Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 install / boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met nieuwe windows 7 (origineel) install op een PC van een kennis en van alles geprobeerd (voor zover ik er verstand van heb) maar zit een beetje aan het eind van mijn mogelijkheden.

De PC bestaat uit een P5B moederbord,320gb maxtor diamondmax,HD 4850 videokaart en dual core processor. Hardware heeft prima gewerkt onder XP en is naar mij gebracht omdat er is geprobeerd windows 7 te installeren na een format C en wat gerommel met easyBCD.

HD is leeg,bestaat uit 2 partities C en D. Heb de HD gekoppeld gehad aan mijn eigen systeem,gechecked en goed bevonden. Bios is standaard en de maxtor hd wordt herkend. De bootvolgorde is 1.cdrom, 2.maxtor,3.disabled.
Eerder bleef de pc hangen op 'bootmgr missing' werd mij verteld en nu staat er een zwart scherm van een programma easyBCD dat niet door mij gebruikt is.

Booten van de pc gaat goed,via DEL de bios te benaderen. Windows CD er van te voren ingedaan en na de bootsectie zou de vraag moeten komen of je van cd wilt opstarten. Dat komt niet en ik krijg een zwart scherm met witte letters (van easyBCD en 3 stappen. De eerste stap is windows in de cd lade doen en opnieuw opstarten. Dat levert na opstarten hetzelfde zwarte scherm op met de 3 opeenvolgende stappen.

Wie kan mij helpen om windows 7 op deze hd te installeren want ik krijg het niet voor elkaar. O+ :)

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54

mendel129

Radioactivator

formatteer gewoon heel dat boeltje, blijf van easybcd af, en laat de windows setup zen werk doen...?

Bringer of heat, food and silence!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je zeker dat de win 7 install DVD een volledige is en geen upgrade? Kan namelijk ook zijn dat dat ding gewoon niet bootable is - en dan gaat ie meteen richting HDD natuurlijk.

Daar wordt ik overigens even getriggerd: je zegt bootvolgorde CDROM als eerste, en praat ook over windows CD. Is het daadwerkelijk een CDROM drive of eigenlijk een DVD drive die in het systeem zit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
@mendel Als het een kwestie was van format C en install was het me wel gelukt denk ik. ;-)

Het is een CD/DVD speler/brander LG supermulti.
@TheEagle Ik kom zo nog terug op de windows versie.. [Even foongesprek]

Ben ik weer ;)
Over de windows versie. Het is windows 7 home premium [OEM] met op de achterkant van de doos de key. Op de cd zelf staan de volgende zaken geprint: Bestemd voor distributie in combinatie met nieuwe pc. Inclusief service pack 1, 32 bits software. Bevat windows anytime upgrade.
:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 15:33 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Soms is een lcd wat traag, en krijg je de melding: 'press any key to boot from Cd' niet te zien.
probeer gewoon blind de 'any key' tijden het opstarten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb de HD gekoppeld gehad aan mijn eigen systeem,gechecked en goed bevonden.

als je hem dan weer aan je systeem hangt en eens grondig een format doet :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Optie grondig formatteren is al uitgevoerd. Resultaat blijft hetzelfde. :(

Ben nu bezig om de oplossing in dit topic te volgen:
Bootmgr is missing

Harddisk aan mijn werkende pc gehangen en van windows 7 install disk opgestart. Win7 geinstalleerd en kan er van opstarten in een soort menu zoals omschreven in dat topic. (2x win 7 waar ik uit kan kiezen). Zodra ik de nieuw geinstalleerde harddisk naar de andere pc verhuis en die pc laat opstarten krijg ik weer bootmgr missing. Nu bezig de oplossing usb keyboard te proberen..

alvast dank voor het meedenken..

Verwijderd

Topicstarter
update:
Okee,heb 'fout' van pc1 gevonden. Er bleken twee cdroms (fysiek slechts eentje) aanwezig bij het opstarten; 1 met de naam CDrom DWxxx of zoiets en eentje met een combinatie van 4x twee letters met streepjes ertussen. Uiteindelijk de tweede optie uitgekozen en kon vervolgens de windows install vanaf schijf starten. Waar die eerste dan vandaan komt.. beats me :x Toch dank voor het meedenken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nog een 2e pc heb met een windows install probleem is het toch van een andere orde dan de vorige pc. Alles (dvdrom/maxtor hdd) wordt nu herkend in de bios maar tijdens de windows installatie is er geen device te bekennen. :-( :? Dat was het verhaal,nu de beelden.. ;)

Visualisatie bios:
http://img535.imageshack.us/img535/7305/82152422.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/4663/65789611.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/1792/81921979.jpg

Win 7 install [devices]
http://img210.imageshack.us/img210/8208/44891467.jpg

edit1: De Jmicron controller heb ik in de bios uitgeschakeld maar dit loste niets op.
edit2: Het eerste scherm na het booten geeft oa de detectie van ram en devices aan. Daar zie ik zowel de dvdrom als de harddisk verschijnen en het volgende zwarte scherm geeft nog wat aanvullende informatie voordat er opgestart wordt van de windows 7 cd waaronder ''detect drives done. no any drive found. Dit bericht heb ik nooit eerder gezien. :|
----------------------------------------------------------------

[solved] De pc is terug naar de eigenaar,een vriend van me. Die gaat er zelf een andere HD in zetten.

uitleg: Na veel zaken geprobeerd te hebben (had geen zin om deze pc deels te moeten demonteren -6850 zat mijn hd rack iets in de weg- om mijn hd aan de andere pc te hangen en slechts beschikking over korte kabels) uiteindelijk toch maar gedaan. De bewuste pc wilde mijn hdd met windows 7 dus wel starten.

Nadien op mijn eigen pc de hdd in kwestie eraan gehangen en een maxtor tool erop losgelaten (wilde toch wel wat meer info). Korte test gaf geen errors. Vervolgens met HDtune en die gaf aan dat de HD errors had (gehad) en die schijnbaar waren remapped of zo. Wel een 'warning' (geel). Toen een HDD low level format uitgevoerd op de schijf. Partition manager weigerde de schijf te laten benaderen. deze was dan ook greyed out.

Mijn conclusie: De hdd is overleden.
-------------------------------------------------
einde pc problemen (voorlopig) :+

dank voor het meedenken.. :)

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 13:29 ]

Pagina: 1