Dames en heren wijsgeren,
graag uw advies en gedachten over het volgende.
Ik heb een 5 jaar oud systeem wat ik destijds heb samengesteld en met veel tevredenheid heb gebruikt tot nu toe. Ik heb echter de stap naar Windows 7 gemaakt (vanuit xp) en ik merk dat het allemaal wat trager wordt. Fotobewerking is traag, videobewerking heel traag.
Ook als ik is een game wil doen dan merk ik dat het wat moeizamer wordt. Gaming doe ik nu met name door wat oldies opnieuw te installeren (Oblivion, Mass Effect, HL 2, starcraft 2 (geen oldie
). Wat ik daarbij wel merk is dat zo snel als ik Shading of anti-alias aanzet, mijn Sonata III kast wit wegtrekt (hij is zwart).
Ik zo an sich ook wel is de nieuwe dingen als Crysis 2, de nieuw F.E.A.R. willen proberen, maar ik heb geen illusie dat ik daar Max Spec. voor kan draaien.
Kortom, ik wil het wat pimpen en had het volgende in gedachten. Graag jullie ideëen hierover en wellicht op basis van onderstaande systeem nog andere tips?
Het geheugen vervangen door:
Kingston HyperX Dual Channel PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2, 4 GB (Euro 56,-)
Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP) 1024 MB (Euro 45,-)
Ik hoop dat dit genoeg info is, anders wil ik graag toelichten.
[EDIT] Budget is nu 100 euro, dat zou naar 150 kunnen, bij alles daarboven overweeg om een nieuw systeem aan te schaffen a 600-700 euro. Maar dat is toekomstmuziek.
Bij voorbaat grenst mijn dank al aan het oneindige,
groet,
Wout
PS Mocht ik in het verkeerde forum posten, ik wist niet waar een vraag over upgrading, videokaarten én geheugen kwijtmoest, vandaar overig. Maar als ik inderdaad verkeerd zit, laat maar weten waar wel dan repost ik daar!
graag uw advies en gedachten over het volgende.
Ik heb een 5 jaar oud systeem wat ik destijds heb samengesteld en met veel tevredenheid heb gebruikt tot nu toe. Ik heb echter de stap naar Windows 7 gemaakt (vanuit xp) en ik merk dat het allemaal wat trager wordt. Fotobewerking is traag, videobewerking heel traag.
Ook als ik is een game wil doen dan merk ik dat het wat moeizamer wordt. Gaming doe ik nu met name door wat oldies opnieuw te installeren (Oblivion, Mass Effect, HL 2, starcraft 2 (geen oldie
Ik zo an sich ook wel is de nieuwe dingen als Crysis 2, de nieuw F.E.A.R. willen proberen, maar ik heb geen illusie dat ik daar Max Spec. voor kan draaien.
Kortom, ik wil het wat pimpen en had het volgende in gedachten. Graag jullie ideëen hierover en wellicht op basis van onderstaande systeem nog andere tips?
Het geheugen vervangen door:
Kingston HyperX Dual Channel PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2, 4 GB (Euro 56,-)
- Twijfel hierbij is of ik de huidige geheugen banken (PC6400) moet uitbreiden van 2 naar 6 Gb. Of dat ik zaakje in het geheel vervang door bovenstaande.
Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP) 1024 MB (Euro 45,-)
- Nu heb ik her en der gelezen dat dit nou niet zo'n beste is. Maar zijn er alternatieven voor ongeveer die prijs en wat ik ermee doe
| Asus GeForce 8600GT Silent 256 MB |
| Kingston HyperX Dual Channel PC6400, 800 MHz, Kit Of 2, 4, 2 GB |
| Samsung TFT 206BW 20 Inch / 50.8 Cm, 2 Ms, Zilver / Zwart |
| Seagate Barracuda 7200.10 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk |
| Arctic Freezer 7 Pro |
| Asus P5K |
| Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, Boxed |
| Antec Sonata III 500 500 Watt, Zwart |
| Nexus Technology Real Silent Case Fan Onbekend, 120 Mm, 1000 Rpm (één voor (zuigend) en één achter (blazend)) |
Ik hoop dat dit genoeg info is, anders wil ik graag toelichten.
[EDIT] Budget is nu 100 euro, dat zou naar 150 kunnen, bij alles daarboven overweeg om een nieuw systeem aan te schaffen a 600-700 euro. Maar dat is toekomstmuziek.
Bij voorbaat grenst mijn dank al aan het oneindige,
groet,
Wout
PS Mocht ik in het verkeerde forum posten, ik wist niet waar een vraag over upgrading, videokaarten én geheugen kwijtmoest, vandaar overig. Maar als ik inderdaad verkeerd zit, laat maar weten waar wel dan repost ik daar!
[ Voor 7% gewijzigd door WoutO op 29-10-2011 15:35 ]