Ik heb een Vertex Plus gekocht voor een klant. Moet in een ouder MacBookje. Hiervoor is net (drie dagen terug) een update uitgebracht omdat er specifiek met SATA1 problemen waren die o.a. in de MacBook zit.
Nou wil ik die update doen, en die is alleen beschikbaar als bootable CD. Geen OCZ Toolbox dus.
Die CD wordt in mijn twee machines prima geboot, maar de drive wordt nergens herkend. Ik heb dat getest met alle andere SATA-devices afgekoppeld (behalve de SSD en DVD-ROM speler dus).
Wil ik iets doen met OCZ Toolbox, dan gaat het ook raar:
- OCZToolbox_v2.40 herkend de disk niet
- OCZ Toolbox v2.35 herkend de disk wel, maar als ik op 'erase drive' druk gebeurt er niks. Druk ik "read smart data" dan krijg ik dit:
De SSD kwam uit seal. 25700 power-on hours
"Die size" displayed een leeg window.
Is deze gewoon DOA of doe ik iets raars? Is er nog een andere manier dan een (imho) vrij rottige CD-image om die firmware te upgraden? Ik loop nu telkens een DVD-rom speler tussen machines rond te slepen gezien ik er maar 1 heb.
Nou wil ik die update doen, en die is alleen beschikbaar als bootable CD. Geen OCZ Toolbox dus.
Die CD wordt in mijn twee machines prima geboot, maar de drive wordt nergens herkend. Ik heb dat getest met alle andere SATA-devices afgekoppeld (behalve de SSD en DVD-ROM speler dus).
Wil ik iets doen met OCZ Toolbox, dan gaat het ook raar:
- OCZToolbox_v2.40 herkend de disk niet
- OCZ Toolbox v2.35 herkend de disk wel, maar als ik op 'erase drive' druk gebeurt er niks. Druk ik "read smart data" dan krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
| SMART READ DATA Revision: 18 Attributes List 1: SSD Raw Read Error Rate 12 9: SSD Power-On Hours 25700 12: SSD Power Cycle Count 25700 |
De SSD kwam uit seal. 25700 power-on hours
"Die size" displayed een leeg window.
Is deze gewoon DOA of doe ik iets raars? Is er nog een andere manier dan een (imho) vrij rottige CD-image om die firmware te upgraden? Ik loop nu telkens een DVD-rom speler tussen machines rond te slepen gezien ik er maar 1 heb.