Toon posts:

WOL via internet werkt alleen vlak na uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Is het misschien een mogelijkheid om eerst naar mijn NETGEAR router te gaan en dan van mijn NETGEAR naar mijn experiabox? Vervolgens de server aansluiten op mijn NETGEAR en hopen dat WOL dan wel correct werkt?

Goede middag,

Al een tijdje heb ik thuis een servertje draaien, met als belangrijkste functie een FTP-server, dit werkt helemaal top. Ik heb mijn account op de server gemount met NetDrive en zo kan ik overal werken met dezelfde bestanden.

Er is echter nog één finishing touch dat ik nog niet helemaal goed krijg, namelijk Wake On Lan via het internet. Over het interne netwerk gaat dit, uiteraard, zonder problemen. Maar via het internet lukt het alleen vlak nadat ik de server heb uitgeschakeld.
Ik heb op het bureaublad een snelkoppeling gemaakt naar het "Afsluiten" van de pc, zodat ik via "Verbinding maken met een extern bureaublad" de server uit kan schakelen. Dit werkt prima en als ik dan binnen een paar minuten een Magic Packet stuur, gaat de server netjes weer aan. Maar als ik te lang wacht, lukt dit niet. Maar via het interne netwerk heb ik dit probleem niet. De server draait trouwens Windows 7 met een FileZilla server.

Wie kan mij vertellen waarom ik na een bepaalde tijd niet meer via internet mijn server kan wekken, maar wel via het interne netwerk? Het internet verschaft mij geen verdere informatie over dit probleem.

Groeten,

Koen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 18:00 ]

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 13:19
Het lukt na langere tijd dus wel nog via het lokale netwerk, maar niet meer via internet? Misschien zit het probleem dan in je router. Kijk eens of het IP adres waarnaar je de poort hebt geforward, na bepaalde tijd nog geleased is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat verwacht ik ook, mijn router is de (geweldige...) Thomson TG789vn. De DHCP-leasetijd is oneindig naar het vaste IP-adres.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt alsof je tegen de ageout van de ARP-tabel in je router aan zit te kijken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:34

allure

Titaan fase 2/3

Je moet even naar je ARP-tabel kijken of deze de adressen "onthoud".
Zo niet, dan komen de WOL-parketten niet aan bij de PC.

edit:

Damn you, Cyber ;)

[ Voor 11% gewijzigd door allure op 29-10-2011 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die ARP-tabel is niet te vinden/in te stellen bij deze router ben ik bang. Ook heb ik al geprobeerd om poort 7 niet te forwarden naar de server, 192.168.2.13, maar ook naar de router zelf 192.168.2.254 en 192.168.2.255. Geen succes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe benader je het ding van buitenaf? Op IP of op (dynamische) DNS naam?
In geval van DynDNS etc: waar draait die DynDNS client, op je PC of op je router?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik benader hem inderdaad via een dynamische DNS naam. Deze draait voor zover ik weet gewoon online op dyndns.com.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zou het een optie zijn om hem als DMZ in de router te configureren?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:01:
Die ARP-tabel is niet te vinden/in te stellen bij deze router ben ik bang. Ook heb ik al geprobeerd om poort 7 niet te forwarden naar de server, 192.168.2.13, maar ook naar de router zelf 192.168.2.254 en 192.168.2.255. Geen succes.
Is 't een echte TG789vn of een KPN Experiabox?

In dat eerste geval kun je de ARP-tabel via telnet instellen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het een KPN Experiabox.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer anders eens 255.255.255.255?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet, omdat dit niet ingevuld mag worden in dat veld van de router.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:49
Ah, dat is de nieuwere experiabox inderdaad. Die oude kan je heel makkelijk hacken en zo via Telnet een static arp entry maken, ipv een dynamische. Volgens mij hebben ze het administrator-worden redelijk dichtgetimmerd op dit ding.. maar misschien kan je daar eens op zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet lukken, de Experiabox is zo raar, dat poorten die open staan niet open staan maar toch open staan. Precies.... Je zet ze open, vervolgens zijn ze nog steeds gesloten voor de buiten wereld, maar op de één of andere manier werken ze wel.

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:08:
Ik benader hem inderdaad via een dynamische DNS naam. Deze draait voor zover ik weet gewoon online op dyndns.com.
Maar jij moet en progseltje laten draaien op je router of je pc om die dyndns server te laten weten dat je online bent ;)
Waar draait dat progsel? Als dat op je PC is: kan zomaar zijn dat dyndns dat doorkrijgt, of iig merkt dat er geen update meer is geweest na een bepaalde interval en je pc dus uit staat. Dan weten ze dat de entry (tijdelijk) verlopen is.

Wat als je de boel gewoon op extern IP ipv op dyndns naam benadert? Gaat het dan wel goed?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, interessant. Ik heb namelijk nooit een programma hoeven te installeren. Ik ga de server uitzetten en vervolgens even wachten en kijken of ik hem daarmee aan krijg.

Edit: Geen succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 15:06 ]

• The Eagle

The Eagle

Hoe geef jij aan bij DynDNS wat je IP is? Heeft die router een dyndns client (ken die experiaboxen niet)?

Verder: als je hem op DNS naam niet van buiten kunt bereiken, lukt het dan op IP wel?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, via het ip-adres werkt het ook niet. Dan was het probleem opgelost geweest, want of ik nou mijn ip invul of mijn dyndns, dat maakt niet uit. Alleen krijg ik geen respons.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06

ralpje

Deugpopje

Probeer je het ook echt 'via het internet' (dat wil zeggen van buiten je eigen lijn), of vanaf je interne netwerk op de externe naam / ip-adres?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment vanaf het lokale netwerk, wel via een internet broadcast.

• The Eagle

The Eagle

Als je echt goed wilt testen moet je toch echt via een andere lijn gaan. Kun je dat niet via je telefoon fixen?
Kan ook goed zijn dat die Experiabox internet broadcasts blockt. Sterker nog, als dat ding door KPN is dichtgespijkerd zou me dat uberhaupt niks verbazen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat wanneer ik hem 's ochtends aan zet en hem vanaf de UT uitzet en daarna weer gelijk aan zet hij het wel doet. Wacht ik echter een paar minuten, dan lukt het niet meer.

Ik ga nu proberen of het probleem zich ook voor doet als ik deze site gebruik: http://wakeonlan.me

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie edit alstublieft!
Pagina: 1