Netwerkadaptor probleem

Pagina: 1
Acties:

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 10:28
Hallo,

Ik heb een Linksys Dual-Band Wireless-N USB Network Adapter (wusb 600N), echter ik had windows vista op mijn pc, nu heb ik windows 7 64 bit op mij pc. Probleem wat zich nu voordoet is dat er geen nieuwe driver kan worden gevonden voor mijn adaptor, alles gebrobrobeert, ook de nieuwe driver gestuurd door Linksys werkt niet. Ik ben er een beetje klaar mee.

Ik heb een Linksys router WRT 320 N>

nu heeft Linksys wel een nieuwe adaptor compatible met windows 7 Linksys AE100.

Vraag is nu kun je ook een ander merk adaptor gebruiken want k ben een beetje klaar met Linksys??

zo ja welke is dan aan te bevelen, graag compable met windows 7 en "plug and play" graag onder de 40 euro

alvast bedank voor reacties en evt tips

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 18:03
Ik heb toevallig ook de zelfde netwerk adapter. Draai zelf ook windows 7 en dat werkt allemaal prima. Weet je zeker dat je de goede drivers van de linksys website hebt gedownload? Deze werken bij mij (en 2 andere pc's in huis) gewoon prima.

Qua router heb ik een maatje minder, de 160n. Het enige probleem wat ik ervaren heb tijdens het installeren was dat ik kanaal 12 in mijn router had aanstaan, en de ontvanger niet werkte tot ik een kanaal onder de 10 pakte.

Antwoord op je vraag:
Ja, een ander merk adapter is geen probleem. Aanbeveling is erg persoonsgebonden. Ik ben namelijk niet zo'n fan van sitecom (omdat in mijn stageperiode in een winkel die dingen elke dag retour werden gebracht). Voor een schappelijke prijs heb ik bijvoorbeeld meer vertrouwen in ICIDU. Onbekend merk misschien, maar als je gewoon de Wireless N-adapter neemt is er niks aan de hand.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Volgens mij kun je gewoon de vista driver onder 7 draaien, doe ik zelf ook vaak met hardware waar nog geen windows 7 drivers voor zijn, nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Er is "gewoon" een Win7 driver

03/24/2010
Ver.3.0.10.0 (Windows 7 32 & 64 bit)
http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/adapters/WUSB600N

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 10:28
Hallo,

Probleem is dat er geen driver is voor mijn Adaptor (Versie V2.0) voor versie V1.0 is er wel een driver voor windows 7, zou ik deze dan kunnen gebruiken?

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Volgens de release notes werkt hij ook voor versie 2
Pagina: 1