Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoesBoes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02-2024
Hardware: Asrock a330ion + mini itx kast van in-win 200 watt voeding, 2GB ram, 1TB Sata schijf

Probleem: als ik de pc aanzet start de voeding en moederbord fan een halve seconde, daarna stopt alles. Schijf gaat niet draaien, en geen video output. Als ik de powerswitch 3 sec vast hou gaat het systeem uit en herhaalt het probleem zich weer als ik het systeem weer wil inschakelen.

Wat ik heb geprobeerd:
- ATX formfactor voeding van oude computer, systeem werkt! (20 pins, +- 6 jaar oud)
- Nieuwe mini itx kast gekocht, werkt niet (zowel 20 als ook 24 pins)
- zonder hdd, usb, monitor enz enz (alleen moederbord + voeding + powerswitch)
- jumpers usb 5v omgezet
- bios reset jumper

Het gekke is dus dat na het sneuvelen van de eerste in-win een oude atx voeding werkt, maar de nieuwe in-win niet :S

Wat denken jullie? voeding of moederbord.
Ik heb een usb muis/toetsenbord in de esata poort gestopt, maar dit moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoesBoes schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:16:
Ik heb een usb muis/toetsenbord in de esata poort gestopt, maar dit moet kunnen toch?
Hoe heb je dit gedaan dan? met een USB -> PS/2 adapter oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee. eSATA is voor harde schijven, niet voor HIDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46

Misschien heb je in bovenstaande kortsluiting gemaakt, koppel dit los indien dit gaat. hier moet dus een harde op zitten.

Test je voeding in een andere pc. Hij zou defect kunnen zijn.

Indien je hem gaat omruilen(indien voeding goed werkt op een andere pc) pak een andere merk voeding, het zou kunnen zijn dat deze model niet met dit moederbord wilt samenwerken, is zeer zelden maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:35:
[...]

Nee. eSATA is voor harde schijven, niet voor HIDs.
Sommige eSATA poorten hebben ook USB (powered eSATA) maar ik vraag me af of dat bij dit moederbordje ook het geval is.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoesBoes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02-2024
Bedankt voor de reacties, ik had heel even het toetsenbord en muis (usb versies) in de Powered eSata poort gestopt, zonder te kijken paste dit wonderbaarlijk perfect. Natuurlijk heb ik dit meteen nadat ik merkte dat het systeem niet werkte weer ongedaan gemaakt.

Na dit incident heb ik andere voeding getest, en het systeem werkte hiermee. Echter was dit een grote atx voeding die niet in het kleine kastje past. Dus heb ik een nieuwe kast gekocht. Echter nu weer hetzelfde probleem :S haha

Inmiddels een prijzig itx systeempje geworden :P
Voordat ik een nieuw moederbord koop wil ik eigenlijk zekerheid hebben, aangezien het bord wel werkt met een andere voeding, maar de oude en de nieuwe voeding wel iets deden (namelijk heel even aan en uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 22:43
Heb je alle onderdelen ook al een keer los uit de kast gehaald en dan aangezet?

Ik heb een keer gehad dat buiten de behuizing alles werkte, maar erin niet, denk dat er in mijn geval toch iets van "sluiting" gemaakt werd op het geheel, zodar het in de kast zat en je op aan drukte dan spinde ie een halve seconde op, maar dat was het ook wel...

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simotion
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-07 17:02
Heb je de oude voeding aangesloten terwijl alle componenten in de kast zaten? En dat werkte? Zo ja kun je om bovenstaande uit te sluiten de in-win voeding uit de kast schroeven, aansluiten en kijken of het wel werkt met de voeding buiten de kast (zelfde situatie waarin de oude voeding dan ook werkt).

[ Voor 53% gewijzigd door simotion op 02-11-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
En nog iets, kun je de In-Win voeding ook testen met andere componenten? Verder al geprobeerd om zo kaal mogelijk op te starten? 1 ram dimm enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jouw probleem neigt naar kortsluiting. Maar ik denk dat het een goed idee is om de hangen en opstarten troubleshooter eerst eens door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken dit soort problemen van een defecte corsair voeding(nieuw uit dde doos toen),ik drukte op de powerknop 1 a 2 sec draaiden de fans en uit.Oplossing was een andere voeding,daarmee ging de pc weer als een speer.

misschien is dit bij ou ook het geval

Eerst dus de oude voeding aansluiten,kijekn of het probleem opgelost is,zo ja dan heb je het probleem gevonden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 18:50 ]

Pagina: 1