2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
VirtualBox heeft ook zo'n feature. Dat heet Seamless Mode. Zelf lang geleden eens gebruikt, dus de details ben ik kwijt, maar wellicht dat het is wat je zoekt.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
ook met xp - 7? zie enkel ubuntu - 7 of andersom... (7 - ubuntu)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Seamless Mode in VB is er voor elk OS dat het ondersteund. Bij Windows heb je dus enkel je taakbalk in beeld, en het/de scherm(en) die je open hebt. Het enige nadeel met Seamless Mode is dat als je twee vensters open hebt in je VM en een venster in de Host, die op het moment focus heeft over je VM scherm, deze achter je VM zal komen zodra je VM naar de voorgrond gaat. Je VM is dus eigenlijk 1 groot venster waarbij de achtergrond (desktop) transparant is.
Als je Linux als Guest hebt, dan zie je alleen de panels nog (geen idee als je een dock hebt, nooit geprobeerd). Met 3D aan en actief (compiz) mis je ook de titelbalk, tenzij ze 't ondertussen hebben gefixt. Is een tijdje geleden dat ik seamless heb gebruikt en ken alle veranderingen niet uit m'n hoofd.
Als je Linux als Guest hebt, dan zie je alleen de panels nog (geen idee als je een dock hebt, nooit geprobeerd). Met 3D aan en actief (compiz) mis je ook de titelbalk, tenzij ze 't ondertussen hebben gefixt. Is een tijdje geleden dat ik seamless heb gebruikt en ken alle veranderingen niet uit m'n hoofd.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Oh, dat was inderdaad waarom ik het toen maar even gebruikt heb
Je vensters binnen de virtual machine staan niet op zich, maar vormen samen één geheel (de VM). Maar geen idee of dat al gefixt is, nee.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
In VirtualBox werkt het prima. (vind ik)
Hier LinuxMint (guest) in Win7 (host)
http://home.deds.nl/~gero71/bla/Untitled.png
Maar is het nu mogelijk om slechts één venster van Linux op de voorgrond te hebben, zonder dat alle andere linux-vensters mee naar voren springen?Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:00:
In VirtualBox werkt het prima. (vind ik)
Verwijderd
Nee, als je 2 vensters in de guest hebt en je selecteert er 1 komen ze beide on-top over de vensters van de host heen.Room42 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:43:
[...]
Maar is het nu mogelijk om slechts één venster van Linux op de voorgrond te hebben, zonder dat alle andere linux-vensters mee naar voren springen?
Pagina: 1