Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WHS slechte netwerkperformance, drops naar 0%

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 09:23
Ik heb een WHS 2011 server, voorzien van een Intel E7200 en een Intel gigabit NIC. Het overzetten van bestanden leidt onherroepelijk tot drops in de netwerk performance naar 0%. Ongeveer iedere 20 a 30 seconden. Daarna gaat hij weer naar ergens tussen de 80 en de 100%. Ik heb een aantal zaken gedaan (na flink wat google links doorgewerkt te hebben):

(alles werkte uitstekend op dezelfde plek in het netwerk, er hebben meerdere servers gestaan)

* uitsluiten van een rotte switch door de server rechtstreeks op een client PC aan te sluiten
* aanzetten en uitzetten van jumbo frames, instellen van iedere waarde in deze setting, gelijk op iedere client
* 3 verschillende NICS geprobeerd
* instellingen van Wegotserved geprobeerd, sticky hier http://forum.wegotserved.com/index.php/forum/192-networking/ (snelheid in de pieken ging omhoog, maar helaas nog steeds de drops naar 0%)
* move actie op gepoolde en op ongepoolde schijf geprobeerd
* verschillende kabels geprobeerd

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad met DHCP aan. Vast ip gegeven en het was weg. kan ik niet verklaren, maar ik was er wel mee geholpen!

• Hans C
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:37:
Ik heb iets soortgelijks gehad met DHCP aan. Vast ip gegeven en het was weg. kan ik niet verklaren, maar ik was er wel mee geholpen!
Bedankt, nu geprobeerd maar helaas, nog steeds de drops naar 0%

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:35
Firewall?

Is de server, of de pc druk met iets anders op het moment van de drops?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hans C
Tens schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:20:
Firewall?

Is de server, of de pc druk met iets anders op het moment van de drops?
Zou de firewall soms wel soms niet blokkeren? En hoe check ik dat?

De processorbelasting blijft rond de 7% steken. Geen pieken oid rond de dips in de netwerkperformance.

edit: net firewall even helemaam uitgezet, geen verschil

[ Voor 7% gewijzigd door Hans C op 29-10-2011 16:45 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:35
Het kan natuurlijk zijn dat je aan de grens van de schrijfcapaciteit van een schijf zit, en er buffers geleegd moeten worden oid.

Bekijk de doorvoer snelheden eens beide kanten op, en zo mogelijk met nog een andere pc.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hans C
Bij het downloaden van de server zie ik een snelheid van rond de 83Mb/s en heel constant. Zouden dat de schijven zijn? WD EARS 2.0 en Samsung UI 1,5TB's. Dat kan toch niet elke 20 seconden resulteren in een complete stilstand van mijn netwerk van een seconde of 4-5? Hoop ik dan....

Pagina: 1