[MySQL] Connecten met andere domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNijmegen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08-2019
Hallo mensen,

Ik ben druk bezig met het maken van een tweede website, die ik op een andere server (host) heb staan, dan mijn eerste website. Website 2 moet data weghalen bij website 1, wat ik door middel van SQL (en php) wil gaan doen.

Zo heb ik een stukje code, die de laatste forum berichten van mijn forum displayen (forum staat op server 1). Dit scriptje werkt perfect en wil ik ook op website 2 gaan weergeven. IPV localhost, moet ik dit andere gaan aanroepen. En hier heb ik hulp bij nodig.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$dbhost = "localhost";
$dbuser = "user";
$dbpassword = "wachtwoord";
$db = "database";

mysql_pconnect($dbhost,$dbuser,$dbpassword) or die("Could not connect MySql Database");

mysql_select_db($db) or die("Database does not exist");

Volgens mij moet ik bij bovenstaande code de localhost vervangen voor de naam van mijn host. Ik heb hier het IP adres ingevoerd, maar dit werkt niet. Krijg continu de error (could not connect MySql Database).
Ik heb in het CMS van mijn hosting gekeken, en kan toegang verlenen aan externe domeinen. Ik heb hier de domeinnaam van mijn host ingevoerd (kan alleen naam en geen IP adres invoeren).

Alvast bedankt voor jullie help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De default instelling van MySql is dat je alleen vanaf localhost mag connecten. Je zult dus je host ook toegang moeten verlenen in je MySql server. Het lijkt me vreemd dat je daar alleen een hostname in kan vullen en geen IP adres, maar anders zul je moeten kijken wat de hostname van de server is waarop je script draait. Test het bijvoorbeeld ook eerst eens vanaf je eigen PC met een database tool, en niet je script zelf.

IMHO zou het echter een betere manier zijn als je de data op een andere manier aan biedt, bijvoorbeeld via een webservice, op die manier is het later ook makkelijker om externe partijen ook een API aan te bieden, en toch nog goede controle over de rechten te kunnen houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 29-10-2011 13:24 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en waarom niet gewoon een iframe waar je een link maakt naar website 1 met een pagina met de laatste berichten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fish schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:31:
en waarom niet gewoon een iframe waar je een link maakt naar website 1 met een pagina met de laatste berichten ?
Wellicht maakt TS gebruikt van een https site? Anyway, iframe is niet echt de mooiste oplossing.
Overigens zijn er natuurlijk tig workarounds te bedenken. Server side een datafeed ophalen, reverse proxy naar een datafeed van de berichten en parsen met Javascript etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNijmegen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08-2019
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@Woy
Ik heb mijn host toegang verleend. Binnen Cpanel (CMS) zit de optie Remote SQL. Daar kan ik domeinnamen toevoegen die ik toegang verleen.

Hebben jullie eventueel info over:
- Webservice
- API aanbieden
- Server side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BasNijmegen schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:39:
Daar kan ik domeinnamen toevoegen die ik toegang verleen.
De domein naam waar je je site op draait is waarschijnlijk wel anders dan de hostname van de machine die verbinding probeert te maken met je MySql server. Vandaar dat het me handig lijkt om het eerst eens met een MySql tool ( Bijvoorbeeld MySql workbench ) te proberen van je eigen machine. Als dat lukt, weet je in ieder geval dat het goed geconfigureerd is.
- Webservice
- API aanbieden
- Server side
Het lijkt me verstandig om daar eerst zelf eens wat informatie over te zoeken, want dat zijn geen onderwerpen die je even in een post op een forum uit kunt leggen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BasNijmegen schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:39:
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@Woy
Ik heb mijn host toegang verleend. Binnen Cpanel (CMS) zit de optie Remote SQL. Daar kan ik domeinnamen toevoegen die ik toegang verleen.

- Webservice
- API aanbieden
- Server side
en daar vul je in ?

de domeinnaam van de virtuele server ?
ip adres(en) van de host(s) ?
de echte naam van de host ?

probeer eens gewoon het ip toe te voegen ip domeinnaam

Iperf

Pagina: 1