Toon posts:

GTX 260 lijkt kaduk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als ik games wil spelen dat het beeldscherm heel erg hapert en het fps gewoon hetzelfde blijft. Ik heb vsync dan gewoon aanstaan. De ingame fps bij bf3 geeft constant 40/60 fps aan terwijl het voelt alsof de game zo erg hapert dat ik af en toe op 10fps aan het spelen ben. Ook zijn textures stuk ik heb er een filmpje van gemaakt....

Ik heb trouwens deze gpu al 2 jaar en al vanaf het begin flink overgeclocked ik denk dat hij doorgebrand is ofzo.

Ik heb hem perongeluk opgeload in 1080p maar eigenlijk is die 1680x1050

YouTube: GTX 260 Battlefield 3 errors

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 14:12 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

Nemesizz

Untouchable

Ik speel zelf geen BF3 dus weet niet precies hoe die textures er normaal uit horen te zien, maar lijkt wel een beetje raar (rare flitsen soms op de textures/schaduwen).

Heb je recentelijk ook wat met je drivers gedaan? (geupdate bijvoorbeeld en dat toen de problemen begonnen?)
Heb je al geprobeert de kaart iets te underklokken en kijken of de problemen blijven?

Kan zijn dat het geheugen iets beschadigd is geraakt door te hoge kloks en dat die de rare kuren veroorzaken. Gezien je aangeeft dat de GPU niet te warm word denk ik dus niet dat het een hitte probleem is (40 graden tijdens een game is overigens wel erg laag).

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Welke driver gebruik je?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:42

painkill

Pain(k)(ill)

Rare textures betekenen meestal weinig goeds..

Waarschijnlijk kapot geheugen (gezien de framedrops die je hebt op de groene muren)..
Je kunt hem in een andere pc steken, om verkeerde drivers etc uit te sluiten..

Maar ook gezien de 40 graden klopt er iets niet, een videokaart word gewoon warmer dan dat als alles aan het werk is..

Mijn SNES verzameling!

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook nog een kapotte gtx260, die gaf allemaal golfjes dus ik ben wel benieuwd wat het probleem uiteindelijk is.

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-02 20:46
je moet even proberen je videokaart eruit te halen(alle stroom van je pc af) en als het kan in een ander pciex 16 slot te doen. Dit werkte voor mij iig met mijn gtx560 ti waarbij ik dit een paar keer heb gehad...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de nieuwste driver het lijkt me sterk dat het daaraan ligt. Ik denk dat de memory stuck is inderdaad. Maar hij doet het nog goed genoeg voor mij hoor daar niet van. Ik vindt de frame drops echter wel erg storend.

40 graden klopt ook niet hoor.... Maar ik bedoelde gewoon te zeggen dat het niet aan de temps kan liggen want die zijn altijd ook onder load niet meer dan 73 graden.... En dan heb ik hem nog overgeclocked.

Ik zal hem proberen in een nieuw slot te zetten denk ik ik hoop dat dat werkt....
Pagina: 1