• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:15
Ik zie Twitter vastlopen en daarna een melding dat miscrosoft Windows (7) niet meer reageert, niets reageerde meer en ik zet heel dom de pc uit.

Nu start de pc op tot het motherboard scherm asus m4a87td en gaat niet verder ik kan wel in de bios maar als ik er dan uitgaan is er geen geldige boot device gevonden.

amd athlon II x4 640
amd radeom hd6850
8gb ram

Hdd weet ik niet

Hoe zorg ik dat m'n pc weet opstart?

Hier foto's: http://s1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/
Onderin heb ik ook nog posts geplaatst.

Melding: Insert proper boot device
win7

Hij is geboot door paar keer opnieuw op sata 1 te drukken en dan herkende die hem...
Ik ga nu zo snel mogelijk backuppen en misschien dat kabeltje vervangen?

Iig heel erg bedankt voor jullie hulp, sorry dat ik zo onduidelijk was.
Maar ik deed het vanaf mijn wp7 dus niet alles was even overzichtelijk te typen.
Heel erg bedankt

Het opstarten duurde 5 minuten maar ik zit in WindowsHet probleem is half opgelost... Ik vertrouw m'n hdd niet dus nadat dat ik bestanden heb overgezet ga ik even bellen!

Ik zal zo een ereboot doen of het zo langzaam blijft
Mvg kristan

[ Voor 45% gewijzigd door StrongArmLance op 30-10-2011 18:53 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Harde schijf goed aangesloten ? / Stekkertje los.

• StrongArmLance
Nog niets... Ik durf nniet zoveel te doen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Stroomkabel losmaken van je pc.
Dan pc starten zonder stroom, 3 seconden de knop ingedrukt houden.
Dan pc weer proberen te starten.

In bios van je pc de reclame scherm uitzetten, dan zie je ook waar de pc blijft hangen.

[ Voor 26% gewijzigd door jan99999 op 29-10-2011 14:00 ]

• StrongArmLance
Reclame uitgezet...
Dan komt hij op American megatrends te staan die alles checkt ram, controllers en dan stopt ie ik kan dan wel weer de bios ingaan met del

Verwijderd

Welke windows? Heb je de installatieschijf?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja, als je zelf niks durft te doen dan kan je niet verwachten dat de anderen op afstand jou pc kunnen in stralen zodat ie het wel weer doet. Misschien moet je dan Jomanda eens bellen en een foto aan haar sturen maar even zonder flauwekul, je zal toch echt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eerst moeten gaan door lezen. Durf je dat allemaal niet dan raad ik je aan om iemand in je kenissenkring te vragen om dit voor je te doen want anders word dat echt niks.

• StrongArmLance
Even voor de duidelijkheid, ik zei dat ik dat niet durfde omdat ik dan niet zou weten wat ik moet doen, en dat lijkt me vrij dom...

Als iemand advies geeft, voer ik dat zeker uit!

Verwijderd

Misschien handig om even in de bios te kijken of er een HDD gezien wordt

Verwijderd

kristan schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:27:
Even voor de duidelijkheid, ik zei dat ik dat niet durfde omdat ik dan niet zou weten wat ik moet doen, en dat lijkt me vrij dom...

Ik wil best advies geven als jij antwoord geeft.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
kristan schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:27:

En dat is dus niet de bedoeling dat wij je hier moeten gaan adviseren want op Tweakers word op de 1ste plaats eigen inzet verwacht, en om je op weg te helpen is hiervoor Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bedoeld. Dus doorloop eerst eens dat topic en pas daarna kan je nog eventuele vragen stellen waar je echt niet uit komt en die nog niet hier op het forum ergens al beanwoord staan.

• StrongArmLance
Ik heb foto's gemaakt van de binnenkant, het probleem stond niet in de troubleshooter...
Er staat insert proper boot device, dus dat is de hdd toch?

Dit is het album:

http://s1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/

Die rechter is idd mn hdd:

http://s1090.photobucket....iew&current=WP_000673.jpg

Duidelijkere of andere foto's nodig? Zeg het me!

[ Voor 31% gewijzigd door StrongArmLance op 30-10-2011 11:36 ]

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:43:
[...]

Ik wil best advies geven als jij antwoord geeft.
Ik heb foto's gepost!

Verwijderd

Dat is geweldig, nu weet ik nog niet over welke windows versie wij praten en of je de installatie-schijf hebt.......

Verwijderd

klinkt als een kapot mbr, windows herstel disk al geprobeerd?
hdd kan best stuk (aan het gaan) zijn, maar ik denk niet dat stekertjes er spontaan uit komen zetten.
dus tot nu toe heb je nog (bijna) geen enkele info gegeven waar iemand hier iets aan heeft.

wat voor pc, wat voor hdd, windows versie, error screen-cap... etc.... dan kunnen we pas (proberen te) helpen.

houd er rekening mee dat je hardeschrijf mischien eens dezer dagen komt te overlijden.
want mbr's frituren (meestal) niet zichzelf!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:27 ]

• StrongArmLance
Als ik m'n pc niet aanzet kan hdd dan ook breken.

Heb geen herstel shijf... Ik kan het wel proberen te maken met m'n Windows 7 laptop

En de pc stopte op het moment dat er stond Microsoft Windows reageert niet en toen uit dus kan het zijn dat er iets corrupted in de Windows sectie op de hdd?

Verwijderd

net je foto's bekeken, vervang eerst je sata kabel maar eens een keer, zo'n rond gedraaide kabel is natuurlijk zo 'ie zo vragen om problemen....

"insert proper boot device" betekend dat hij nog niet eens met het booten van je hdd begonnen is, laat staan booten van windows. ik zou als ik jouw was inderdaad eerst even een een herstelschrijf maken en (proberen te) gebruiken... als dat niet werkt, NEXT.... als het wel werkt, hdd controleren op slechte sectoren etc..

nb. wel gecontrolleerd dat je er geen usbsticks, floppy's cd/dvd's in hebt laten zitten?

/edit
ik verwacht niet dat jij je hdd ge partitioneerd hebt, dus er is niet persé een "windows sectie¨, windows kan net zo versnippert staan als elk ander bestand programma!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:38 ]

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:32:
net je foto's bekeken, vervang eerst je sata kabel maar eens een keer, zo'n rond gedraaide kabel is natuurlijk zo 'ie zo vragen om problemen....

"insert proper boot device" betekend dat hij nog niet eens met het booten van je hdd begonnen is, laat staan booten van windows. ik zou als ik jouw was inderdaad eerst even een een herstelschrijf maken en (proberen te) gebruiken... als dat niet werkt, NEXT.... als het wel werkt, hdd controleren op slechte sectoren etc..

nb. wel gecontrolleerd dat je er geen usbsticks, floppy's cd/dvd's in hebt laten zitten?

/edit
ik verwacht niet dat jij je hdd ge partitioneerd hebt, dus er is niet persé een "windows sectie¨, windows kan net zo versnippert staan als elk ander bestand programma!
Nee niet geparttioneerd... Niet meer althans, ik bedoelde meer Windows files...
Maar hij begint begint nog niet met booten nee, ik stuur hem wel weer op als je adviezen niet werken ik heb nog garantie...

Bedankt!

Verwijderd

wat ik wel grappig begin te vinden is dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op de belangrijkste vraag uit dit hele topic..... wat is je windows versie....

hulp vragen op tweakers zonder eerst voor onderzoek en eigen oplossingen te hebben geprobeerd...ok...valt mee te leven.
vervolgens geef je aan niet eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doorlopen...ok... niet echt tweaker waardig maarja beginners foutje dat we allemaal wel meegemaakt hebben.
ook vragen er al het hele topic wel willende mensen om je windows versie, die wij allen nogsteeds niet hebben gekregen... ok... als je snel iets op wilt lossen zie je wel eens iets over het hoofd (3x?!)
en dan als laatste opmerking van mijn kant....: "ik stuur hem wel weer op...ik heb nog garantie" is nou niet echt tweaker waardig(ookal zijn er een hoop fiscaal bewuste tweakers met weinig tijd die het zelfde doen ;) )

ik hoop dat je het op kan lossen, of de garantie het voor je oplost
(makkelijker is denk ik gewoon eerst windows opnieuw installeren want ik durf er op te wedden dat ze bij de garantie in eerste instantie het zelfde doen) maar ik wil je wel verzoeken iets meer tweaker waardige inzet te tonen volgende keer.

verder.... succes!

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:27:
wat ik wel grappig begin te vinden is dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op de belangrijkste vraag uit dit hele topic..... wat is je windows versie....

hulp vragen op tweakers zonder eerst voor onderzoek en eigen oplossingen te hebben geprobeerd...ok...valt mee te leven.
vervolgens geef je aan niet eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doorlopen...ok... niet echt tweaker waardig maarja beginners foutje dat we allemaal wel meegemaakt hebben.
ook vragen er al het hele topic wel willende mensen om je windows versie, die wij allen nogsteeds niet hebben gekregen... ok... als je snel iets op wilt lossen zie je wel eens iets over het hoofd (3x?!)
en dan als laatste opmerking van mijn kant....: "ik stuur hem wel weer op...ik heb nog garantie" is nou niet echt tweaker waardig(ookal zijn er een hoop fiscaal bewuste tweakers met weinig tijd die het zelfde doen ;) )

ik hoop dat je het op kan lossen, of de garantie het voor je oplost
(makkelijker is denk ik gewoon eerst windows opnieuw installeren want ik durf er op te wedden dat ze bij de garantie in eerste instantie het zelfde doen) maar ik wil je wel verzoeken iets meer tweaker waardige inzet te tonen volgende keer.

verder.... succes!
M'n Windows versie staat al vrij lang in de eerste post :$ en ik ben vrij hardware a technisch... Zodra ik op een os zit lukt alles;( ik neem wel cursusje hardware...
ik heb de trouble shooter doorlopen, ik kwam mijn probleem niet tegen? 3x niet...

En inderdaad ik heb niet veel tijd ik zit op school...
nb het is dus Windows 7!

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 30-10-2011 16:43 ]

Verwijderd

volgende keer
/edit aangeven in de OP én in je antwoord het antwoord op een vraag vermelden/verwijzen naar de OP
OF
geen /edit aangeven in de OP maar ook dan: in je antwoord het antwoord op een vraag vermelden/verwijzen naar de OP

dan blijft het voor iedereen overzichtelijk!
windows 7 heeft overgens een prachtige herstel functie, een daar mee moet het wel lukken.
maak een herstel schrijf en anders een herinstalatie(want ook met de garantie ben je toch alles kwijt!), en als dat niet werkt kan je hem altijd nog RMA sturen!

Verwijderd

We weten ook nog steeds niet of de HDD wel in de bios te zien is.
Lijkt mij persoonlijk wel handig dit eerst te checken, als het daar al fout zit is iedere softwarematige oplossing verder natuurlijk overbodig.

• StrongArmLance
Nee dat is het probleem...
De bios zegt bij het sorteren van de opstartvolgorde wel hdd maar geen volledige seagate naam ofzo...

Verwijderd

dat is niet wat w.schaper bedoelt!
hij wil weten of de hardeschrijf wel gedetecteerd wordt, zo ja...geprobleem...zo nee....probleem.
en nee .... dat zie je niet(altijd) in de opstart volgoorde. maar bij de hardeschrijf/sata/ide instellingen. en tijdens het opstarten.

Verwijderd

Je moet in het eerste bios scherm kijken of een HDD zichtbaar is.
Ook je DVD speler zou je daar moeten zien ( indien aanwezig)
zie blz 2-9 van het boekje wat bij het moederbord hoort.
Opstart volgorde heeft hier niet zoveel mee te maken, eerst moet hij gedetecteerd worden.

Verwijderd

/flauw
en als de eerste 10 pagina's nou in het swahillisch staan?

het zou fijn zijn als we wat precieser wisten wat er in zijn pc zit.... mee denken met een denken met een denkbeeldige bios is minder makkelijk als met een echte ;)

Verwijderd

ga naar de bios.
Die opent met "main"
Daar kun je date, time en language instellen.
Daaronder zie je een rijtje sata1 t/m sata 6
Op sata1 als ik het goed op je foto zie moet de HDD staan, als achter sata 1 "not detected" staat heb je waarschijnlijk een probleem

Heb hetzelfde moederbord
dus hetzelfde boekje
en dezelfde bios.
Dus niet "een denkbeeldige bios"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 17:43 ]

• StrongArmLance
Sata 1 not detected
2 dvdram
3tm4 not detected...

Als ik op enter druk bij sata 1 en dan even wacht komt er st en heel veel nummertjes staan.... Toen save n discard... 2e keer is het weg, als ik er op klik not detected

Nu zie ik hem hij herkend de harddisk... 1tb...
Alleen als ik dan reboot is er niets...
Beetje instabiel dus?

Hij staat er nu ook op zonder eerst enter te moeten drukken

Okee allemaal heel erg bedankt voor jullie geduld, hij boot nu ..
Alleen waarschijnlijk nog steeds vrij instabiel
Het ligt iig aan de hdd die niet altijd herkend wordt.

Hij blijft hangen op starting windows...
Is opgestart... Duurt heel lang... TS/OP

[ Voor 113% gewijzigd door StrongArmLance op 30-10-2011 18:56 ]

• StrongArmLance
Oke ik heb nooit de eerste page goed gezien ik zag telkens maar de helft van de comments...
maar dat doet er niet meer toe

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 30-10-2011 18:55 ]

Verwijderd

misschien toch nog het kabeltje van de sata aansluiting vervangen.
Dit hoort allemaal niet zo moeizaam te gaan, er zit iets fout waarschijnlijk.

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:28:
misschien toch nog het kabeltje van de sata aansluiting vervangen.
Dit hoort allemaal niet zo moeizaam te gaan, er zit iets fout waarschijnlijk.
Heel erg bedankt!
Ook voor je geduld, ik was vandaag niet de makkelijkste...
Stress, problemen, en voetbal speelden parten.

Maar heel erg bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kristan schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:30:
Nog niets... Ik durf nniet zoveel te doen
Zo werkt het hier niet.

Eerst doen wat je zelf kunt, dan pas topic openen, *met* volledige info over je systeem en wat je zelf geprobeerd hebt en wat er gebeurde.

We laten je niet met lege handen achter:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder heeft een topic totaal geen zin als je keer op keer vragen van anderen negeert. Zo heb je nog steeds niet aangegeven exact welke versie Windows (7) je gebruikt.
Oke ik heb nooit de eerste page goed gezien ik zag telkens maar de helft van de comments...
Voortaan eerst zorgen dat je in staat bent te lezen, dan pas reageren. Wederom, als je de reacties van anderen niet kunt lezen kunnen ze net zo goed niet reageren.

Dit topic is iig wegens te weinig inzet en (al dan niet moedwillig) negeren van suggesties verziekt en gaat dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 31-10-2011 14:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.