Hardware: Asrock a330ion + mini itx kast van in-win 200 watt voeding, 2GB ram, 1TB Sata schijf
Probleem: als ik de pc aanzet start de voeding en moederbord fan een halve seconde, daarna stopt alles. Schijf gaat niet draaien, en geen video output. Als ik de powerswitch 3 sec vast hou gaat het systeem uit en herhaalt het probleem zich weer als ik het systeem weer wil inschakelen.
Wat ik heb geprobeerd:
- ATX formfactor voeding van oude computer, systeem werkt! (20 pins, +- 6 jaar oud)
- Nieuwe mini itx kast gekocht, werkt niet (zowel 20 als ook 24 pins)
- zonder hdd, usb, monitor enz enz (alleen moederbord + voeding + powerswitch)
- jumpers usb 5v omgezet
- bios reset jumper
Het gekke is dus dat na het sneuvelen van de eerste in-win een oude atx voeding werkt, maar de nieuwe in-win niet
Wat denken jullie? voeding of moederbord.
Ik heb een usb muis/toetsenbord in de esata poort gestopt, maar dit moet kunnen toch?
Probleem: als ik de pc aanzet start de voeding en moederbord fan een halve seconde, daarna stopt alles. Schijf gaat niet draaien, en geen video output. Als ik de powerswitch 3 sec vast hou gaat het systeem uit en herhaalt het probleem zich weer als ik het systeem weer wil inschakelen.
Wat ik heb geprobeerd:
- ATX formfactor voeding van oude computer, systeem werkt! (20 pins, +- 6 jaar oud)
- Nieuwe mini itx kast gekocht, werkt niet (zowel 20 als ook 24 pins)
- zonder hdd, usb, monitor enz enz (alleen moederbord + voeding + powerswitch)
- jumpers usb 5v omgezet
- bios reset jumper
Het gekke is dus dat na het sneuvelen van de eerste in-win een oude atx voeding werkt, maar de nieuwe in-win niet
Wat denken jullie? voeding of moederbord.
Ik heb een usb muis/toetsenbord in de esata poort gestopt, maar dit moet kunnen toch?