Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52
Over enkele dagen ga ik verhuizen naar een niebouwcomplex.
Allemaal studentenkamers met internet en tv alleen geleverd door Lijbrandt telecom.
Opzich prima mooie glasvezelverbinding (20 Mb/s up/down), maar nu wil ik op de 'ene' aansluiting die ze hebben PC(lan)+wireless hebben dus zoek ik een geschikte Router.

Er komt in mijn kamer dus een aansluiting waar ik in princiepe mijn lan direct op kan aansluiten en internetten via snelnet, hoe dit precies werkt weet ik niet... maar heb in ieder geval geen modem nodig.

Zelf dacht ik aan de TP-LINK TL-WR1043ND (Wordt hier ook vaak aangeraden) maar vind deze toch wel redelijk prijzig. Zijn er alternatieven?

Functies die ik graag zou willen:
Hoge doorvoer snelheid, lage ping
Nas opties dmv externe hdd
Wlan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Prijzig? Als je ziet wat je er voor krijgt vind ik die TP-Link juist heel goedkoop. In de pricewatch staan genoeg goedkopere routers trouwens, dus je kunt daar makkelijk zoeken of er iets bij zit wat voldoet aan jouw eisen: Pricewatch WLAN Routers, gesorteerd op prijs.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
posttoast schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:06:
Prijzig? Als je ziet wat je er voor krijgt vind ik die TP-Link juist heel goedkoop. In de pricewatch staan genoeg goedkopere routers trouwens, dus je kunt daar makkelijk zoeken of er iets bij zit wat voldoet aan jouw eisen: Pricewatch WLAN Routers, gesorteerd op prijs.
Ja prijzig, 50 euro vind ik niet zomaar iets.. máár ik begrijp dat deze router wel echt super prijs/kwaliteit heeft uit andere posts in dit subforum ;) Dus het is ook mijn keus als er niet andere 'iets mindere' alternatieven zijn voor een veel schappelijkere prijs.

En de rede dat ik niet zomaar eentje kies uit de pricewatch is omdat ik graag op ervaring koop, en dat mogelijk iemand een idee heeft wat de restricties zijn van snelnet, of die er überhaupt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Kijk anders eens in de Vraag en aanbod-sectie bij Tweakers als je 50 prijzig vind. Staat vaak genoeg ook prima spul tussen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je moet er rekening mee houden dat er onder dat bedrag al flinke concessies gedaan moeten worden gedaan op jouw eisen. Persoonlijk zou ik de USB-optie laten vallen, je haalt toch bijna nooit een fatsoenlijke snelheid.
tokko1 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:10:
En de rede dat ik niet zomaar eentje kies uit de pricewatch is omdat ik graag op ervaring koop, en dat mogelijk iemand een idee heeft wat de restricties zijn van snelnet, of die er überhaupt zijn :)
Als je genoegen neemt met 100Mbit poorten zou je bijvoorbeeld voor de DIR-615 kunnen gaan. Er staan reviews, dingetje heeft Wireless-N en ondersteuning voor DD-WRT.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-10-2011 16:05 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

posttoast schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:06:
Prijzig? Als je ziet wat je er voor krijgt vind ik die TP-Link juist heel goedkoop.
+1, zeker in vergelijking met zijn concurrentie is de TP-Link zeer vriendelijk geprijst (eigenlijk gewoon goedkoop).

Maar eh, welke andere routers heb je zelf al uitgezocht voor de voorselectie en waarom vind je de keuze moeilijk? Besef je wel dat als je €50,- echt duur vind voor een router je echt aan de onderkant van de (prijs) markt gaat zitten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Bor de Wollef schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:18:
[...]

+1, zeker in vergelijking met zijn concurrentie is de TP-Link zeer vriendelijk geprijst (eigenlijk gewoon goedkoop).

Maar eh, welke andere routers heb je zelf al uitgezocht voor de voorselectie en waarom vind je de keuze moeilijk? Besef je wel dat als je €50,- echt duur vind voor een router je echt aan de onderkant van de (prijs) markt gaat zitten.
Nee dat besefde ik niet ;) denk toch maar voor de TP-link te gaan.. alhoewel die D-link ook niet echt slecht is...

http://www.bol.com/nl/p/c...03004011473203/index.html

Onder de 50 euro bij Bol.com :D Nou valt hij precies binnen het max. budget :P

[ Voor 14% gewijzigd door tokko1 op 29-10-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

"Wat moet ik nemen?"-topics zijn niet echt de bedoeling op GoT.

Je had met wat zoeken prima een lijstje met eisen kunnen maken, en daarop de verschillende opties kunnen selecteren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.