Budget was ik vergeten idd. max 150 euro. Maar dat is echt uiterst, ik begon bij 50 voor het geheugen ;)

Anyway, ik zal je tips is even bekijken, veel dank!

[EDIT] Ik heb het is nagekeken, maar als ik de CPU wil upgraden, dan moet er ook een ander mobo in volgens mij, want op dat socket 775 past niet zo heel veel beters (quads a 100-150 euro).

Conclusie is dan dat eigenlijk de enige interessante upgrade het geheugen is. Andere dingen duwen het budget snel naar 200 euro. Zijn jullie het er mee eens?

groet,

Wout

[ Voor 45% gewijzigd door WoutO op 29-10-2011 16:27 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
je kan een q6600 op de kop tikken voor 50-100 euro. Dit zal echt een grote vooruitgang zijn. als je rond de 50 euro zo'n proc op de kop kan tikken kan je tweedehands misschien nog wel een leuk vidkaartje erbij steken

• WoutO
Hmm, tja, wat kortzichtig van mij om alleen in nieuw te denken voor zo'n oud systeem. Ik heb al is even gekeken. Q6600's liggen rond 75 euro 2e hands.

Dus als ik je goed begrijp is de upgrade volgorde het best in deze volgorde?
1. Geheugen
2. Proc
3. Vid